Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
var CRX`n god å kjøre da ? :))

Helt, helt, HELT fantastisk på svingete, tomme veier! Man merker ingenting til bilens masse når man prøver å svinge hardt (den veier 940 kg. tror jeg) og det føles så friskt... Man bare styrer og gir gass og tenker aldri på om bilen kommer til å klare svingen...

E28en mente jeg var en lett bil med sine 1200-1300 kg., men den føles som en undermotorisert 7-serie nå, haha...

Jævlig mye støy under bilkjøringen med sprengte høyttalere, samt at jeg aldri fant bra sitteposisjon mtp. rattet, så det er ingen grand tourer akkurat... :) Pleide å si at E28ens støynivå ikke var imponerende, men den virker også mye stillere nå, haha - samme kan vel sies om komforten, rene S-klasse vibes fra BMWen nå :)

Forbikjøringer er moro, skikkelig kul lyd fra effektanlegget (høres promp ut ved lavt turtall, men ganske hissig ved høye turtall) og luftfilter samt nærmest ingen støyisolasjon.

Den har nok krefter til at det blir interessant å tømme girene (den står på med jevn aksellerasjon til 150 km/t hvert fall) og nok av fartsfølelse til at du ikke kjører i miste-lappen-grensa hele tiden! Så når tomme strekningene kommer så holder det å kjøre fartsgrensa + moms, får bra med fartsfølelse i trygge hastigheter mao, og det er gøy for min del.

Forbruket er bra også: Etter min beregning var det 5 liter med drivstoff igjen i tanken siden jeg klarte å etterfylle 35 l. (med 98, racerbil vøtt:) før avreise fra Trondheim, og i Oslo, 525 km. etter, var drivstoffnåla på akkurat samme nivå! Hva blir det da, 0.67 liter mila med ganske aktiv kjøring?

Veldig fornøyd med kjøpet... Men CRXer har et væskelekkasjeproblem, det renner vann inne i kupéen under gulvmattene når det er nedbør. Prøvd å google på det, det er en konstruksjonsfeil med ingen klare løsninger. Slitsomt siden det regner mye i Norge... La inn tørkle under mattene da bilen stod på gata og det regnet mye; tørkleet ble kliss våt og jeg måtte presse ut vannet og sette det under mattene enda en gang for at det skulle observere mer av vannet. Gud vet hvor jævlig med rust det må ha blitt under der etter noen år med slik tung fuktighet...

Så dette er på ingen måte en helårsbil, får se hvor lenge jeg klarer å leve med den ;)

Skrevet
Lord... Så latterlig. Si meg, hvor mye måtte stakkaren ut med for deres feilsøking?

nei, vi taper jo masse på denne jobben da.. men verkstedregninga vet jeg ikke hva kommer på..

men vi bytta deler da feilsøkinga tilsa at det var det som var gåent.. og når i tillegg styreenhet og kombi var fra en annen bil.

Skrevet
Visste dere at alle snegler er tokjønnede og har kjønnsorganer på hodet?

Feil.

Noen få er tvekjønnet, og de fleste har kjønnsorganene inne i skallet.

Skrevet
Visste dere at alle snegler er tokjønnede og har kjønnsorganer på hodet?

Feil.

Noen få er tvekjønnet, og de fleste har kjønnsorganene inne i skallet.

Leste det nettopp på... Ja, nå finner jeg det ikke igjen... En norsk nettside! :roll: Skal prøve å finne det.

Skrevet

Ser litt på Subaru Forester annonser... Og E39 annonser...

Det er så stor forskjell i annonsetekstene. Subaru-eierne skriver som oftest bare "EU-godkjent. Helårsdekk. God bil." :lol:

PS. Er E39 eller E46 til ca. 50.000 kr. selvmord, eller går det ann å kjøpe bruksbil til den prisen? 60.000 kr. da?

Skrevet
Alle snegler er to-kjønnede, så når de ligger der og parer seg blir de begge fulle av befruktede egg. Begge kan de produsere opptil 400 egg hver.

– Kjønnsorganene sitter på siden av hodet, forteller professor Arild Andersen. Han er kanskje Norges fremste ekspert på snegler.

– Det er det vi ser som en klump mellom de omfavnende sneglene. De vrenger de blåhvite, blanke organene ut mellom seg og så overfører de sædceller til hverandre.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/osta ... /1.8279801

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...