Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er vel en grunn til det .......

Kan jo kjøpe eu kontroller.......

Mye rånere med litt som er uten for reglene .....

Fylle kjøring,rusa på et eller annet ...

Hjemme lagde senke sett ...

Blang slitte dekk...

Sveisa diff ......

Har ikke noe å si om man "kjøper" eu-kontroller eller ikke, har den blitt godkjent så har den blitt godkjent, de tar jo ikke ny eu-kontroll i veikanten heller liksom... men er ganske enig i mye av det du sier, ting som ikke hører hjemme på veien bør ikke være der heller, som fyllekjørere, biler med for dårlige dekk, sveisa diff ol.

kommer til å la oblatene mine stå på, de er vanskelige å få av, og tror det ser tomt ut uten oblat i midten av skiltet! uansett passer rødfargen greit inn ;)

Skrevet

Jada, jeg leste saken på samferdselsdepartementet sine sider..

Jeg jublet, dro fram kniven og løp ut som et nysluppet lam, for å skrape de av.

Så kommer jeg inn igjen og leser saken på vg.no, "** Ingen må ta av de gamle oblatene før 1. mai "

Det eneste som sto om tidspunkt på samferdselsdepartementet sine sider, var dette: "Avviklingen gjelder fra og med 2012"

http://www.regjeringen.no/nb/dep/sd/pre ... ?id=678003

Pressemelding, 11.04.2012

Nr.: 49/12

Kontrollmerke for kjøretøy:

Samferdselsdepartementet avvikler oblatordningen

- Avvikling av oblatordningen vil bidra til forenkling og redusere kostnader, sier samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa.

Avviklingen gjelder fra og med 2012 og betyr at bileiere ikke lenger får tilsendt oblat/klistremerker som bevis for å ha betalt årsavgift og forsikring, og at EU kjøretøyskontroll er gjennomført.

Statens vegvesen har utviklet og tatt i bruk nye og mindre ressurskrevende kontrollmetoder for å sjekke om kjøretøy har nødvendig godkjenning for å ferdes i trafikken. Disse metodene var ikke tilgjengelig da oblatordningen ble innført i 1993. Toll- og avgiftsmyndighetene vil også legge om sine kontroller.

Ved hjelp av foto- og datateknikk vil kontrollmyndighetene raskt kunne kontrollere om et kjøretøy har nødvendig godkjenning. Kontrollsystemet er mobilt og kan enkelt installeres i kjøretøy.

Avvikling av oblatordningen faller inn under regjeringens felles satsing på digitalisering av offentlige tjenester, også kalt Digitaliseringsprogrammet.

Jada, så nå skal jeg være kriminell i 20 dager.

Skrevet

Jeg har rykende ferske skilt liggende og vente på meg på trafikkstasjonen, blir digg å få de på uten å klistre et stygt oblat på de!

Skrevet

Kom hjem fra jobben for litt siden..

På bakken foran søppeldunkene ligger det to bremseskiver.

Jeg bytta diverse i påska, bl. a. bremser.. Hev de gamle i søpla...

Nå har tydeligvis renovasjonsfolka "sila" ut de gamle skivene mine når de tømte søppla?! Hva skjer? :P

La de iallefall ikke i papp/papir-dunken :P

Skrevet
Kom hjem fra jobben for litt siden..

På bakken foran søppeldunkene ligger det to bremseskiver.

Jeg bytta diverse i påska, bl. a. bremser.. Hev de gamle i søpla...

Nå har tydeligvis renovasjonsfolka "sila" ut de gamle skivene mine når de tømte søppla?! Hva skjer? :P

La de iallefall ikke i papp/papir-dunken :P

Har opplevd det samme selv... Lå en sammenbrettet framskjerm, bærearmer og bremseskiver igjen, når de hadde tømt dunken det står "glass og METALL" på.... Jeg pakket det inn i papp og poser, og smetta det oppi restavfallsdunken når jeg fant det. Når jeg betaler for at de skal hente søppel, kan de ta med seg alt mener jeg.

Spesielt når det er METALL som kastes i glass og metall dunken.

Skrevet

Blir godt å bli kvitt oblatene ja, men spørs hvordan skiltene til e28'n ser ut etter å ha hatt oblater der i 20 år :P

Får vel bare skrape av å se når jeg henter ut skiltene :P

Skrevet

Allerede? Hva mener du? Samme selger som sist! Den bilen bydde jeg 100 000 for før han oterpikken som har den nå fikk kjøpt den. Da hadde den ikke gått så langt, så han må ha kjørt på den ene del km...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...