Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal aldri stole på kebab ijenn, var i oslo en tur fra fredag til i dag, og går bestemte vi oss for å dra på nesbru kebab i sandvika. I dag så tok den kebaben hevn på oss alle 5 som var der i går.

Deilig å sitte på fly med en hengjerrig kebab i magen.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol aldri på en hvitmanns erfaringer med kebab...

Hadde du spurt meg om hvilken smøring som er best til skia dine kanskje? :lol:

Tjaaa, hvorfor ikke kanskje du er Pakistans OL bidrag til vm på ski

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol aldri på en hvitmanns erfaringer med kebab...

Hadde du spurt meg om hvilken smøring som er best til skia dine kanskje? :lol:

kunne sikkert spurt deg om ski smøring, men om jeg hadde fulgt rådet ditt ang kebab saus på meiene er no annet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, trodde du hadde 200 hk og massive bremser i god Porsche-tradisjon... Men den er nok gøy for det ja :)

Er 124 hk org. i CRXen også, ca. 140 med eksosanlegg og luftfilter som sitter på nå (har jeg blitt fortalt, Allah vet). Syns det er bra komprimiss mellom spark (den veier jo bare 900 kg.) og fornuft (må ikke risikere førerkortet for å ha det gøy på offentlig vei).

Stikk på Porsche-treff med Porsche-klubben, så får du sett mye rått :D Ofte Carrera GT o.l. tilstede på banedagene der! :)

Honda CRX er også en artig bil, men det er i denne sammenhengen viktig å huske på at Robkil´s Porsche 924 er 15 år eldre med alt hva dette betyr at teknisk utvikling (les: f.eks bremsene). 924 er imidlertid en ganske artig bil å kjøre iom. at den bare veier 1100 Kg. Ergo har den selv med kun 125 HK et rimelig fornuftig Kg/HK forhold (8,8 Kg/HK).

50:50 vektfordeling, lav ufjæret vekt, lavt tyngdepunkt (924 er hele 16 cm lavere enn E90) betyr fahrfreude i ordets beste forstand selv om fartsressursene er relativt begrensede i forhold til dagens standard. 0-100 Km/t avvikles allikevel på rundt 9,5 sekunder og toppfarten er ca. 205 Km/t. Det beste med 924 er allikevel atmosfæren og følelsen den formidler. Man sitter lavt og styringen er svært direkte (ingen servo). Man får derfor en temmelig ufiltrert veifølelse som de fleste moderne biler mangler... snadder... :)

Bremsene holder til normalt bruk, men krever ekstra oppmerksomhet på Autobahn, hurtig banekjørsel og lange nedstigninger fra fjelloverganger. Motoren er iht. dagens standard gammeldags. Den krever turtall for å yte sitt beste (over 4500 rpm) og har et tidstypisk hull i effektkurven rundt 3500-4000 rpm. Motoren er heller ikke den enkleste å kjøre i langsom kø (min var iallefall ikke det). I varmt vær og ved hurtig kjøring på Autobahn bør man også holde et øye med vanntemperaturen. Ellers er det tut & kjør som en ekte Porsche... :P

Synes motoren er slitsom i bruk under 2000 rpm! Men ellers virker ytelsene ganske så ålreite, snerrer litt på høyt turtall og det er artig å "banke på" i den, til tross for at det ikke skal rare bilen til før man blir kjørt fra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde kebab en plass her i haugesund i går, hvor jeg ikke har spist før... har ikke gått glipp at så mye merker jeg :P

expressen for dem som er lokalkjent :P syns ikke den var noe særlig. koster nå en 20-25 kr mindre enn fleste plasser(60), men er verd å betale siste kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet iallefall at nato-planke i forsvaret ikke funker UTEN smøring... hehe :P

ouff...fikk lyst på kebab nå... men kan ikke dra ut..kona sover og baby sover... og jeg må passe på baby... kanskje jeg skal vekke kona og si at hun må bytte bleie og gi babyen mat..hm hmhm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...