Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Så absolutt.. :D Huff idag er en fæl dag.. Begynte endelig på den hatede magetreningen i går. Etter nesten 2 timer med kun diverse magetrening har jeg altfor vondt idag.. :lol:

Henge i racket og løfte knærne til magen er IKKE behagelig når man nærmer seg 60 reps..

Samt fullt kjør på skuldre, og en god dose gangsperr fra bryst mandag og "gunshow" lørdag.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke 4 ganger i uken, da går jeg gått gjennom hele kroppen.

avslutter gjerne med 20-30 min kardio ( litt etter hva jeg har trent).

men iom at sommeren står på dør, blir det vel en dag ekstra med rein kardio.. mitt mål er å forbrenne fett, samt å bygge litt..

tror jeg blir fornøyd om jeg kan få av vinterspekket :)

Kjekt å høre om flere som trener.. :D

Styrke som i frivekter eller maskiner? Her går det KUN i frivekter eller øvelser som gjør at vi bruker kroppsvekt/strikk.. ;)

siste året har det blitt mye mere frivekter.. å det er det jeg liker best.. blir litt wire også.. blir gjerne mye apparater på bein pga dårlige knær (helst knebøy stativ). det jeg savner mest er vel å ha en treningspartner.. er aldri noen som gidder å bli med rett etter jobb..

Nå om dagen kjører jeg 2 harde sett for å bryte ned fibrene.. med 5-6 reps med tunge vekter. så tar jeg 2 sett med lettere vekter og 10-12 reps for å få bra pump!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt.. :D Huff idag er en fæl dag.. Begynte endelig på den hatede magetreningen i går. Etter nesten 2 timer med kun diverse magetrening har jeg altfor vondt idag.. :lol:

Henge i racket og løfte knærne til magen er IKKE behagelig når man nærmer seg 60 reps..

Samt fullt kjør på skuldre, og en god dose gangsperr fra bryst mandag og "gunshow" lørdag.. :P

to timers mage trening :shock:

Hva er egentlig årsaken til du trente magen så lenge? (bortsett fra og få bedre mage :P )

Trener selv magen kun en gang i uken da som regel magen blir trent sammen med i de fleste baseøvelser, tenker da på knebøy markløft benk osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt.. :D Huff idag er en fæl dag.. Begynte endelig på den hatede magetreningen i går. Etter nesten 2 timer med kun diverse magetrening har jeg altfor vondt idag.. :lol:

Henge i racket og løfte knærne til magen er IKKE behagelig når man nærmer seg 60 reps..

Samt fullt kjør på skuldre, og en god dose gangsperr fra bryst mandag og "gunshow" lørdag.. :P

to timers mage trening :shock:

Hva er egentlig årsaken til du trente magen så lenge? (bortsett fra og få bedre mage :P )

Trener selv magen kun en gang i uken da som regel magen blir trent sammen med i de fleste baseøvelser, tenker da på knebøy markløft benk osv. :)

samme her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, trener 3 ganger i uka, mandag "ben", onsdag "armer" og fredag "utholdenhet"

Ben blir jo mye forskjellig, samme som armer ikke bare blir armer, men bryst og rygg osv også... har egentlig null peiling men :P

du bør ta deg en tur innom her:

http://www.treningsforum.no/

Dersom du ikke har noen trenings program i dag vil jeg annbefale deg og prøve ut dette:

http://treningsfysiolog.com/2011/02/19/ ... ed-x-size/

Det er ett trenings program for de som vil bygge muskler men du finner også andre program på siden hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke 4 ganger i uken, da går jeg gått gjennom hele kroppen.

avslutter gjerne med 20-30 min kardio ( litt etter hva jeg har trent).

men iom at sommeren står på dør, blir det vel en dag ekstra med rein kardio.. mitt mål er å forbrenne fett, samt å bygge litt..

tror jeg blir fornøyd om jeg kan få av vinterspekket :)

Kjekt å høre om flere som trener.. :D

Styrke som i frivekter eller maskiner? Her går det KUN i frivekter eller øvelser som gjør at vi bruker kroppsvekt/strikk.. ;)

siste året har det blitt mye mere frivekter.. å det er det jeg liker best.. blir litt wire også.. blir gjerne mye apparater på bein pga dårlige knær (helst knebøy stativ). det jeg savner mest er vel å ha en treningspartner.. er aldri noen som gidder å bli med rett etter jobb..

Nå om dagen kjører jeg 2 harde sett for å bryte ned fibrene.. med 5-6 reps med tunge vekter. så tar jeg 2 sett med lettere vekter og 10-12 reps for å få bra pump!

Bra.. :D Dårlige knær jeg også desverre, men presser heller på med mindre vekt og flere reps på knebøy/frontbøy.. ;) Hater beintrening, siden det fort tar 3-4 timer.. :lol:

Vi har jo knebøy, frontbøy, strak-mark, bulgarske utfall og vanlige utfall.. :D

Er veldig kjekt med treningspartner ja! Jeg har to stykker som jeg alltid trener med, og han ene bor jeg med så er mye lettere å komme seg på trening de dagene man egentlig ikke har så lyst.. :)

Anbefaler virkelig å ta knebøy med frivekter og heller fire litt på vektene.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at stian trente..

Et godt treningsprogram er alfa og omega. Når det kommer til kneproblematikk, ville jeg holdt fokus på en god teknikk (og det kan man glemme i smithapparat) hvor man presser knærne utover. Bare være litt forsiktig med hvor dypt og fort man går ned, så er ikke det noe problem..

Kroppen bruker noen år på å vende seg til styrketrening, og setter igang en katabolsk prosess (nedbryting av muskelfibrer for å omdanne disse til energi) straks den trenger mer energi. I praksis uhensiktsmessig med treningsøkter over 45min-1time før man kan anse seg selv som erfaren. Man vil selvsagt ha et utbytte av 2timers økter, men gevinsten av den ekstra timen er svært liten. Det er pga slike ting det feks ikke er lurt å ha kardio (30min++) rett før eller rett etter styrkeøkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når da? og link?

u talkin to me?!

Ingen link, ligger ikke på nettet den bilen! tror kanskje vi drar i helgen.. Er en 08 S211 220cdi T Avantgarde <3

Deg ja ;) skal muligens opp om en uke igjen jeg ;)

what!? Om en uke har kona termin...da må stv værra klar te bruk vettø... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...