Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er ikke autostrada og autoforum "samme"?

Nei! Man har Autostrada og Autostrada Sport. Autostrada i Skien er bare en vanlig sideimportør mens Autostrada Sport er offisiell norsk forhandler for Ferrari, Maserati og Bentley. Autoforum er en vanlig sideimportør men har fokus på eksklusive og dyre biler :)

Skrevet

Gratulerer på det varmeste kjexx :):)

Er ikke autostrada og autoforum "samme"?

Er de?

Har aldri tenkt på det Fredrik 90 sier, mulig de bytter biler seg i mellom. Og ja, er nok forskjellig typer kunder de som kjøper seg brukt vs de som skal ha fabrikknye biler. Sykt at en Ferrari halveres i pris etter 6 år, sånt har neppe skjedd før (kanskje på 80-tallet?)

Skrevet
Sykt at en Ferrari halveres i pris etter 6 år, sånt har neppe skjedd før (kanskje på 80-tallet?)

Se på en E65, eller en fullt utstyrt og bra motorisert E60/E61 for den saks skyld, etter seks år. Garanterer deg at den har falt femti prosent. Det er helt normalt for over-snittet dyre biler.

Skrevet

Det stemmer bra for de fleste biler (spesielt de store, tyske bilene), men en 360 Modena lå på under 1.800.000 kr. da den ble solgt ny og fortsatt har jeg ikke sett den til under 900.000 NOK, nesten 13 år etter. Det er ganske vanlig for V8-Ferrariene å holde jævlig solid på pris, akkurat som de gamle Porschene (før kunne man kjøpt en Porsche 911/993 med luftkjølt motor, hatt den i et par år, solgt den igjen til samme prisen man kjøpte for!)

Men disse F430ene, som mange av ble kjøpt før og under finanskrisa, faller flere hundre tusen hvert år. Jeg så en F430 Spider i sort til salgs til "vinterkuppris" i fjor vinter til 1.800.000 kr. og da var den sykt billig fordi resten kosta 2.100.000+ (jeg var også sikker på at de "aldri" ville falle til 1.500.000 kr. fordi 360 Spider ligger på rundt 1.200-1.300.000 kr. for en i bra stand). Nå er F430ene nede på 1.500.000-1.600.000...

Av "superbilene" så er det vel bare Aston Martin som faller latterlig fort i verdi... Også Lamborghini da, selv om det egentlig bare gjelder i land med lave priser fra før, helt sykt hvor dyre V12 Lamborghiniene er nye og 5 år etter koster de ca. halvparten som regel...

Ikke minst gjelder det California som har begynt å falle på 100.000 €-grensa i mange europeiske land, mange bobler som begynner å sprekke...

Mange SLR og Koenigsegger o.l. som "aldri" blir solgt heller. Tydelig at de som har råd til disse maskinene oftest bryr seg om det siste og beste... Jeg tør å vedde på at vi ser en Veyron til 5 millioner kroner rundt 2017-2019.

Skrevet
Det stemmer bra for de fleste biler (spesielt de store, tyske bilene), men en 360 Modena lå på under 1.800.000 kr. da den ble solgt ny og fortsatt har jeg ikke sett den til under 900.000 NOK, nesten 13 år etter. Det er ganske vanlig for V8-Ferrariene å holde jævlig solid på pris, akkurat som de gamle Porschene (før kunne man kjøpt en Porsche 911/993 med luftkjølt motor, hatt den i et par år, solgt den igjen til samme prisen man kjøpte for!)

Men disse F430ene, som mange av ble kjøpt før og under finanskrisa, faller flere hundre tusen hvert år. Jeg så en F430 Spider i sort til salgs til "vinterkuppris" i fjor vinter til 1.800.000 kr. og da var den sykt billig fordi resten kosta 2.100.000+ (jeg var også sikker på at de "aldri" ville falle til 1.500.000 kr. fordi 360 Spider ligger på rundt 1.200-1.300.000 kr. for en i bra stand). Nå er F430ene nede på 1.500.000-1.600.000...

Av "superbilene" så er det vel bare Aston Martin som faller latterlig fort i verdi... Også Lamborghini da, selv om det egentlig bare gjelder i land med lave priser fra før, helt sykt hvor dyre V12 Lamborghiniene er nye og 5 år etter koster de ca. halvparten som regel...

Ikke minst gjelder det California som har begynt å falle på 100.000 €-grensa i mange europeiske land, mange bobler som begynner å sprekke...

Mange SLR og Koenigsegger o.l. som "aldri" blir solgt heller. Tydelig at de som har råd til disse maskinene oftest bryr seg om det siste og beste... Jeg tør å vedde på at vi ser en Veyron til 5 millioner kroner rundt 2017-2019.

Catcha ikke før nå at du snakket om prisfall på Ferrari spesifikt, og ikke dyre biler generelt. Da har du seff helt rett - men nyere Ferrari er jo også produsert i et litt annet volum enn før - for ikke å snakke om Lamborghini, som knapt kunne betegnes som serieproduserte før Murcièlago kom. Se f.eks på Countach - produsert i ca 2.000 eks på 16 år, eller Diablo - produsert i under 3.000 eks på 11 år - mens Murc er bygget i 4.000+ eks på under ti år. Gallardo? Don't get me started - der snakker vi vel sikkert 15.000 eks siden 2003, hvis jeg skal tippe.

Skrevet

Jupp :) Nye Ferrarier ble jo solgt for flere hundre tusen over markedspris, og det gjelder fortsatt for enkelte modeller. 458 Italia lå på 3,5 og nå har prisene normalisert seg (3,2 for nye).

Skrevet

Og når vi først er inne på SLR - jeg hadde aldri funnet på å handle en slik, spesielt ikke etter at SLS ble lansert. SLR er ukomfortabelt, overpriset - men riktignok med fet motor og lyd. Dessverre byr SLS på like fet motor og lyd, og er bedre på absolutt alt annet. I mine øyne er det med andre ord absolutt ikke merkelig at folk ikke får solgt SLRene sine.

Skrevet
Og når vi først er inne på SLR - jeg hadde aldri funnet på å handle en slik, spesielt ikke etter at SLS ble lansert. SLR er ukomfortabelt, overpriset - men riktignok med fet motor og lyd. Dessverre byr SLS på like fet motor og lyd, og er bedre på absolutt alt annet. I mine øyne er det med andre ord absolutt ikke merkelig at folk ikke får solgt SLRene sine.

Liker ikke Mercedes... Hadde aldri betalt for gromversjonene med mindre det gjaldt en Black Series eller en C- eller E-klasse i AMG utgave... Skjønner ikke hvorfor folk kjøper SLS når det finnes Aston Martin DBS og Ferrari 458 Italia osv. Men SLS er feit, ingen tvil. SLR er forvirra superbil som ikke skjønner om den er sportsbil eller GT, men jeg hadde takket ja til kjøretur :P

hadde vært no...

attachment.php?attachmentid=307762&d=1326207284

attachment.php?attachmentid=307763&d=1326207284

Rart at de ikke lager M7, når de har laget X5 M og X6 M :twisted:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...