wicky124 Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 oida, men med så mange nye taxier i oslo så tenker hjeg det er dritlang venteliste Å få seg løyve er ikke vanskelig...oslo taxi har 7 år...men man kan kjøpe ut en eier sin løyve om man får til en avtale... I de andre selskapene er det 5 / 2 år...Somalerne kan IKKE norsk...ei heller kan de kjøre...som regel bulka stygge biler... Men klarer de kjentmannsprøven så klarer faen meg alle andre den også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Fredrik90...Uten Mercedes hadde ikke BMW vært der de er i dag...: Tidlig på 1930-tallet begynte tysk bilindustri å merke konkurransen fra USA svært godt. Amerikanerne klarte å masseprodusere biler av høy kvalitet til en svært konkurransedyktig pris. Hva kunne så gjøres for å møte denne utfordringen?Svaret syntes å være: Høyne kvaliteten. Høsten 1931 hadde BMW og Daimler-Benz stukket hodene sammen, og blitt enige om at Daimler-Benz skulle lage en komfortabel ny 1,3-liter, mens BMW skulle lage to litt mindre biler med en mer sportslig appell. Daimler-Benz var på denne tiden regnet blant de dyktigste på karosseriarbeid, og skulle derfor lage karosseriet til BMWene med lukket tak. kilde Der Barockengel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Bsu pluss sparing på høyrentekonto Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Det er viktig å leve litt før du blir voksen ( viss du har mulighet for det).Eg kom meg inn i bolig markede som 19 åring, leilighet på 90kvadrat, 2 år gammel til 1,4 mill uten kausjonist. (Ganske billigt med leilighet her iforhold til andre plasser).Eg har også hatt Golf vr6, e34 540, e46 320, e90 320d og nå E34 M5. Er forsatt bare 21 år å klarer meg heilt fint. Men nå har ikkje eg hatt bil lån heller..Men eg hadde først skaffet meg en leilighet eller hus, før evnt et stort lån på bil. Sjekke ut hvor mye du har til overs når det er betalt. Kjenner mangen som kjøper seg biler til 500.000kr og bur hima hos foreldrene, det hadde eg aldri gidda... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Lykke til med kjentmannsprøven, det ryktes at den er en tanke vanskelig i Oslo. Er just nu på nattevakt uten spesielt mye å gjøre, så sitter igrunn bare på sentralen og ser på tv. Er greit yrke her i området hvertfall, men skal man tjene gode penger må man jobbe mye. Kjører for det meste en lang VW Caddy med rullestolrampe, med mulighet for å sette inn 2 ekstra seter (7 totalt). Synes hverdagskjøring med rullestoler og gamle damer er flott i forhold til rølpete tullinger som har drukket alt for mye og litt til med moms. Hadde f.eks en hyggelig samtale med en dame på 99 tidligere i dag som var helt klar i toppen. Hadde mye morro å fortelle hu Kjører du taxi her i Ålesund? Har vurdert tanken selv, en ekstra inntekt skader aldri, spesielt når en kan ha tidvis mye dødtid. Hva er det man må gå gjennom for å kunne kjøre taxi? Spurte litt om lån tidligere, kan vertfall oppdatere litt med at jeg har snakka med banken Var ikke noe problem å handle en 2008 modell til 300k Vet jo og det er tull å handle så dyr bil når man er 19 men Tror ikke jeg hadde gjort det om jeg var deg.. Selv er jeg bare 20 år og har jo hatt et par ganske bra biler, men jeg har ikke hatt behovet for å ta masse lån for å kunne finansiere de. Jeg tror du vil angre i etterkant når du skal begynne å se på bolig og allerede har tatt opp billån på 300k Ikke glem at meninger forandrer seg fort i denne alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Angrer kanskje en pitteliten smule på at jeg tok billån før leilighet/hus, tenker at der er bedre med en e61 enn en sliten gammel Volvo når jeg har en liten kid Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Fredrik90...Uten Mercedes hadde ikke BMW vært der de er Mercedes fant opp bilen og BMW videreførte den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Støtter absolutt at det er lurt å skaffe seg bolig før bil, selv om jeg gjorde det i motsatt rekkefølge selv. Hadde jeg fått velge om igjen hadde jeg spart mye mer slik at jeg hadde hatt egenkapital til å kunne kjøpe et dyrere hus. VegarVS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Noen som har tips til hvor jeg kan handle spesialverktøyet som trengs for å bytte ventilshims på s14? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinsag Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Jeg kjøpte meg først en s14, så flyttet jeg ut hjemmefra, og leide meg en leilighet sammen med dama( hu er litt yngre, så jeg betalte hele leia, da hu fortsatt gikk på skolen) Solgte så s14, kjøpte meg en kliss ny subaru impreza sport diesel og hadde denne i 4 mnd tid, solgte så med overskudd siden jeg fikk bilen billig igjennom jobb. Så kjøpte jeg meg en 2002 e46 320i, og kjøpte leilighet. Hadde solgte så bmw, og siden da har jeg hatt ny subaru xv, 2009 e61, ny nissan pathfinder, Audi A4, nissan micra, ny f31, pluss litt annet. Så solgte jeg leiligheten og kjøpte meg en 200 kvm enebolig. Ikke galt dette for å bare være 23 år... Dvs, jeg har jobbet for vær eneste krone eng har brukt, men selvfølgelig lånt penger av banken til bil. Så mottoet mitt er, selvfølgelig må man ta sjansen når man får den! Bedre å angre på noe man har gjort enn noe man ikke har fått gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Kantkjørt felg ? Korrekt! Forholdsvis ny bil, flott bil på alle måter, m-sport -> kantkjørt felg. Slikt bytter eller fikser man asap Slenger inn en godlåt her på nyttårsformiddagen. Sikkert mange som har hørt før men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 S.Hafsmo og fish reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Å få seg løyve er ikke vanskelig...oslo taxi har 7 år...men man kan kjøpe ut en eier sin løyve om man får til en avtale... I de andre selskapene er det 5 / 2 år...Somalerne kan IKKE norsk...ei heller kan de kjøre...som regel bulka stygge biler... Men klarer de kjentmannsprøven så klarer faen meg alle andre den også... taxi yrket frister noe jaøvlig med tanke på hvor mye taxieiere tjener, har jobbet litt for en kompis av faren, bare gått gjennom regnskapet hans og han hadde inntekt på 890 tusen fra 1 januar til 1 august 2013, det er sykt mye penger as. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Er det ikke bare til å opprette enmannsforetak da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Tror ikke alle som kjører taxi tjener en million for å si det sånn... Det er ikke noe lukrativt yrke, ikke spesielt bra betalt og forferdelige arbeidstider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg