Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
  S.Hafsmo skrev:
Så det er lurt og ta det på høsten altså?

Har selv vurdert laseroperasjon, da jeg ikke er veldig fan av og gå med briller.

har omtrent samme styrken, med -0.75 og -1, og tilhørende skjeiv hornhinne. Slitsomt når det er mørkt.

Var dog ikke klar over at det tok såpass lang tid før det ble helt klart etter operasjonen. :-k

De sa de hadde færre komplikasjoner på operasjonene tatt på høsten ja, fordi noen folk slurver med å bruke solbriller ute på sommeren.

Første vinteren var jeg litt plaget av "haloer" rundt lys når jeg kjørte bil i mørket. Nå er det helt bra. Grunnen er at en sliper ned ujevnhetene i hornhinnen etter operasjonen ved å blunke. Så jo oftere en blunker jo fortere blir overflaten helt jevn og fin igjen. Hørte det "et par" ganger. "Remember to blink more". :)

Men selve synet, som å lese, se på tv osv er nesten 100% etter en uke. Bare litt tørre øyne, så må bruke en del øyedråper. Nå har jeg ikke brukt det på kjempelenge.

Wicky: -7 og du kjørte bil!? Form > function, som de ville sagt på stanceworks :)

Skrevet
  Fredrik skrev:
Jeg har -0,75 og -1,25 samt bygningsfeil. Jeg ser mer eller mindre dobbelt uten briller, men har valgt å bruke briller. Fete solbriller med styrke har jeg også... :)

Apropos måten man finner ut at man ikke ser perfekt. Jeg var 21 år gammel da jeg fant ut av dette og kjørte E30 320i. Som alle andre med BMW på denne tiden kikket man alltid en ekstra gang på modellnummeret hvis man fikk en BMW foran seg. Jeg skjønte at noe var galt da jeg omtrent måtte ligge i rompa på BMW´ene for å kunne lese modellbetegnelsene... :lol:

Hehe, jeg er jo Nordlending, så jeg merket det på den måten at jeg ikke klarte og se hvem sin sjark det var, før de nærmest hadde klappet til kai. :D

Sitat
":2l55gwbt]

De sa de hadde færre komplikasjoner på operasjonene tatt på høsten ja, fordi noen folk slurver med å bruke solbriller ute på sommeren.

Første vinteren var jeg litt plaget av "haloer" rundt lys når jeg kjørte bil i mørket. Nå er det helt bra. Grunnen er at en sliper ned ujevnhetene i hornhinnen etter operasjonen ved å blunke. Så jo oftere en blunker jo fortere blir overflaten helt jevn og fin igjen. Hørte det "et par" ganger. "Remember to blink more". :)

Men selve synet, som å lese, se på tv osv er nesten 100% etter en uke. Bare litt tørre øyne, så må bruke en del øyedråper. Nå har jeg ikke brukt det på kjempelenge.

Hmm.. ja det virker jo logisk. For 22k er det jo absolutt verdt pengene. Er jo knapt et felgsett. ;)

Skrevet

ja jeg var gaaaaanske blind ja... ikke kult... ler av dere pyser som har 2 og 3 i minus :P livet er ikke spennende før man har minus 6 ;) Jeg tok operasjonen i Pakistan faktisk (pappa kjente en så fikk det gratis) og de hadde det samme utstyret som i Norge og Usa (sjekket på forhånd) Opplevde også at jeg blei "blind" første to dagene og var vel bare på soverommet... Opplevde også ubehag og tørre øyne da jeg kom tilbake til Norge. Etter konsultasjon med lege fikk jeg noen øyedråper som førte til at jeg faktisk ble blindere..som å se ut av en linse innsmurt med vaselin... Droppa øyedråper og etter en dag så ble alt så mye bedre... Er vel heller ikke 100% syn enda, men er glad jeg slipper de feite colaglassbrillene...

Skrevet

Jeg opererte øya for snart 7 år siden, minus 1 og 1,25 pluss selvfølgelig skjeve hornhinner. Litt sår resten av kvelden, stort sett bra etter det. 28000,- hos Hansson synssenter folkepassasjen i Oslo. Absolutt verdt hver krone :D

Skrevet
  Jordfræsar skrev:
Jeg bruker allerede briller... briller og 3D er bare feil. Det kommer TV'r uten, derfor!

For å ta et nerdespørsmål her siden det er så mange IT mennesker i tulletråden ;) Er CanalDigital sin DNS potte treig? Endra til Hafslund sin nå for å teste, og det er jo som natt og dag kontra CD. Har tidligere brukt OpenDNS og merkbar forskjell der også.

Merker ikke noe tregheter her, men forklare meg hvordan jeg endrer dns så skal jeg med glede dele all kunnskap jeg klarer å suge fatt i :D

Skrevet
  Julianv skrev:
  Jordfræsar skrev:
Jeg bruker allerede briller... briller og 3D er bare feil. Det kommer TV'r uten, derfor!

For å ta et nerdespørsmål her siden det er så mange IT mennesker i tulletråden ;) Er CanalDigital sin DNS potte treig? Endra til Hafslund sin nå for å teste, og det er jo som natt og dag kontra CD. Har tidligere brukt OpenDNS og merkbar forskjell der også.

Merker ikke noe tregheter her, men forklare meg hvordan jeg endrer dns så skal jeg med glede dele all kunnskap jeg klarer å suge fatt i :D

Ingen enorm treghet i seg selv, men jeg er en smule nøyaktig på diverse saker! Fungerer sikkert ypperlig for mange. Responsen kan være bedre og den ble bedre :P

Hvordan du endrer dns? Det er litt avhengig av hva slags ruter/modem du har for eksempel. Hva slags ruter har du? Kabel eller adsl?

Skrevet

Jeg tror heller ikke det er noe stress å gjøre det i utlandet. Det eneste er at det blir litt mer styr med etterkontroller, og eventuelt OM det skulle bli en komplikasjon.

Utstyret er det samme, og som jeg nevnte så var det utlendinger som jobbet der jeg gjorde det også, selv om selve legen som opererte maskinen var norsk.

Det var feriepengene det året som gikk med. Ikke noen avskrekkende sum nei.

Skrevet

Når vi er inne på syn og sånn....

Jeg ble operert for skjult sjeling for 5 år siden. Fysisk inngrep på øyet, der de flyttet noen muskelfester.

Et par år etter operasjonen ble jeg plaget med dobbeltsyn, og sliter fortsatt med dette.

Optiker og øyelege sier at det ikke er noe vits og operere igjen, og at dobbelsynet KAN gå seg til etterhvert, men jeg begynner å tvile.

Jeg er ganske følsom for lys, og må bruke briller når jeg kjører bil i mørket, samt når jeg skal se tv eller lese.

Hvorvidt brillene fungerer eller ikke, avhenger veldig av dagsformen min, så dette er til tider ganske irriterende.

Er det noen som har erfaring med dette?

Skrevet

Svinesund: Fem nordmenn i en Audi Quattro, underveis til et rallystevne i Sverige, ble stoppet av polisen på den svenske siden av Svinesund. Bertil som var dagens politimann stopper dem og sier, - "Det är förbjudet att ha fem personer i en Quattro, Quattro betyder fyra." - "Quattro er jo bare bilmodellen." svarer nordmannen oppgitt. "Se her er vognkortet, det står at bilen er sertifisert for fem......." ...- "Hå-hå... tag inte den!" svarer Bertil. - "Quattro betyder fyra. Ni har fem I bilen och bryter därmed lagen." Nordmannen mister nå besinnelsen og skriker, - "Du din forbannade tomsing! Få sjefen din hit... jeg forlanger å få snakke med en mer intelligent person! - "Tyvärr," svarer Bertil, - "Göran er upptagen med två personer i en Fiat Uno

Skrevet

Noen som veit om noen i kongsberg, drammen, asker, bærum, oslo, osv området som tar rustsveising jobber? har en e30 har rust på de ''normale'' stedene og trenger å få gjort jobben bra og billig :P

Skrevet
  fish skrev:
Svinesund: Fem nordmenn i en Audi Quattro, underveis til et rallystevne i Sverige, ble stoppet av polisen på den svenske siden av Svinesund. Bertil som var dagens politimann stopper dem og sier, - "Det är förbjudet att ha fem personer i en Quattro, Quattro betyder fyra." - "Quattro er jo bare bilmodellen." svarer nordmannen oppgitt. "Se her er vognkortet, det står at bilen er sertifisert for fem......." ...- "Hå-hå... tag inte den!" svarer Bertil. - "Quattro betyder fyra. Ni har fem I bilen och bryter därmed lagen." Nordmannen mister nå besinnelsen og skriker, - "Du din forbannade tomsing! Få sjefen din hit... jeg forlanger å få snakke med en mer intelligent person! - "Tyvärr," svarer Bertil, - "Göran er upptagen med två personer i en Fiat Uno

Ho ho ;)

Skrevet
  Larsinnj skrev:
Han i den tråden jeg linket til har per i dag høyttaleren på bildet under her.

Jeg har aldri hørt maken før.. Helt fantastisk lyd. Jeg har ikke ord til å beskrive det engang.

6 elementer skruvd fast i ei benkeplate som er reist på høykant. Ikke noe kasse eller noen ting.. Hadde aldri i verden trodd at det funket så bra som det gjør.

index.php?action=dlattach;topic=37627.0;attach=268004;image

Har selv hatt elektrostathøyttalere. Veldig krevende å sette opp da dem "kaster" like mye lyd begge veier og vil da reflektere mot vegg etc etc...

Martin Logan CLS

lc7fkoew8vkjip6lm3lr.jpg

Martin Logan Sequel II

26gh2rj8sqg7es3mojnd.jpg

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...