Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kjøp heller en 520d E60/1, bedre bil :) Har begynt å bli ganske billige nå

Min far har 525a '07 og det er pene biler, men jeg har satt en maks pris på 100 000kr. Vil ikke ha en 520IA med lite utstyr..

Er det noe kjente feil med disse W211'ene? De har jo gjerne gått langt, og jeg tenker egentlig mest på automatkassen.. takler den 3-400 000km?

Automatkassen tåler det fint, men det forbeholder at det har fått oljeskift med jevne intervaller. Er ikke så mange svakheter på disse, men de er utsatt for rust. Ellers er det litt bærekuler og andre saker i forstillingen som er vanlig å skifte ut.

I bakstillingen er de meget solide. Eneste som er vanlig å skifte er knirkeforingen og bakfjærene.

Ellers kan du ta en titt på om motoren kokser ved dysene. De fleste er skiftet på garanti, men det kan være greit å sjekke for sikkerhetskyld ;)

Skrevet
[ Bilde ]

Da var som forventet bilen hjemme igjen (Lørdag da vel og merke, men har ikke helt hatt tiden til å legge ut her :lol: )

MEGET fornøyd! Overraskende mye bil for pengene disse her nå.

Flott forbruk også, med 0.85 på langkjøringen fra sandnes til bergen, og nå med noen dager i kø og bykjøring ligger den stabilt på 1.03 på milen!

Kommer tråd så snart jeg får tid :mrgreen:

Herlig overgang fra gammel E34 til "ny" E46!

Gratulerer med ny bil!

Hvor langt er den rullet?

Har en kollega som har samme bil, og her er det mye problemer ute å går. Dog er han mekaniker, så han fikser jo det relativt greit etterhvert, men kostnadene for deler begynner å bli ganske høye. Siste nå er at converteren mest sannsynlig må byttes :lol:

Takk så mye!

Er akkurat kommet til 130.000 på telleren :D Så satser på at ting holder en stund til! :lol:

Skrevet
Hvorfor kan ikke folk bare la det jeg setter fra meg stå der så jeg finner det igjen :(

Fordi folk (aka dama di) syns at bildeler ikke hører hjemme i stua...

Ja de sto jo i stua men det er der jeg synes det er greit å ha dem, satte dem jo tross alt på litt sånn halvveis ute av synet :roll:

Enten har delen blitt kasta eller så har det vært spøkelser her med akutt behov for en lyktejusterings motor til E34 :wink:

Skrevet
Hvorfor kan ikke folk bare la det jeg setter fra meg stå der så jeg finner det igjen :(

Fordi folk (aka dama di) syns at bildeler ikke hører hjemme i stua...

Ja de sto jo i stua men det er der jeg synes det er greit å ha dem, satte dem jo tross alt på litt sånn halvveis ute av synet :roll:

Enten har delen blitt kasta eller så har det vært spøkelser her med akutt behov for en lyktejusterings motor til E34 :wink:

Heldigvis er det bare trusler fra dama mi sin side. Ho vet bedre enn å kaste delene mine, selv om ho blir drittlei av dem til tider.

Maste i 2 år før jeg selv kastet en ødelagt E36 hovedlykt og rattstamme som jeg hadde slengt inn i et skap på soverommet :twisted:

Skrevet

Heldigvis er det bare trusler fra dama mi sin side. Ho vet bedre enn å kaste delene mine, selv om ho blir drittlei av dem til tider.

Maste i 2 år før jeg selv kastet en ødelagt E36 hovedlykt og rattstamme som jeg hadde slengt inn i et skap på soverommet :twisted:

Det som er litt skummelt er at delen lå i en pappeske full av avispapir, og lett som den motoren er så kan den ha blitt kasta sammen med eska :? Er det tilfelle så...... :evil:

Når man snakker om soverommet, der driver jeg fortiden å lagrer et par hundre kilo med bilblader og annen bil litteratur siden vi om ikke lenge skal flytte inn i nybygget hus. Er ikke akkurat populært nei :roll:

Skrevet
Heyy,

Noen som har erfaring med Mercedes-Benz E220 CDI W211?

Har sett mye på de i det siste, og de har jo masse utstyr.. Senk og noen felger hadde vel gjort susen. Har lyst på nyere bil med mer utstyr..

Wicky, har du peiling? :)

Er vel skrevet en del lenger opp her...w211 er ikke så utsatt for rust.. Men kjøp gjerne en med så mye utstyr som mulig..Eller med "størst" motor.. Forstilling er ett kjent slite-problem, nedsittede seter, knirkende deksler innvendig samt matte lykter foran og bak.Dessuten er fjærene i taxi-utførelse veldig høye så bilen ser...rar ut og den MÅ senkes..Kupevifta kan bli slitt over tid, hvine/pipe lyd som kommer og går fra midtkonsollen.. Girkassa holder i massevis så lenge den har fått ett par oljeskift opp til 500kkm..

Om alt er "ok" så er dette utrolig mye bil for pengene... E60 er ikke sammenlignbar da disse sjeldent er taxi-kjørt og ligger da fra ca 160k i ribba utgave...

Skrevet
Heyy,

Har sett mye på de i det siste, og de har jo masse utstyr.. Senk og noen felger hadde vel gjort susen. Har lyst på nyere bil med mer utstyr..

Er vel skrevet en del lenger opp her...w211 er ikke så utsatt for rust.. Men kjøp gjerne en med så mye utstyr som mulig..Eller med "størst" motor.. Forstilling er ett kjent slite-problem, nedsittede seter, knirkende deksler innvendig samt matte lykter foran og bak.Dessuten er fjærene i taxi-utførelse veldig høye så bilen ser...rar ut og den MÅ senkes..Kupevifta kan bli slitt over tid, hvine/pipe lyd som kommer og går fra midtkonsollen.. Girkassa holder i massevis så lenge den har fått ett par oljeskift opp til 500kkm..

Om alt er "ok" så er dette utrolig mye bil for pengene... E60 er ikke sammenlignbar da disse sjeldent er taxi-kjørt og ligger da fra ca 160k i ribba utgave...

Takk for svar og info. Virker som solide biler, men og skifte noen foringer og stag skal gå greit. Matte lykter går jo an å polere.. Men bra å høre at de ikke er så utsatt for rust.

Hadde jeg kjøpt en E-klasse skulle jeg ha senket den med coilovers og satt på noen concave 19-20" felger.

Har bestemt meg for at E220cdi 150hk diesel er nok motor for meg, er jo 350nm, kontra 190nm jeg har nå.. går jo an å kjøpe en chip også. forresten, hvordan takler girkasse/motor en chip når bilen har gått 3-400 000km, går det fint?

Har sett på denne, ok motor og mye utstyr.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36296868

denne også, men interiøret var ikke så fint..

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36176022

Skrevet

Herregud, Politiet er vel ikke eneskyldig i 22 juli saken. Staten som disponerer penger til div utryknings utstyr osv.. Blir oppgitt av det hele..

Skrevet
Herregud, Politiet er vel ikke eneskyldig i 22 juli saken. Staten som disponerer penger til div utryknings utstyr osv.. Blir oppgitt av det hele..

Samme jeg skrev i statusen min her om dagen...

Skrevet
Heyy,

Takk for svar og info. Virker som solide biler, men og skifte noen foringer og stag skal gå greit. Matte lykter går jo an å polere.. Men bra å høre at de ikke er så utsatt for rust.

Hadde jeg kjøpt en E-klasse skulle jeg ha senket den med coilovers og satt på noen concave 19-20" felger.

Har bestemt meg for at E220cdi 150hk diesel er nok motor for meg, er jo 350nm, kontra 190nm jeg har nå.. går jo an å kjøpe en chip også. forresten, hvordan takler girkasse/motor en chip når bilen har gått 3-400 000km, går det fint?

Har sett på denne, ok motor og mye utstyr.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36296868

denne også, men interiøret var ikke så fint..

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36176022

Den første er vel "nesten" ett bedre kjøp..kun pga panoramataket.. Men bil nr2 har skinn... Vanskelig valg..coilovers og concave felger er nok win på en slik bil ja... Motor og girkasse tåler fint en chip...men når bilene har kjørt en del km så soter dem no sykt ved pådrag...nesten litt flaut når man skal grise litt...

Apropo lykter, nesten lettere å kjøpe nye lykter... De har en tendens til å bli gule etterhvert..

Kjørt 500kkm:

Bilde209.jpg

Bilde210.jpg

Bilde225.jpg

Skrevet

Sitter å ser på nyhetene nå. Blir helt slapp. Politiet tør jo egentlig heller ikke gjøre for mye siden i Norge skal alt løses med kjærlighet.

Eller det jeg mener er det at de tør ikke handle, slik som feks løsne skudd i slike situasjoner pga de er redde for å bli sorte får. Staten skal alltid ha syndebukker..

Skrevet

Den første er vel "nesten" ett bedre kjøp..kun pga panoramataket.. Men bil nr2 har skinn... Vanskelig valg..coilovers og concave felger er nok win på en slik bil ja... Motor og girkasse tåler fint en chip...men når bilene har kjørt en del km så soter dem no sykt ved pådrag...nesten litt flaut når man skal grise litt...

Apropo lykter, nesten lettere å kjøpe nye lykter... De har en tendens til å bli gule etterhvert..

Kjørt 500kkm:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Den bilen der var nydelig.. Rått!! Har du eid den? 8) Hvor får jeg tak i coilovers til disse bilene?

Likte nr1 best ja, har veldig lyst på soltak.. Men om bilen er svart inni (svart dashboard/teppe osv) så kan jeg bare kjøpe et komplett skinninteriør fra ebay.de.. vil helst ikke ha lyst skinn i bilen..

Skrevet

Nei den er ikke min..har ikke hatt w211 enda..Men lurer nesten på å skaffe meg.. Alt av deler finnes "overalt"... Flere mb-forhandlere enn bmw-forhandlere som er store i Norge faktisk...

Soltak er nesten ett must på en slik bil..Birker så paddeflat uten soltaket (ja jeg har soltakfetish!) Og den har jo panoramatak også så det er jo igrunn ett pluss... Ja interiøret er sort på den, med gråe felt på midten av setene og på midten av dørtrekkene.. Men ja, kjøpe seg skinn funker nok best..Men om det ikke blir en av de to bilene, så ikke kjøp en classic version... mangler krom utvendig samt "moodlight" i taket foran og bak..Ganske kjedelig kjipeste-version altså :)

Apropo lyst//sort skinn...Jeg har "alltid" hatt lyst skinn/interiør i bilene mine og ELSKER det..gir en helt annen opplevelse av komfort, samt kupeen virker så mye større.. Men nå har jeg sort skinn/interiør i volvoen, og jeg føler meg "nesten" litt kvelt...Men interiøret ser mye renere ut og mer stramt...Litt vanskelig å forklare... I en w211 hadde jeg nesten gått for en mørk blåfarge og lyst skinn med avantgarde nøttetre...Perfekt kombo :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...