Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvordan er 518-motoren egentlig på motorveien. Er det noe krefter over 100?

Spør du meg? Du får min opp til 100 i OK normal, typisk norsk personbilfart (tenk typisk 1,9TDi). Ligger du i 100 og skal ta opp fart, blir det jævla døvt - det går, men det er nærmest ingen aksellerasjon å merke... Har ligget stabilt på 140 km/t over visse strekninger, men mister man fart til 100 km/t f. eks. så tar det to dager å komme opp til 140 igjen.

Min 518i trives best mellom 40 km/t og 80 km/t på landeveier, da får man grei tempo og kan faktisk kose seg om man vet akkurat hvilken gir en bør være i (da får man jo presse 2. og 3. giret bra og av og til smettet inn 4. giret og ved små lange strekker).

Gawd, nå gleder meg til tørre sommerveier! Ferske sommerdekk skal absolutt handles, det blir bra...

Apropos det. Nyeste 911 har 7-girs kasse. Den lar den bare skifte gir opp til 7. giret hvis du er i 5. eller 6. giret fra før... Rart opplegg, men neste generasjon Corvette skal visst også få 7-girs...

Skrevet

Spurte deg ja :)

Corvette har hatt noe lignende før også, som kaltes Overdrive. Det hjalp markant på drivstoffforbruket på motorvei bl.a..

Ja fredrik, det er ikke akkurat noen gullgruve investeringsmessig, men de holder seg nok i verdi om man holder dem rustfrie. Jeg har enda til gode å finne noe rust på min, tittet nedi kanaler og under og der ser den ut som ny :)

Skrevet
Spurte deg ja :)

Corvette har hatt noe lignende før også, som kaltes Overdrive. Det hjalp markant på drivstoffforbruket på motorvei bl.a..

Ja fredrik, det er ikke akkurat noen gullgruve investeringsmessig, men de holder seg nok i verdi om man holder dem rustfrie. Jeg har enda til gode å finne noe rust på min, tittet nedi kanaler og under og der ser den ut som ny :)

Det som er gull med gamle biler da... Trenger ikke å tenke på verdifall. En i familien var høylytt og cocky da han kjøpte seg 520dA E60 - nå snakkes det om at bilen skal beholdes lenge fordi han ikke er fornøyd med salgsverdien :lol:

Ser noen villt velutstyrte F10 5-serier rundt millionen. Tenker på verdifallet de har... Jeg tror jeg aldri kommer til å kjøpe en ny BMW med mindre jeg faktisk har noen millioner til overs. Se på E60 535d f. eks., surt om du har betalt over 1 million for din bil ny, og tapt ca. 100.000 kr. hvert eneste år...

Tenk på de som kjøpte Aston Martin DB9 ny i Norge f. eks., 250.000 kr. i verdifall pr. år, det er nesten 700 kr. dagen det! Hahaha... Modige kjøpere...!

Skrevet

Haha, vet. Jeg har jo en Fiat Grande punto fra 2009 og, men merca er jo mye diggere å kjøre! Virkelig avslappende...

Hadde alle fått utdelt en 190E 2.3 automat hver, hadde det ikke vært mye krig i verden du.... får virkelig en lykkefølelse av den lille sjarmbomben...

Skrevet
Er det bare meg eller har jeg sett det klippet fra topgear der de kjører Fabia mot "rocket-man" før?

Cayenne Turbo S mot en dude i kondomdrakt som falt fra himmelen har blitt vist før ja.

Skrevet

Nei tenker på Fabia RS 2000 eller hva den heter, mot rocket-man. Den som er i siste episode. Har sett den på top-gear før :o

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...