Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Rublings, da blir du nye fastmekanikern på 190E`en min da eller? :D

Da blir det ikke mye penger å hente!

Hehe, nei kanskje ikke så mye penger der nei. Har sine svakheter i hjuloppheng foran og fjærer bak feks, men det er vel kanskje mer relatert til vei-standarden. Eneste er vel at motoren hans er kjent for å lugge litt på tomgang og fuske litt. Jeg har garasje, jekk, multimeter og verktøy, samtidig som jeg trenger penger, så jeg sier ikke hva som pleier å være gale :D

Jobbet på Mercedes i nesten 3 år, så bare å komme ut med stjernebilen din :wink:

Edit: Takker for gratulasjonene!

Skrevet
Rublings, da blir du nye fastmekanikern på 190E`en min da eller? :D

Hehe, nei kanskje ikke så mye penger der nei. Har sine svakheter i hjuloppheng foran og fjærer bak feks, men det er vel kanskje mer relatert til vei-standarden. Eneste er vel at motoren hans er kjent for å lugge litt på tomgang og fuske litt. Jeg har garasje, jekk, multimeter og verktøy, samtidig som jeg trenger penger, så jeg sier ikke hva som pleier å være gale :D

Jobbet på Mercedes i nesten 3 år, så bare å komme ut med stjernebilen din :wink:

Tja, tomgangsmotoren (under luftfilterer) har en tendens til å sote ned! utover det har mine m102-motorer tusla pent 8)

Skrevet

Tja, tomgangsmotoren (under luftfilterer) har en tendens til å sote ned! utover det har mine m102-motorer tusla pent 8)

Nå må du holde munn :mrgreen: Var forsåvidt ikke det jeg tenkte på heller ;)

Skrevet

Skrev det bare her jeg, følte ikke at jeg trengte å lage ny tråd.

bilen er en e30. Noen som vet om girkasse fra 318i (m40) passer på m20b20? Er en getrag 240 om jeg ikke tar helt feil. Virker som "bell housing" skal passe, men det hullet i motoren man stikker drivakslingen fra girkassen inn i, er akkuratt litt for lite på m20 motoren. vil det funke å bytte foringen/lageret (eller noe sånt) bak svinghjulet, der akslingen skal hvile imot? tenker da å bytte til innmaten som er i m40 motoren, så ut som det var samme greiene, bare med større hull? Eller må jeg ha en annen girkasse? evt hvilken? trenger jeg ny mellomaksel også da? :P

Sorry for elendig navn på delene, håper det var noenlunde forståelig. :D

Skrevet

Nå må du holde munn :mrgreen: Var forsåvidt ikke det jeg tenkte på heller ;)

Den er grei :) Selvom jeg er nysgjerrig! Har tukla alt for mye med både m102 og m103, så har sikkert vært borti det tidligere uten at jeg klarer å sette fingeren på det nå :P

Skrevet

Kan vel si det slik at de har hatt litt problemer med tenningsanlegget. Ikke noe dyre greier, men du har definitivt vært borti det før. Har hatt inne W124 og W201 hvor dette er gjengangere. Jeg kan nevne at det kommer irr på steder hvor det ikke skal komme irr. Da venter vi til Erebus kommer med penger i hånda før vi nevner mer :mrgreen:

Skrevet
He he. Jeg kommer til å bli ribbet som en kylling av rublings..

Hehe, tviler på du holder til i Bergen i det hele tatt :) Ellers er det jo ikke mye feil med W201. Kommer ikke på noen typiske feil utenom de som er nevnt. M102 motorene er vel muligens den mest skuddsikre motoren sammen diesel og M103 motorene.

Skrevet
Champagne smaker ræv. Billigste musserende man kommer over er bedre.

Aldri hatt gleden av å smake ræv selv, men om det smaker som champagne så kanskje jeg må prøve en dag! 8)

Champagne er ihvertfall meget godt og ganske unikt.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...