Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Volvoen er dau før 3000omdreininger..

Dieselrekkefemmeren i din S80 ble bygget og produsert av VAG for Audi. Man finner den samme motoren i Audi A6 fra perioden 1994-97 (C4). Ytelsesspesifikasjonene var faktisk ganske bra da motoren var ny. 140 HK ved 4000 rpm og 290 Nm mellom 1900 og 3100 rpm var fornuftige ytelser fra en diselmotor på kun 2,5 liter på midten av 90-tallet. BMW´s alternativ på den samme tiden har kun marginalt mer effekt... 143 HK ved 4800 rpm og 280 Nm ved 2200 rpm.

Utfordringen når det gjelder S80 i kombinasjon med den aktuelle motoren er bilens vekt. 1650 Kg er mye for en mellomklassebil. E34 525tds veier kun 1480 Kg og har derfor litt bedre ytelser.

Jeg er forøvrig ganske sikker på at R5 motoren i Volvoen skal klare 4000 rpm uten signifikant fall i effektkurven. Sjekk luftmengdemåleren etc.

Med alt ekstrautstyret så øker vel vekta betraktelig... Men bilen går fint fra 2700rpm og opp til 4900 (tror jeg) men den er helt død under... Når jeg kjører i vanlig kø-fart så ligger nåla på rundt 1200...gir jeg gass så går nåla opp til 3k før bilen begynner å trekke... menmen....god bil...blir artig å ta med den hele veien ned til sørkroatia i uke 29... blir vel en gaaaaanske lang reiseblogg med alt for mye bilder... reiser med kona og en venninne av oss som er derfra så blir vel opplevelser på mer lokalt plan...

Skrevet
Jeg skal bli pappa! :D Lykke. Nå må vel E92`en byttes ut..

Gratulerer!!!! :D

Hahahahah Du VET du er en bilentusiast når første tanke i hodet ditt er ''jeg skal bli pappa, må se etter STV og bytte ut 92'en :lol::applause:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...