Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Heldigvis sjeldent/aldri salting her ute i havgapet, bortsett fra naturlig salting når det blåser godt, slik som nå.. Men nå er jo snøen borte uansett ;) Mest strøsand det går i her, og det er jo for så vidt greit når det blir hardkjørt og det kommer mildvær..

Jeg trodde dere hadde så milde vintre at dere ikke trengte kjøleskap der ute: Bare grave ned gulrøttene ute på jordet og så gå ut og hente noen når det nærmet seg middagstid. Høres ganske praktisk ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke skryte på oss noe heftig vinter, men når det først er kaldt, er det gjerne over lengre tid, og snøfall kommer som regel rundt 0-graden, og i stor mengde, på en dag, og regn dagen etter med 4 pluss.. Om ikke er det sørvest kuling, eller storm, som nå, og regn! ;) Men ja, vi lagrer all mat ute så klart, siden vi ikke har elektrisitet enda ;)

Kom hjem fra båten i dag lå det et tre fra naboen (ja, jeg har naboer :lol: ) over veien, så da ble det rett vei og hente motorsaga og få unna treet.. Tok samtidig to andre også som kanskje kunne ramle ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke skryte på oss noe heftig vinter, men når det først er kaldt, er det gjerne over lengre tid, og snøfall kommer som regel rundt 0-graden, og i stor mengde, på en dag, og regn dagen etter med 4 pluss.. Om ikke er det sørvest kuling, eller storm, som nå, og regn! ;) Men ja, vi lagrer all mat ute så klart, siden vi ikke har elektrisitet enda ;)

Kom hjem fra båten i dag lå det et tre fra naboen (ja, jeg har naboer :lol: ) over veien, så da ble det rett vei og hente motorsaga og få unna treet.. Tok samtidig to andre også som kanskje kunne ramle ned!

fartsdump fra voss type lignende? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, vi lagrer all mat ute så klart, siden vi ikke har elektrisitet enda ;)

[...]

Kom hjem fra båten i dag lå det et tre fra naboen (ja, jeg har naboer :lol: ) over veien, så da ble det rett vei og hente motorsaga og få unna treet.. Tok samtidig to andre også som kanskje kunne ramle ned!

Ok, greit med enkel vedhogst når man ikke har elektrisitet. Men - høh - ingen elektrisitet? Her tror jeg vi har hatt strøm i 20-30 år. Minst.

Hva i alle dager bruker dere disse sakene til, da?

Turistattraksjon? :mrgreen: Kan ikke bare være for å mose ørn og ugler?

3sd033hbzr69i65hpa8y.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Mm, turister liker seg oppe i vindparken! ;) Kraften selger vi selvfølgelig til utlandet, mens vi samtidig kjøper kraft fra utlandet for å forsyne Norge ;) De til tider effektive på ørnemord også ja! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, nei du kan så si... Enkelte ting tror jeg både du og kanskje jeg hadde klart like godt som enkelte andre... Hva logikken er skjønner jeg ikke, men det må være noe sånt som at vi kjøper billigere enn det vi selger for selvfølgelig, men fatter ikke hvem som kjøper fra oss, om det er billigere andre plasser.! Smøla Vindpark produserer vel noe sånt som 450 GWh i året... Skulle tro det holdt til en god kok en stund til våre 2200 innbyggere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smøla Vindpark produserer vel noe sånt som 450 GWh i året... Skulle tro det holdt til en god kok en stund til våre 2200 innbyggere..

Problemet med vindkraft er at det ikke virker når det blåser for mye. #-o

Og hvis det blir virkelig kaldt produserer de ikke strøm - for når det er kaldt langs kysten er det som regel vindstille.

Men tøft prosjekt for å vise at man satser på fornybar energi, da. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....faktisk aldri blåst så lite her ute på Smøla som etter at møllene kom opp..! Og ja, de står stille nå f.eks.. Tror de slakker på og stopper opp over 15 m/s eller noe rundt der..

Jaa, var jo rimelig greie diskusjoner her når det ble vedtatt at parken skulle bygges.. Først 20 møller i første trinn, og 48 møller i andre trinn.. Men når det er sagt, så har det skapt positiv utvikling her ute, både med arbeidsplasser og tilskudd til kommunen..

Samt at det var en periode med utrolig mye skilsmisser og splitta familier, da danskene fra Siemens og anleggsarbeidere fikk oppmerksomhet fra en del damer her ute på helg :lol:

Så gikk det naturligvis sport i å få hatt seg et nummer oppe i noen av møllene da, ikke minst :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis sjeldent/aldri salting her ute i havgapet, bortsett fra naturlig salting når det blåser godt, slik som nå.. Men nå er jo snøen borte uansett ;) Mest strøsand det går i her, og det er jo for så vidt greit når det blir hardkjørt og det kommer mildvær..

Er det brøytemannskap der a? ;) eller må dere ut selv? :) ser for meg at hele bygda tar et tak med snøskuff og rydder den ene veien!

nordkoreansk-motorvei.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...