Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

den røde? eller de to hvite? :P

Usikker på hvor gammel du er... men var du ikke bilinteressert før F50 kom på markedet? Jeg var født bilgal..Min første lekebil fikk jeg da jeg var 2år...(har den faen meg liggende i boden enda!) og etter det fikk jeg lekebiler hele tiden.. og de fleste har jeg enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den røde? eller de to hvite? :P

Usikker på hvor gammel du er... men var du ikke bilinteressert før F50 kom på markedet? Jeg var født bilgal..Min første lekebil fikk jeg da jeg var 2år...(har den faen meg liggende i boden enda!) og etter det fikk jeg lekebiler hele tiden.. og de fleste har jeg enda...

Den røde!

Jeg er 29. Jeg var ikke nevneverdig interessert før jeg var ca. 16 og skulle ta langdistansefly, og plukket opp norske bilbladet Drive med F50 på forsiden fra flyplass-kiosken, sånn på random.

Det bladet har jeg enda, artikkelen har jeg lest rundt 30 ganger. Skal sette det bladet i ramme og henge det på veggen når jeg får meg mitt første kontor som selvstendig næringsdrivende.

Før det så pleide jeg å klippe ut bilbilder fra magasiner og aviser og lime inn i en kladdebok (da var jeg ca. 13-14), men jeg hadde ingen preferanser, jeg var bare litt fascninert av kule bildesign.

Men nå har F50 prisene økt så mye de siste åra (takket være rasshøl bilsamlere som plasserer pengene sine i bil bare for å kunne tjene/sikre penger, akkurat som kunstsamlinger) at jeg mye heller vil ta en Pagani Zonda S eller Zonda F om jeg noen gang vil bli så heldig å ha så mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det det. Mer penger = mer å satse og mer å tjene.

Men IRL så hadde jeg kjøpt meg en Lexus LFA eller noe sånt i stedet. En Pagani hadde fått for mye oppmerksomhet, hadde ikke klart å kjørt en tur uten å ha gjemt hodet under genseren hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg IF har gått på en smell. Først fikk jeg beskjed om både pr. telefon og mail følgende:

·      Skaden medfører ikke bonustap.

·      Du skal betale 4 000 kroner i egenandel til verkstedet når du henter kjøretøyet.

Så får jeg brev i posten i dag: 

-Saken medfører at bonusen din reduseres med 30 prosent. Når vi har avsluttet saken får du en orientering om det totale erstatningsbeløpet. Da kan du vurdere om du ønsker å betale skaden selv for å unngå bonustap. 

Hva f...? Ringte dit litt tidligere i dag, og han skulle undersøke hva som hadde skjedd. Om de har gitt meg feil informasjon pr. mail og telefon, er det mitt problem? Eller er det "bordet fanger"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig..

Når motoren min havarerte i Tyskland så betalte IF verkstedet(kontroll og demontering av deler av motor), taxi og fly hjem for meg og passasjeren, transport av bil hjem og hotell en natt for begge to.

Totalt kom det på 37.000kr. Fikk hverken egenandel eller bonustap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg IF har gått på en smell. Først fikk jeg beskjed om både pr. telefon og mail følgende:

·      Skaden medfører ikke bonustap.

·      Du skal betale 4 000 kroner i egenandel til verkstedet når du henter kjøretøyet.

Så får jeg brev i posten i dag: 

-Saken medfører at bonusen din reduseres med 30 prosent. Når vi har avsluttet saken får du en orientering om det totale erstatningsbeløpet. Da kan du vurdere om du ønsker å betale skaden selv for å unngå bonustap. 

Hva f...? Ringte dit litt tidligere i dag, og han skulle undersøke hva som hadde skjedd. Om de har gitt meg feil informasjon pr. mail og telefon, er det mitt problem? Eller er det "bordet fanger"? 

Skader ikke å spille på det. Man skal miste bonus på sånt, så det spørs om man kommer noen vei, jeg tror de kan være veldig sta på det... "...med forbehold"

Jeg hadde også truet med å bytte selskap, og hadde faktisk gjort det og, sånt rot er unødvendig og irriterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter til Jernbaneperonalets bank og forsikring på dagen jeg om jeg "må". Får sikkert en bedre pris der, men da uten motor og gir forsikring.

Norsk tipping ringer vel ikke opp en person og forteller at han vant ti millioner i lotto for så å ringe fjorten dager senere og si at det var feil.

De får skjerpe seg, er tross alt så motstridende som det får blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...