Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

I know...Men jeg føler lissom at Z3 blir for gammel...og en 2,8 får man ikke til budsjettet mitt... Alfa spider er jo faktisk bedre på svingete vei har jeg hørt...

Så det nå, synes de var overprisa de 2,8ene...Den er ikke SÅ spesiell, iallfall så lenge det ikke er Coupe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, jævlig irriterende forhandlermann, nå sender han meg melding og sier at jeg skal ta dette med bilens gamle eier? WTF liksom, på kjøpskontrakten så er firmaet hans som står som selger ikke gamle eier. Gud hjelpe meg as, første gangen jeg kjøper bil så havner det rett i helvete!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er opp til forhandleren å løyse det med gamle eier isåfall... Hørtes ganske useriøst ut.

Noen som vet oljeskift intervallet på e46 328i?

Er gått nokså nøyaktig 10k km siden sist bytte(ikke brukt en dråpe olje faktisk). Tenkte bytte på 10k eller 15k km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dette!

Sjelden problemstilling

Heldigvis er det relativt sjeldent en bilforhandler selger en bil som de ikke selv eier. Dette gjelder især hvis du kjøper bruktbilen hos en merkeforhandler. Hos forhandlere som driver import av alskens brukte biler, bør du imidlertid være mer på vakt.

Hvis ikke bilforhandleren selv eier bilen, kan salget formelt sett foregå på to måter – på kommisjon eller i form av et fullmaktssalg.

Kommisjon- eller fullmaktssalg?

Ved et kommisjonssalg står kommisjonæren, i dette tilfellet bilforhandleren, ansvarlig overfor kjøper for eventuelle mangler ved bilen. I praksis er det med andre ord ingen forskjell på om bilen selges på kommisjon eller om bilforhandleren selv eier kjøretøyet.

Ved et fullmaktssalg fungerer forhandleren kun som kontaktskaper mellom kjøper og selger. Dermed har bilforhandleren intet ansvar hvis det viser seg at du har kjøpt katta i sekken.

Bilforhandlerens plikt

Så langt, så vel. Men det store spørsmålet er hvordan du som forbruker kan finne ut hva slags salg du står overfor?

- Det er helt på det rene at fullmaktshaver har plikt til å opplyse kunden om hvem som er den faktiske selger ved et bilsalg. Ved å fortie slike opplysninger kan bilforhandleren selv bli ansvarlig for salget, sier seksjonssjef for juridisk seksjon i Forbrukerrådet, Terje Sørensen.

Det kan likevel være lurt å spørre forhandleren hvis du er i tvil. Dessuten bør alarmbjellene begynne å kime hvis et privatnavn dukker opp i feltet for selger i kjøpskontrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei. Men jeg vet den er kjedelig... Men begrenset hva du får for den summen.

Dette er et bedre valg!

http://m.finn.no/car/used/ad.html?model=1433&q=GTI&make=817&sort=0&ref=fas&finnkode=45595028

Jeg har kjøpt mye gromt (relativt) til under 50.000 over åra da... Går fint ann å finne seg en artig bil til 25-35.000 kr. og!

Vet ikke hva kriteriene til Wicky er da, men! MX-5 likte han ikke, eller så var den kanskje for liten innvendig? Det er standardsvaret hvertfall... Oppgrader med turbo og kos deg i hjel hele sommern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dette!

Sjelden problemstilling

Heldigvis er det relativt sjeldent en bilforhandler selger en bil som de ikke selv eier. Dette gjelder især hvis du kjøper bruktbilen hos en merkeforhandler. Hos forhandlere som driver import av alskens brukte biler, bør du imidlertid være mer på vakt.

Hvis ikke bilforhandleren selv eier bilen, kan salget formelt sett foregå på to måter – på kommisjon eller i form av et fullmaktssalg.

Kommisjon- eller fullmaktssalg?

Ved et kommisjonssalg står kommisjonæren, i dette tilfellet bilforhandleren, ansvarlig overfor kjøper for eventuelle mangler ved bilen. I praksis er det med andre ord ingen forskjell på om bilen selges på kommisjon eller om bilforhandleren selv eier kjøretøyet.

Ved et fullmaktssalg fungerer forhandleren kun som kontaktskaper mellom kjøper og selger. Dermed har bilforhandleren intet ansvar hvis det viser seg at du har kjøpt katta i sekken.

Bilforhandlerens plikt

Så langt, så vel. Men det store spørsmålet er hvordan du som forbruker kan finne ut hva slags salg du står overfor?

- Det er helt på det rene at fullmaktshaver har plikt til å opplyse kunden om hvem som er den faktiske selger ved et bilsalg. Ved å fortie slike opplysninger kan bilforhandleren selv bli ansvarlig for salget, sier seksjonssjef for juridisk seksjon i Forbrukerrådet, Terje Sørensen.

Det kan likevel være lurt å spørre forhandleren hvis du er i tvil. Dessuten bør alarmbjellene begynne å kime hvis et privatnavn dukker opp i feltet for selger i kjøpskontrakten.

kunne du gitt meg kilden på det der, driver å printer ut alt som har med bruktbilkjøp av forhandler å gjøre så jeg sikrer meg best mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen kjørt en Golf III GTi? Ser for meg at det er historiens kjedeligste bil med GTi-emblem på.

Golf 3 GTI med 115 hester er den kjipeste GTIen, kom i en 140 hesters utgave også som var mye bedre men fortsatt ikke bra slik en GTI burde være. VR6 er mye artigere, dukker av og til opp noen pene eksemplarer med skinn og i god stand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...