Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har funnet drømmestilling hos Mazda. http://www.finn.no/finn/job/fulltime/ob ... e=26800761 Ønsker å søke på denne.

Noen her som har ansatt folk før, eller som har erfaring med gode søknader? Jeg vil helst at noen kan gidde å se litt på søknaden jeg vil skrive, og gi tilbakemelding i forhold til stillingsannonsen over. Vil ha denne jobben så mye at jeg ønsker tilbakemelding før den sendes inn.

Sorry hvis dette blir for off topic.

Jeg synes at dette nesten er 100% on-topic. Hva er vel bedre enn at bimmersmedlemmer rent faktisk arbeider profesjonelt med biler? Vi har jo ellers f.eks bilselgere, bilmekanikere og bilimportører blandt medlemmene og de er uten tvil en stor ressurs for forumet. Jeg vet dessverre litt for lite om norsk HR praksis til å kunne hjelpe deg.

Sendte akkurat søknaden jeg :) Knotet med den en liten stund og den ble ganske bra. Begynte med presentasjon av meg selv, relevant erfaring, at jeg er glad i markedsføring som fagfelt, at jeg er stor bilentusiast og at jeg kjenner til Mazda (og har eid MX-5 selv en gang). Både nåværende modeller og historisk signikfikante modeller :)

Får jeg ikke respons, så er det noe galt med verden ass. :P

Takker for svar, nonetheless ;)

Litt sent ute, men har holdt på litt med å ansette personer, og kort sagt så har de som har hatt dårlig rettskriving/språkkunskap gått rett ut av vurderingen. Gidder man ikke å skrive en skikkelig søknad så er man vel ikke så interessert?

Så lenge kvalifikasjon og innstilling tilsynelatende er riktig, skjer gjerne resten av vurderingen på et intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder meg litt nå i helgene her på rehab.senteret,er jo eneste "innbygger" om helgene omtrent.

Så da har eg studert litt på en rute eg har lenge hatt lyst å gå,mye pga av historie-interesse,samt at slike turer i fjell&natur har eg alltid vært opptatt av. Kjørte faktisk forbi denne ruten på vei hit fra Sogn til Elverum(Lærdal/Filefjell).

"Kongevegen over Filefjell vart i åra etter opninga i 1793 stadig utbetra. Den største utbetringa kom frå 1837 til 1846. Då vart vegen oppe på Filefjell ombygd, vegen over Sæltåsen vart lagt om og utbetra, og det vart bygd bru ved Steine ovanfor Galdane (bru-kara kan sjåast den dag i dag frå E68).

Men det største byggverket frå denne tida var likevel den nye vegen over Vindhella frå Borgund til Husum. I Vindhella var den gamle Kongevegen stupbratt med ei stigning på 1:4.

z5t1ubfurdzuyau78id7.jpg

Her vart vegen bygd i elegante slynger på store steinmurar i den bratte Vindhella. Arbeidet vart leia av kaptein Henrik Christian Finne frå Voss, og vert rekna som noko av den beste ingeniørkunst i landet frå denne tida. Fleire stader har Vindhellavegen ei stigning på 1:5 !

Kring 1980 vart Vindhellavegen etter opptak frå den kjende «vegbergaren» Ingemar Nordstrand restaurert og sett i stand. Informasjonsplater ved starten av vegen fortel historia om Kongevegen og Sverrestigen like ved.

I 1872 vart vegen over Vindhella avløyst av ny veg framom Nesbergi, og i 1875 med det siste stykket langs Lærdalselva frå Husum til Lo bru"

Kilde: Nrk

Ser ut som en fantastisk vakker natur,ihvertfall om høsten da det er mye løvskog i dette området.

Noe av ruten,bl.a "Olavsklemma" vart delvis ødelagt når tyskerne bygde befestninger der under krigen,men dette er jo også intressant å få med seg på turen.

nqf2cere8q34at9iordd.jpg

zn0vyscthxl4cugh13gb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misbruker denna tråden 2 sec til å spørre om noen vet om det er normalt å gi bort personnummer når man handler via paypal? Skal bestille meg felger fra England, og han har ikke webshop, man bestiller over mail og jeg har fått pris og en epostadresse jeg skal sette over penger på via paypal. Også sier han "I also need your personal number for customs." Aldri vært borti at jeg må gi ut det før når jeg har handlet via paypal.. Firmaet hans virker seriøst, fyren virker seriøs, er på eBay også og har en adresse i England.

Nvm, fant noe på toll.no nå.

Deklarering og bruk av fødselsnummer for privatpersoner

Publisert: 12.03.2003 | Gyldig fra 12.03.2003

Saksnummer: 2003/00583-1

I forbindelse med at det fra og med 1. mars 2003 er krav om at privatpersoner må oppgi fødselsnummer (11 siffer) ved fortolling av varer vil direktoratet presisere følgende:

Bakgrunn for krav om å oppgi fødselsnummer

Kravet om å oppgi fødselsnummer er først og fremst satt for å sikre at eventuelle krav blir rettet mot rett person. For privatpersoner er derfor fødselsnummer en obligatorisk opplysning på en deklarasjonen til tollvesenet

Da vil det si at det er 100% trygt å gi han det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misbruker denna tråden 2 sec til å spørre om noen vet om det er normalt å gi bort personnummer når man handler via paypal? Skal bestille meg felger fra England, og han har ikke webshop, man bestiller over mail og jeg har fått pris og en epostadresse jeg skal sette over penger på via paypal. Også sier han "I also need your personal number for customs." Aldri vært borti at jeg må gi ut det før når jeg har handlet via paypal.. Firmaet hans virker seriøst, fyren virker seriøs, er på eBay også og har en adresse i England.

Nvm, fant noe på toll.no nå.

Deklarering og bruk av fødselsnummer for privatpersoner

Publisert: 12.03.2003 | Gyldig fra 12.03.2003

Saksnummer: 2003/00583-1

I forbindelse med at det fra og med 1. mars 2003 er krav om at privatpersoner må oppgi fødselsnummer (11 siffer) ved fortolling av varer vil direktoratet presisere følgende:

Bakgrunn for krav om å oppgi fødselsnummer

Kravet om å oppgi fødselsnummer er først og fremst satt for å sikre at eventuelle krav blir rettet mot rett person. For privatpersoner er derfor fødselsnummer en obligatorisk opplysning på en deklarasjonen til tollvesenet

Da vil det si at det er 100% trygt å gi han det?

Er jo det som er poenget med paypal. de ikke skal vite personlige opplysninger om deg, hadde vært skeptisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg ville ikke gitt han dette. Tollen i Norge kanskje trenger det, men i England er det ingen nytte for han. Loven i Norge med netthandel er at ingen nettbutikker kan kreve at brukeren skriver personnummer. Cdon.com har hatt det slik, men dette pga det svenske lovverket. Men dette er ikke lov i Norge.

Dette er hvertfall slik jeg har oppfattet lovverket for netthandel. Men tar jeg feil må de gjerne rette meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at flere på bimmers har gode erfaringer med å bestille fra han også, hmm. Toll.no står det jo også at det er krav om å oppgi det pga. fortolling av varene?

aldri oppgitt mer en paypal kontoen min men.

ja er jo ikke krise med et fødselsnummer sånsett. Går nok bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kvalifikasjon og innstilling tilsynelatende er riktig, skjer gjerne resten av vurderingen på et intervju.

Passet veldig på rettskrivingen :)

Passet også på å få med meg alt som understreket at jeg passet godt til det etterspurte i annonsen :)

Satser på at jeg får et intervju hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, noekult. Hvilken relevant arbeidserfaring har du?

Dårlig nytt for meg. Akkurat som jeg ikke betaler nok til staten, så må jeg betale toppskatt i år. 45 fuckings prosent... Vurderer å flytte til Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...