Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

man trenger pass i tyskland også, iallefall det de sa på passkontoret på grønnland politikammer :P

Har vært i tyskland flere ganger uten pass, og i tråd med Schengenavtalen trenger man det ikke! Men, i Tyskland er det legimitasjonsplikt, og eneste gyldige legitimasjon for nordmenn er da pass.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært mye nedover du eller?

Har vel vært gjennom landet enn 7-8 ganger de siste fem årene :)

såpass ja! ;) blir sikkert flere turer nedover for min del fremover, nürburgring frister veldig, også vet jeg om flere kamerater som har lyst til å gjøre samme som meg så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erre ikke wicky???

[ Bilde ]

Setter ræva i gir og benytter muligheten til å vise bilder fra Pakistan-turen min (sov lovet):

Først, la oss se litt på trafikkbildet i Lahore... Biler i 80, andre i 10 - på samme vei!

01.jpg

Ny motorsykkel (70cc) fås til 2500 NOK, ikke rart trafikkbildet er dominert av disse kjøretøyene:

02.jpg

Modige menn! Jeg hadde ALDRI klart trafikken der, fordi man skjønner rett og slett ikke når andre gir plass eller når andre bare skal peise på... Så kommer disse folka med eselkjerrer og bare triller forbi...

03.jpg

04.jpg

Skikkelige menn tar en tur :lol:

05.jpg

Vanlig for folk flest:

06.jpg

Også må man ofte bråstoppe fra 80-100 km/t, dyra må frem!

07.jpg

34.jpg

Hvorfor ikke sitte i bagasjerommet på motorveien med 120 km/t grense...

17.jpg

Det skal STAPPES max i lastebilene!

18.jpg

37.jpg

Jeg har sittet bak på disse motorsyklene. Jeg var nervøs for å dette av, men det er utrolig hva pakistanere klarer å ta med seg på MC!! Rekorden var 2 voksne og 4 barn, hahaha, fantastisk syns jeg hvertfall!

19.jpg

36.jpg

Noen gang sett dyr bli fraktet på MC? Det har jeg, ca 1000 ganger :P

24.jpg

Hvorfor ikke chille på lasten?

25.jpg

Mer av det samme:

35.jpg

Beste jeg så var en lastebilplan med stor Caterpillar på. Bakerst satt det fire personer på en liten seng og røykte vannpipe :lol:

Verste er at disse gutta føler seg så jævlig kule og :lol:

26.jpg

Esel kan brukes til mangt...

27.jpg

28.jpg

Samme kan MC også, som dere har skjønt:

29.jpg

Fattige barn blir superglad når de får oppmerksomhet :)

30.jpg

Hvorfor ikke bare la ungen din sitte igjen alene på MCen... Haha, like a BOSS...

31.jpg

Men, Pakistan er mer enn bare kaos. Pakistansk svar på Autobahn - jeg kan med hånden på hjertet si at denne veien har akkurat like bra standard som Autobahn i Tyskland. Vi kjørte i 150-160 km/t i marsjfart (120 sone) hele tiden uten problemer. Det er langt mindre trafikkert enn de veiene jeg kjørte på i Tyskland, samt at boten for 200 km/t er typ 50 NOK... lol!

Veien går fra Islamabad (hovedstaden) til Lahore og er 350 km. med deilig og strøken asfalt. De ville ha firefelts hele veien, men så ble det regjeringsskifte... DETTE er grunnen til at jeg kommer til å bo i Islamabad hvis jeg noen gang kommer til å flytte dit, og kjøpe meg en skikkelig tysker med stor motor. Her får du faktisk brukt det! En annen ting er at japanske biler er vanlig import, lett å kjøpe Supra TT Mk4, Evo osv. En Skyline GT-R R34 hadde vært kongebil her...!

38.jpg

40.jpg

Var sinnsykt deilig å se litt fjell igjen...! Så norsk har jeg blitt :lol:

39.jpg

41.jpg

43.jpg

45.jpg

På de store nedoverbakkene på motorveien ved fjella, var det avkjøringsramper for lastebiler som mister bremser... Skulle ikke tro at de tenkte på slikt!

44.jpg

Hjemme i Lahore, trofast bil:

46.jpg

Har man penger, så lever man praktisk talt som en konge. Flydde hjem på førsteklasse, med "extra legroom" plass. Strakk ut bena 100% (ikke på bilde), hadde fortsatt 30-40 cm. å gå på...

09.jpg

Spill (legg merke til at hvis man holder kontrollen horisontalt så blir den en spillekontroll), Hollywood-filmer (bare bra kvalitetstitler), vestlig musikk (for mye Pitbull i spillelista!!) - you name it.

10.jpg

Maten var heller ikke mye å klage på...

11.jpg

12.jpg

Det var skyfritt i hele regionen så jeg fikk tatt mange awesomme bilder:

13.jpg

Afghanistan, antar jeg:

14.jpg

15.jpg

Prøvde å ta bilder av fjell, skyer og "verdensrommet" samtidig, mobilkameraet klarte ikke det bra og speilrefleksen var sjekket inn :cry:

Noe av det kuleste jeg har tatt bilde av - satt på flyet og så plutselig en lang stripe blant skyene. Så nærmere og det var faen meg et annet fly :D

16.jpg

Ville ikke gå av fra førsteklasse for å si det sånn :lol: Takk for at du gadd å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er generelt veldig glad i dyr. Viser stor omsorg og kjærlighet til så og så alt av dyr. Når ett dyr blir syk og behandling ikke hjelper, så har jeg dessverre sett alt for mange ganger folk som er så knyttet til sine dyr at dem ikke greier å ta avgjørelsen om å avlive men heller "piner" dem i det lengste fordi dem er glade i dem. Dem ser ikke smerten til dyrene sine. Da jeg engang så en gammel dame gå tur med sin lille hund som var blodig og litt av tarmen hang hang ut bak, bestemte jeg meg for at ingen av mine dyr skulle få oppleve noe slikt. Jeg leverer dyrene til avliving for å gjøre slutt på lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...