Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen av dere som vet om den snøen som er langs veien som smelter nå, om den snøen vil inneholde salt?

Det jeg tenker er at den snøen kommer på veibanen og gjør veiene våte, nå som det har vært plussgrader mange dager på rad, og når motgående trafikk spruter litt på deg eller bilen foran spruter noe av det vannet opp og treffer bilen, om det er salt i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som vet om den snøen som er langs veien som smelter nå, om den snøen vil inneholde salt?

Det jeg tenker er at den snøen kommer på veibanen og gjør veiene våte, nå som det har vært plussgrader mange dager på rad, og når motgående trafikk spruter litt på deg eller bilen foran spruter noe av det vannet opp og treffer bilen, om det er salt i det?

Skal jeg love deg at det er.. Skulle testkjøre BMWen for to dager siden, bilen har ikke sett salt på minst 15 år. Kjører avsted og tror du ikke saltbilen hadde salta så det så ut som snø i veien?! Der det var vått var det også salt fra smeltesnøen. Kom hjem og hele bilen var hvit.. Da var det rett hjem med underspyling og en vask av bilen samt omfattende spyling av skjermer.. ](*,)](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt tips her nå folkens. :)

Som flere av dere vet har jeg hatt diverse biler i tvilsom stand oppgjennom siste årene. Satt meg ned og regna litt på dette, og hadde jeg spart disse pengene kunne jeg handla en helt greit utstyrt f20 idag med ok motor. Dette kan jeg selvfølgelig ikke fortsette med da det er veldig dyrt og ugunstig.

Da lurer jeg på å handle ny bil og har pekt meg ut denne. Lurer litt på om dette er gunstig eller ugunstig? Har hatt sammenhengende god inntekt siste 6mnd så det å betale både månedsavdrag og forsikring samt sitte igjen med en god del tusen er ingen problem idag.

Har også planer om å kjøpe ut bilen etter avtale. Så What to do? Skal selvfølgelig dra og ta en titt på den til uka før noe avgjøres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt tips her nå folkens. :)

Som flere av dere vet har jeg hatt diverse biler i tvilsom stand oppgjennom siste årene. Satt meg ned og regna litt på dette, og hadde jeg spart disse pengene kunne jeg handla en helt greit utstyrt f20 idag med ok motor. Dette kan jeg selvfølgelig ikke fortsette med da det er veldig dyrt og ugunstig.

Da lurer jeg på å handle ny bil og har pekt meg ut denne. Lurer litt på om dette er gunstig eller ugunstig? Har hatt sammenhengende god inntekt siste 6mnd så det å betale både månedsavdrag og forsikring samt sitte igjen med en god del tusen er ingen problem idag.

Har også planer om å kjøpe ut bilen etter avtale. Så What to do? Skal selvfølgelig dra og ta en titt på den til uka før noe avgjøres

Er det ikke litt drastisk å gå fra å kjøpe gamle "vrak"/tvilsomme prosjekter til en helt ny bil? Hva med en halvgammel en som har fått det verste verditapet allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet er det at egenkapitalen ikke her helt i 100. Derfor jeg vurderer leasing, men det er vel sikkert like idiotisk det og?

Hvor idiotisk det er aner jeg ikke, men jeg ble latterlig overrasket av hvor spenstig 116i har blitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leasing er dyrt ja, men skal jeg fortsette å betale 10-15k annenhver måned for biler som detter sammen deretter så blir dette langt billigere. Så er det følelsen av hå na ny bil også da :) Hmm må tenke grundig gjennom det her!

Hovedproblemet er det at egenkapitalen ikke her helt i 100. Derfor jeg vurderer leasing, men det er vel sikkert like idiotisk det og?

Hvor idiotisk det er aner jeg ikke, men jeg ble latterlig overrasket av hvor spenstig 116i har blitt :)

Har e30en til morokjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leasing er dyrt ja, men skal jeg fortsette å betale 10-15k annenhver måned for biler som detter sammen deretter så blir dette langt billigere. Så er det følelsen av hå na ny bil også da :) Hmm må tenke grundig gjennom det her!
Hovedproblemet er det at egenkapitalen ikke her helt i 100. Derfor jeg vurderer leasing, men det er vel sikkert like idiotisk det og?

Hvor idiotisk det er aner jeg ikke, men jeg ble latterlig overrasket av hvor spenstig 116i har blitt :)

Har e30en til morokjøring

Ja, mye mulig e30'n er morsommere, men det jeg mente/ eller prøvde å komme frem til var at 116i ikke er en slapp liten dritt lenger :) Jeg ble positivt overrasket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet er det at egenkapitalen ikke her helt i 100. Derfor jeg vurderer leasing, men det er vel sikkert like idiotisk det og?

Hvis du ikke har penger til bil ville jeg bare ventet litt. Kan du ikke heller kjøpe deg en bil til 100-130 lapper. Man får mye bil for det i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...