Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hva mener dere er det beste bilkjøpet til rundt 30.000 nå? Moren min skal bytte ut problemgolfen(mk5) sin. Sedan/hatchback og lavt forbruk.

Golf 4

Toyota corolla

Skoda Fabia

Audi A3

Takk, skal sjekke det ut.

Andre her som har erfaringer med Golf 5 eller? Er 1,4. Motoren har røket og blitt byttet, eksosanlegget er byttet, coiler og lambdasonde. Er ting jeg har glemt også. Denne bilen har gått 155k nå, og det kan jo ikke bli bedre opp mot 200k.

Høres ut som en ``mandagsbil`` (en med masse feil, fikser en ting så går 3 andre ting i stykker osv) bli kvitt`n. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere er det beste bilkjøpet til rundt 30.000 nå? Moren min skal bytte ut problemgolfen(mk5) sin. Sedan/hatchback og lavt forbruk.

Hva med Skoda? Fabia f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere er det beste bilkjøpet til rundt 30.000 nå? Moren min skal bytte ut problemgolfen(mk5) sin. Sedan/hatchback og lavt forbruk.

Hva med Skoda? Fabia f.eks.

Sikkert et av de bedre valgene ja. Får jo 2002 modeller til 20k. Synd de føles så kjipe, men sånn er det jo med såpass billige biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bekjente med Nissan Micra. Den fra 90-tallet. Forbruket er latterlig, forsikringspremien også. De er latterlig driftsikre og overraskende komfortable. Man sitter veldig åpent og luftig så det er ikke slitsom bil å kjøre i det hele tatt. Man får et bra eksemplar til 20.000 kr. 1.0 literen er daff, men 1.3 liter med servo og airbag er brukbar.

Hadde jeg ikke vært bilinteressert så hadde jeg garantert hatt en selv, perfekte bybiler.

Spørs om plasskravet deres også. Går fint å putte noen handleposer i bagasjen og baksetene fungerer bra som backup. Eneste som er minus er kollisjonssikkerheten, den er sikkert ikke så bra. Og som med alle japser så går de til rusten tar dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda...sant nok... Men den ryker "på vei hjem" om du skjønner...så noe burde det jo være å hente hos selger...Dessuten er forstillinga noe ujevn (var ingen rette flate veier hos selger å teste ut dette på) så rattet står litt skeivt og bremsen bak på fører siden henger på så felgen blir ganske så varm....

Ærlig talt, nå får du skjerpe deg og ta dette som en mann.

Det er DITT ansvar å sjekke dette ved visning av bilen. Hvis dere er to-tre stykker som ser på bilen og ikke merker gåen clutch, sliten forstilling eller sliten calipper - da har dere bare dere selv å skylde på. Ansvarsfraskrivelse er det verste jeg vet - ikke skyld på alle andre og se etter snarveier.

Dobbelt moral?

http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=60053.150 "selges som den står"

aaaah så godt at du følger med på ting jeg gjør! Er du avstandsforelska i meg? Jeg tror det!

Håper mine videre innlegg på mbforumet kan gi deg mange timer med spaning og kose-klipping av innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må jo like kjipe gubbebiler med harry stjerne klint på i fronten også. Bra at det er noen stygge stjerner ute vett så får man sett hvor fine bmwer er iforhold.

Neida merce er greie biler det, men 210 og 211 uffameg for noen frontlykter fyll de med vann og hiv oppi en gullfisk så har du en fin liten fiskebolle for det er det de lyktene ligner mest på 212 liker jeg myyye bedre , men liker fortsatt bmw best , ser ut som mister wicky her har eid flere mercer en bmwr ikkkje braaaa .

Lurer på om din e39 har dugg i frontlyktene? Bare lurer...Kanskje fiskene heller hadde kos seg mer der enn i mine mercer :)

Og ingen vits å la dette bli en bmw vs merce diskusjon.

Begge bilmerker har sine sterke og svake sider, men du må likevel innrømme at din 2,3liter ikke har en sjangs mot mine hvilkensomhelst av mine tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wicky: Haha. Godt tips! :)

Et spørsmål: Noen som vet om den M3 fangeren fra www.parts24.no er til M3 eller non-M3 coupe? Var sikker på det var en "M3 look" til 318-330 chassis, men nå så jeg at jeg leste feil og ble veldig usikker. Det er også den eneste forfangeren de har til E46 coupe. Regner med den er til M3 da, men lov å spørre :)

Får ikke linket da URL permanent er "parts24.no" når man tråler gjennom sider og produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var BMW'en trygt tilbake fra ferien sin i Tyskland.. Så langt har jeg konstatert knekte kambukker, og stor slitasje på kammer (der kambukkene står). Ikke slitt på løftere osv.

Mye spon og drit. Kan dette være årsak til tapt oljetrykk, eller er dette følgeskader etter dårlig oljetrykk? Bytte motor eller kun topp? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...