rublings Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Har sett mye på BMW, men klarer liksom ikke å forsvare det hvis jeg skal ja billigst mulig bilhold. Skal ikke selge 5serien uansett. Er bare til og fra jobb bil som er billig og småtøff... Jeg handla E46 for litt siden, og solgte E91`n til fordel for oppussing av hus. Betalte 80 lapper for en 2002 modell M-sport, touring og autolat. Den koster fint lite og forsikre, samt bruker 0,6 på mila ved blanda kjøring. Skaffer du et OK billig ekspemplar av en slik bil, så tror jeg tapet er mindre enn om du skal kjøpe en forholdsvis ny liten bil.. Bensin er det også, som er dyrer i innkjøp, og bruker kanskje litt mere. (ikke sikkert siden den hadde forholdsvis liten motor). Men det er jo ditt valg Du har mye rett i det du sier. Tror det er problemfritt bilhold som trekker meg mot såpass ny bil. 4År og 60.000 igjen på garantien frister veldig. Bare pluss at det er bensin i en slik bil spør du meg. Gjennomsnitt på 0.5 på milen kan jeg leve med. En e46 vil nok tape seg mindre i verdi, men skodaen er veldig billig. Ny kostet den 360.000,-. Vil en e46 ha høyere reparasjonutgifter? Bilen blir jo opp imot 9-10 år eldre... Rust, forsikring på 21åring... Vet sannelig ikke hva som er det beste kjøpet... :/
flonoen Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Jeg synst monte carlo saken er tøff. Kjipasbil som ikke er fullt så kjipas. Og med 105 hester på under 1100 kg smyger jo 0-100 tida seg ned på 10tallet også. Kjørbart altså.
Michaelw Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 alltid trist når en go'bil drar sin vei :/ "ny" bil i garasjen, litt arbeid så har den stoore potensialer.. for de som liker ææmcars da
carburetion Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Detta e ein Monte Carlo, ikkje da der VW skoda rattle !
Thewiz Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Finn.no har lagt til en ny bilmodell: http://www.finn.no/finn/car/used/result ... MAKE=8083& Fin varebil gitt
Morten Olsen Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Har sett mye på BMW, men klarer liksom ikke å forsvare det hvis jeg skal ja billigst mulig bilhold. Skal ikke selge 5serien uansett. Er bare til og fra jobb bil som er billig og småtøff... Jeg handla E46 for litt siden, og solgte E91`n til fordel for oppussing av hus. Betalte 80 lapper for en 2002 modell M-sport, touring og autolat. Den koster fint lite og forsikre, samt bruker 0,6 på mila ved blanda kjøring. Skaffer du et OK billig ekspemplar av en slik bil, så tror jeg tapet er mindre enn om du skal kjøpe en forholdsvis ny liten bil.. Bensin er det også, som er dyrer i innkjøp, og bruker kanskje litt mere. (ikke sikkert siden den hadde forholdsvis liten motor). Men det er jo ditt valg Du har mye rett i det du sier. Tror det er problemfritt bilhold som trekker meg mot såpass ny bil. 4År og 60.000 igjen på garantien frister veldig. Bare pluss at det er bensin i en slik bil spør du meg. Gjennomsnitt på 0.5 på milen kan jeg leve med. En e46 vil nok tape seg mindre i verdi, men skodaen er veldig billig. Ny kostet den 360.000,-. Vil en e46 ha høyere reparasjonutgifter? Bilen blir jo opp imot 9-10 år eldre... Rust, forsikring på 21åring... Vet sannelig ikke hva som er det beste kjøpet... :/ Jeg kjøpte en E46 320 D med autamat for kjøre til og fra jobb og er strålende fornøyd hitil. Med 35 km til jobben og mye kjøring i rushtidstrafikk i Bergen er denne bilen perfekt for meg. Økonimisk er den også. Siste fylling kosta dieselen 11,80 og med forbruk på 0,55 så er drivstoffutgiftene veldig lave. Ga ca 80k, så verditapet er begrenset om man tar godt vare på bilen.
S.Hafsmo Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Detta e ein Monte Carlo, ikkje da der VW skoda rattle ![ Bilde ] Monte Carlo er egentlig litt grym.
fish Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Broren til en jeg var forlover til hadde en ûberfeit 635csi, og den solgte han å kjøpte en Monte Carlo 454SS.. Vel, det var vel det dummeste han noen sinne hadde gjort... Han måtte innromme at Chevy'n ikke hadde kjøregenskaper overhode til sammenligning.
Kjexx Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Finn.no har lagt til en ny bilmodell: http://www.finn.no/finn/car/used/result ... MAKE=8083& Fin varebil gitt Den der var så fæl at den nesten var kul. heller den en 316 med ufo kit på.
flonoen Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Finn.no har lagt til en ny bilmodell: http://www.finn.no/finn/car/used/result ... MAKE=8083& Fin varebil gitt Gromt, 18kW. Drar nok skinnet av pølsa.
carburetion Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Broren til en jeg var forlover til hadde en ûberfeit 635csi, og den solgte han å kjøpte en Monte Carlo 454SS.. Vel, det var vel det dummeste han noen sinne hadde gjort... Han måtte innromme at Chevy'n ikke hadde kjøregenskaper overhode til sammenligning. Var ganske dum han kompisen din som trudde at ein US.muskel bil hadde samme kjøyre egenskapar som ein Europeisk sports bil
fish Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Han var vel forsåvidt klar over det, men at det var så ille... Han kjører Porsche nå tror jeg.
rublings Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Jeg synst monte carlo saken er tøff. Kjipasbil som ikke er fullt så kjipas. Og med 105 hester på under 1100 kg smyger jo 0-100 tida seg ned på 10tallet også. Kjørbart altså. Faktisk raskere 0-100 enn 525en. Prøvde en 86hk i dag, samme motor. Må si den var ikke noen sinke i trafikken. Ingen tvil om at en e46 vil være mer komfortabel med automat og gode seter, men sitter allikevel med en følelse om at det er fler usikkerhetsmomenter. Liker også utseende på skodaen bedre enn en stasjonsvogn e46. Men jeg er åpen for 3-serie. Bare synd det finnes omtrent ingen hos forhandlere i bergensområdet.
flonoen Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Synst det er lite som er så stusselig som en dønn original e46 med 15-16" hjul og ingen senk. Da snakker vi passat-nivå. MYE før hatt en skoda som det ikke går 13 av på dusinet. Og er ikke til å stikke under en stol at den er litt tøff fra fabrikk den monte carloen. Kjør på! MEN, bare så det er sagt, legger du 169 999,- på bordet skal du få ta over m3'en min på dagen! Den ser jeg for meg er litt mer inspiserende enn Skodaen, sikker kan jeg jo ikke være selvsagt, har ikke prøvd Skodaen.
Anbefalte innlegg