Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
[

@kongstian: Ser ut som at du fått fin utsikt ;)

Nei kan ikke klage akuratt, må bare fyre løs med motorsag noen dager i uka så blir det bedre og bedre utsikt :)

Fin bil forresten Fræsar holdt selv på og kjøpe meg e82 Coupe for noen år siden men endte med e92 pga den er større.

Men må inrømme at jeg får blandete følser hver gang jeg ser en e82 :)

Skrevet

I feel you! Jeg gikk fra E90 til E82. Angrer ikke et sekund hvertfall :) Er vel første og siste gangen man får mulighet for å eie en slik bil (på mange, mange år). Men denne gangen var det skjebnen, riktig bil til riktig pris, så jeg var ikke vond å be ;)

Skrevet
Hvis du skal bygge hus Tzunami bør du gjøre det fort som faen, i hvertfall før de nye reglene kommer ;)

Hvordan regler?

har nok ikke råd til det før om noen år gitt! og det å få kjøpt tomt i oslo-området er ikke barebare heller :P

Skrevet

Kommer helt syke krav om hva som skal være av bl.a isolasjon, (eeenda tykkere enn før), muligens ventilasjon samt andre ting fra 2015 mener jeg. De ramsa opp en hel del de snekkerene som var til meg og renoverte huset mitt. Husene er jo snart så tette, at om ikke ventilasjonen er skikkelig, så kommer hele greia til å råtne opp.. Skjønner ikke helt vitsen men.

Skal du bygge gjennom Husbanken, har de ENDA strengere krav til hva som skal være av det ene og andre, men dette skal vist spares inn på billig rente over faktisk ganske kort tid.

En kompis skal sette seg opp hus nå fra neste mnd og utover.. Ifbm at dette blir gjort gjennom Husbanken, så kommer huset til og være noen hundre tusen dyrere, men denne hadde han regna på å fant ut at han hadde spart inn på under 10år mener jeg han sa..

Skrevet
Hvis du skal bygge hus Tzunami bør du gjøre det fort som faen, i hvertfall før de nye reglene kommer ;)

Hvordan regler?

har nok ikke råd til det før om noen år gitt! og det å få kjøpt tomt i oslo-området er ikke barebare heller :P

Tja, brodern har det siste året bygget flett nytt hus i Lier med grunnareal på 130kvm. Dette kostet han rett over 1.5mill ferdig.møblert ++. Og han er snekker lærling, så det er mulig :P

Skrevet
Kommer helt syke krav om hva som skal være av bl.a isolasjon, (eeenda tykkere enn før), muligens ventilasjon samt andre ting fra 2015 mener jeg. De ramsa opp en hel del de snekkerene som var til meg og renoverte huset mitt. Husene er jo snart så tette, at om ikke ventilasjonen er skikkelig, så kommer hele greia til å råtne opp.. Skjønner ikke helt vitsen men.

Skal du bygge gjennom Husbanken, har de ENDA strengere krav til hva som skal være av det ene og andre, men dette skal vist spares inn på billig rente over faktisk ganske kort tid.

En kompis skal sette seg opp hus nå fra neste mnd og utover.. Ifbm at dette blir gjort gjennom Husbanken, så kommer huset til og være noen hundre tusen dyrere, men denne hadde han regna på å fant ut at han hadde spart inn på under 10år mener jeg han sa..

Stemmer at det er nye regler fra 2015 ja, huset jeg skal bygge frykter jeg blir fryktelig tett, men har vist bestilt inn en vifte som sorterer varm luft og gammel luft som kaster ut den gamle mens den varme blander seg inn i den nye luften så får håpe det blir bra.

Naboen har ett 2 år gammalt hus og han har borra lufteluker i huset, da er poenget borte.

Skrevet

Kjekt med husbygging. Jeg har også byggesøknad inne, blir behandlet i starten av september tror jeg. Jeg Skal iallefall gjør alt av grunnarbeid, ringmur og støype plate selv. Sette bort selve bygget til noen andre, og gjøre mest mulig innvendig selv.

Men det er helt sjukt hvor tette hus må være nå, såg ei reportasje på tv for et par år siden om en gammal sur lærer som skaut høl i veggen sin med hagle for huset var for tett. Han meinte han fikk et mye bedre inneklima etter det..

Skrevet

Det som er greit med tette hus er at hvis det begynner og brenne så slokker brannen temmelig raskt, så ett hus i nærheten brant og det som ble ødelagt var bare en vegg.

Skrevet

og der fikk du nesten jobbpc'n til å klikke :P den tåler ikke autodb av en grunn, men måtte jo inn og se på e30'ene.. samtidig... :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...