Jordfræsar Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Trenger litt hjelp her.. Hører en dunkelyd når jeg kjører over humper/ujevnheter i veien, høres ut som noe er løst, men har strammet til coilovers skikkelig. Noen som har peiling på hva det kan være?Kjenner at rattet rister når jeg kjører i 60-80km/t. Kan dette være fordi jeg ikke har tatt 4 hjulskontroll? Hvilket senkesett er montert? Har du husket gummiforing på skruene i toppen ?
316 Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 JORDFRÆS: Hvorfor har jeg ENDA ikke sett bilder av bilen din?
evi Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Noen som har ideer til hva jeg kan ha som deltidsjobb ved siden av studiene til høsten? Har da forhåpentligvis fagbrev som industrimekaniker, men tviler litt på at man får brukt det til noe på kveldstid og i helger.. Må finansiere en del til bmw'n
Jokkke Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Trenger litt hjelp her.. Hører en dunkelyd når jeg kjører over humper/ujevnheter i veien, høres ut som noe er løst, men har strammet til coilovers skikkelig. Noen som har peiling på hva det kan være?Kjenner at rattet rister når jeg kjører i 60-80km/t. Kan dette være fordi jeg ikke har tatt 4 hjulskontroll? Hvilket senkesett er montert? Har du husket gummiforing på skruene i toppen ? JOM Coilovers. Kan ikke huske jeg har satt på noe gummiforing på toppen nei Men har montert topplager med alle skivene riktig hvertfall, smurt topplageret før jeg skrudde fast også. (Nye Bilstein topplagre)
carburetion Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Trenger litt hjelp her.. Hører en dunkelyd når jeg kjører over humper/ujevnheter i veien, høres ut som noe er løst, men har strammet til coilovers skikkelig. Noen som har peiling på hva det kan være?Kjenner at rattet rister når jeg kjører i 60-80km/t. Kan dette være fordi jeg ikke har tatt 4 hjulskontroll? Du får ikkje dunkelyder av å ikkje ta 4-hjulskontroll. Du kan få slitasje på dekk, sporing og upresis kjøyring. Dunkelyder pleier å vera lett å finna ut feilen. Stramma hjulene ? Laus calipper / klosser Øydelagd foring Demper som bunner Slark i endaledd(styreledd) , caster arm, bere arm(berebru) Jekk opp bilen og rist i hjula alt du klarer. Ta tak i fjørbein og rist. Risting kan vera caster stag, ubalanse i felger/dekk, bremser eller hjullager.
Jokkke Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Takk for tips, skal sjekke Mente med at jeg ikke har tatt 4hjulskontroll siden rattet ristet litt, ikke pga dunkelyder over humper osv.
316 Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Det kan da vel fint riste i forstillinga hvis den er på tryne "stilt inn"?
ls44mm Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Jeg sier bare biskjebein... Sjekk de, mange som har byttet det på E39 ihvertfall...
carburetion Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Det kan da vel fint riste i forstillinga hvis den er på tryne "stilt inn"? Dekka som ligg igjen i asfalten då, og lite risting Rister da så er da noke feil på understellet. Hjulstilling påvirker dekkslitasje og kjøyringa.
Jordfræsar Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Trenger litt hjelp her.. Hører en dunkelyd når jeg kjører over humper/ujevnheter i veien, høres ut som noe er løst, men har strammet til coilovers skikkelig. Noen som har peiling på hva det kan være?Kjenner at rattet rister når jeg kjører i 60-80km/t. Kan dette være fordi jeg ikke har tatt 4 hjulskontroll? Hvilket senkesett er montert? Har du husket gummiforing på skruene i toppen ? JOM Coilovers. Kan ikke huske jeg har satt på noe gummiforing på toppen nei Men har montert topplager med alle skivene riktig hvertfall, smurt topplageret før jeg skrudde fast også. (Nye Bilstein topplagre) Jeg hadde hvertfall ulyder selv på senkesettet som ble montert. Når jeg vre på rattet og ujevnheter + dumper. Da viste det seg at det kun var behov for gummiforing på skruene i topplageret. Så kan jo være et forsøk om du vil prøve.
Thewiz Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Må si det ikke er morro å få regning fra kjøreskolen. Det var den lønna.
carburetion Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Må si det ikke er morro å få regning fra kjøreskolen. Det var den lønna. Men alikavel så syter dei om sånne kurs dei må på. Sitter på reva heile dagen og tjener 600kr timen.
Thewiz Skrevet Mai 29, 2012 Skrevet Mai 29, 2012 Å ta lappen i Norge er helt ran. Jeg er helt for at man skal ha en grundig og ordentlig opplæring med oppkjøring og slike ting, men må de skrape lommebøkene våre? 700kr per time betaler jeg nå. Skal søren meg bli godt å bli ferdig med den lappen.
Anbefalte innlegg