Anders92 Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Ja, beste jeg så var vel veninna til søstra mi Haha, Nice One! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Kjørte endel på tomme gater med høyreratt i går. Denne gangen med automat, mye lettere, da jeg bare kunne konsentrere meg om beliggenhet (kjørte selvsagt til høyre i rundkjøringa....) og trafikk. Og at retningslyshendelen ligger til høyre for rattet (og vindusviskerhendelen til venstre!). Litt ekkelt å kjøre sånn, men satser på å bli vant bare jeg kjører ofte nok! Høyrestyring er jo kjempeenkelt! Jeg har kjørt sånn stort sett i hele sommer. Noen ganger kommer vindusviskerne på når jeg skal blinke, men det får man leve med. Det eneste som er litt uggent er forbikjøringer, hvertfall når man ligger bak store kjøretøy. Hadde også en pinlig seanse ved bomstasjonen mot Gjøvik (bommet når jeg kastet den første mynten, måtte ut av bilen og fylle på med 1-kroninger). Folka i bilen bak gliste stort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Hva er egentlig vitsen med å styre med godkjenning av turbo i bil når man overskrider godkjent effekt første dagen? Virker bare litt dumt.. Ikke minst for andre som prøver å få godkjent turbobyggene sine.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Fordi det er umulig å bevise at effekten er øket i etterkant. Dette er bare relevant ved en ulykke. Så lenge alt som er på bilen er lovlig så slipper du unna. Hver gang du kommer i teknisk kontroll så vil de se at din turbokonverterte motor er lovlig og du får kjøre videre med skiltene på. Ofte godkjennes bilene på basis av hva de var oppgitt til å maks tåle i sitt produksjonsår (80 tallet i de fleste tilfeller). Med riktige oppgraderinger og skikkelig TUV godkjente deler holder de i dag en helt annen høy 2012 standard og kan preppes med mer effekt/dreiemoment enn det de var tiltenkt. Slik kompetanse innehar ikke noe offentlig organ i Norge, og de krever derfor eksterne papirer. Nå revideres reglene så mulighetene som 100% selvbygde biler kan bli muliggjort (ennå uklart i hvilket omfang). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Han har vel godkjent slik at han slipper å få ballene klipt av om han blir stoppet i kontroll. BT klarer å se det sneglehuset der, for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 I rekken av dumme spm fra meg, hvorfor nevne sånt i ett åpent forum? Mulig jeg er litt i overkant forsiktig, men jeg tror at ordensmakten følger med her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Skal de ta utprint av bimmers-tulletråden og stevne ham for retten? Med mindre en tilståelse finner sted kommer de ingen vei. Og hva skal de sikte ham for? Avgiftgrunnlag finnes jo ikke siden bilen er gammel. Om Vegvesnet mistenker at han har ulovlig bil innkaller de ham bare til kontroll igjen. Men igjen - der kan jo ikke effekten måles. Hans største problem er å miste skiltene... men det må være av andre årsaker enn effekt, siden det ikke kan måles i Norge av Vegvesnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Jeg vet ikke, jeg bare spør! Hvis ordensmakten leser: vennligst ikke gå Ladaen min nærmere etter i sømmene. Den har faktisk kun igjen 31 av de opprinnelige 67hk'ene den ble levert med. (Seriøst) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Skal de ta utprint av bimmers-tulletråden og stevne ham for retten? Med mindre en tilståelse finner sted kommer de ingen vei. Og hva skal de sikte ham for? Avgiftgrunnlag finnes jo ikke siden bilen er gammel. Om Vegvesnet mistenker at han har ulovlig bil innkaller de ham bare til kontroll igjen. Men igjen - der kan jo ikke effekten måles. Hans største problem er å miste skiltene... men det må være av andre årsaker enn effekt, siden det ikke kan måles i Norge av Vegvesnet. Nettopp. Hadde han derimot ikke godkjent med turbo, evt senkesett osv, så kan man plutselig få et brev i posten. Står turbo i vognkort, så gjør det det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Jeg vet ikke, jeg bare spør! Hvis ordensmakten leser: vennligst ikke gå Ladaen min nærmere etter i sømmene. Den har faktisk kun igjen 31 av de opprinnelige 67hk'ene den ble levert med. (Seriøst) Kanskje du kan søke refusjon på den originale avgiften, evt bygge turbo for å ta igjen den tapte effekten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Ironisk nok har staten også avvist alle krav der motorene har hatt for lite effekt og skyldt det på produsentene. Så da kan de ikke ta deg En god del Nissan X-trail eiere vet jeg saksøkte staten for å betale for mye hk avgifter på sine undermotoriserte familiecontainere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Vannvittig hyklerisk. Staten vet å ta seg betalt på de områdene de kan. Samme som at det er greit å ha forurensende bil så lenge du betaler for det. Det er forferdelig å kjøre med piggdekk i byene, men om du betaler er det greit. Alt som er fælt og miljøfiendtlig er forferdelig, til du betaler for det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Kjørte endel på tomme gater med høyreratt i går. Denne gangen med automat, mye lettere, da jeg bare kunne konsentrere meg om beliggenhet (kjørte selvsagt til høyre i rundkjøringa....) og trafikk. Og at retningslyshendelen ligger til høyre for rattet (og vindusviskerhendelen til venstre!). Litt ekkelt å kjøre sånn, men satser på å bli vant bare jeg kjører ofte nok! Høyrestyring er jo kjempeenkelt! Jeg har kjørt sånn stort sett i hele sommer. Noen ganger kommer vindusviskerne på når jeg skal blinke, men det får man leve med. Det eneste som er litt uggent er forbikjøringer, hvertfall når man ligger bak store kjøretøy. Hadde også en pinlig seanse ved bomstasjonen mot Gjøvik (bommet når jeg kastet den første mynten, måtte ut av bilen og fylle på med 1-kroninger). Folka i bilen bak gliste stort. Hva putrer du rundt i da? Stor forskjell på å kjøre høyreratta bil i Norge der man kjenner godt til trafikken, vs å kjøre på venstre side i nytt trafikkbilde og med helt motsatte plasseringer da F eks når man skal ut av en rundkjøring så må man i veien til venstre, i rundkjøringa er plasseringa annerledes, når man skal svinge i kryss uten lys er det motsatt... Verste er når man kommer mot en ny vei. Jeg har en sterk vane (med god grunn) til å kjøre til høyre hvis jeg skal mot høyre... Noe som betyr at trafikken kommer i mot. Skjedd en gang og det var litt panikkfremkallende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Hvorfor sier alle i telemark "jeg skal kjøpe nye dekker"....!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet November 6, 2012 Share Skrevet November 6, 2012 Hvorfor sier alle i telemark "jeg skal kjøpe nye dekker"....!? telemark er vel bare innavla folk?? Neida! er nok bare en talemåte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg