Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ellers generelt svært lite oppdatert på motorfronten på nyere biler. Men en bensinsekser er vel å foretrekke, med 200+ hester. Om det er konebil og kona di er døv kan du jo sikkert smelle til med en firerdiesel. Diesel og automat går godt sammen igrunn, og automat er jo greit på en e61 iallefall.

Skrevet
Hva tror dere om E61 eller E91 som Familiebil? noe spes jeg burde være oppmerksom på? hvilken motor burde jeg velge?! dette kommer til å bli en helårsbil, til å fra butikken / Jobben etc :)

Har kjørt 70000km i en 2006 320D E91.

Ikke noe negativt å si hverken om driftsikkerhet eller kjørekomfort. Litt liten med stort barnesete i baksetet.

Sommeren 2011 byttet jeg den ut med en E61 525dat LCI.

Å kan ikke komme på ett eneste negativt ord om den bilen :D

Heeelt perfekt familie bil, god plass, komfort, motoren er det heller ikke noe å utsette på :)

Skrevet

Er vel en del personer her på bimmers som har erfaring med motorsykkel? Vurderer å ta tungsykkel-lappen nå til sommeren, og kunne tenke meg å høre deres tanker om en sykkel ala dette? http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=33546886

Kawasaki lager vell solide sykler, har vært i gamet en stund. Litt mye hester for en som bare har erfaring med trimma 125ccm (Husqvarna, Sachs, Aprillia osv) kanskje?

Tenker at jeg vil ha en sykkel som innbyr til litt aktiv kjøring (Hadde også Suzuki Marauder 125, skikkelig cruiser, men blir bare cruising med en slik "Harley-kopi"), samtidig som jeg ikke er bygd for å handtere racingsykler :P

Skrevet
Hva tror dere om E61 eller E91 som Familiebil? noe spes jeg burde være oppmerksom på? hvilken motor burde jeg velge?! dette kommer til å bli en helårsbil, til å fra butikken / Jobben etc :)

Ikke noe negativt å si hverken om driftsikkerhet eller kjørekomfort. Litt liten med stort barnesete i baksetet.

Heeelt perfekt familie bil, god plass, komfort, motoren er det heller ikke noe å utsette på :)

Heller litt mot 5 serien :) større, å synes den ser litt bedere ut ;) plass trenger vi. merker det er litt trangt i bagasjen på 540`n hvis barnevogna skal inn .

Skrevet

Skaar: anbefaler å ta en titt på bike.no. Det lå ikke noe under "vurderinger" om den sykkelen, men spør du på forumet får du nok mye bra svar.

Om du har selvkontroll mener ikke jeg det er noe problem med stor motor. Kjøpte selv yzf1000 som førstesykkel, og puster enda. Har ikke vert oppi særlig stygge situasjoner med den. Har ufattelig mye respekt for kreftene man kan slippe løs, så gjør ikke det med mindre jeg er trygg på underlag, kurver og omgivelser. Tyngden derimot, kan bli ett problem med mindre du er en litt kraftig kar. Vrien å manøvrere tunge sykler sakte, i rundkjøringer og slikt. Men man blir vant til det meste.

Kjør forsiktig og ha det gøy samtidig, vær obs på at det tar ikke lange tida med pådrag før lappen ryker, så går det nok fint med den sykkelen. Var ikke noe effektmonster, men sikkert fint bunndrag til å dra forbi uten å gire.

Var og prøvde en xj600 for en kompis her om dagen, 60hk og 6 gir. Gikk helt greit, lå i 50 på 6gir i svak oppoverbakke, og den drog seg fint opp til 80. Men man fikk jo aldri det suget med sinnsyk akselerasjon, selv ikke når man drog den ut på gir.

Nei, alt dette pratet gjorde meg gira, og sola skinner! Snakkes, ut å gjøre moped!

Skrevet

Heller litt mot 5 serien :) større, å synes den ser litt bedere ut ;) plass trenger vi. merker det er litt trangt i bagasjen på 540`n hvis barnevogna skal inn .

Går barnevogna rett inn i bagasjen på en E61? Det går nok ikke på en E91. Tenker ikke sidelengs plassering av vogna ;) Mer slik rett-frem-trill-rett-inn-plassering!

Skrevet

Gøy å kjøre sykkel i finværet, men kaldt er det enda kjenner jeg!

Kom ut av en tunnel (tunnelen fra sandviken retning åsane, for de som er kjent) med en 6 serie bmw bak meg, og en Volvo framfor meg. Når vi kommer ut på e16/39 i en slak oppoverbakke ser jeg bmw'en legger seg over til venstre felt bak meg, og jeg gjør det samme. Ned to gir og mater på til "litt" over 80, og drar fint ifra bmw'en, men synst den holdt GODT følge. Bremser ned mot toppen av bakken, og bmw'en legger seg over til høgre felt og raser forbi meg. Så da det var en M6, så ikke rart den hadde litt å gi opp der den også! Er det ikke noe sånt som 550hk i de greiene?

Skrevet
Det er takka for at Norge tilbyr husrom!

Har på følelsen at Haslemoen må være et av de mest ekstreme i Norge. Går vel ikke en uke uten at det står noe i politiloggen om branner av mindre dimmensjoner, krangling, forsøpling etc. En gang gikk de til og med ut på riksvegen for å stoppe trafikken da de hadde mistet internett i en liten periode............ :shock: Jævla aper. Unnskyld, men det er faktisk oppførselen jeg sikter til, ikke hudfargen.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...