Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hva slags diesel innsprøytningssystem har 530D? Common-Rail?

 

På Mercedes har jeg inntrykk av at det kun gjelder å ha stor nok turbo, kaldest mulig ladeluft og en dieselpumpe(rekkepumpe) som kan gi nok diesel.. Motorene tåler utrolig nok masse, rent konstruksjonsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, pris for denne da? :P

70k ca, er noe småplukk. send gjerne pm om du er seriøst interessert.

 

men er 194hk, manuell gir, 2001 modell facelift med svart sport skinn interiør, xenon osv

 

Hva slags diesel innsprøytningssystem har 530D? Common-Rail?

 

På Mercedes har jeg inntrykk av at det kun gjelder å ha stor nok turbo, kaldest mulig ladeluft og en dieselpumpe(rekkepumpe) som kan gi nok diesel.. Motorene tåler utrolig nok masse, rent konstruksjonsmessig.

Er common-rail ja

 

Ja mercedes motorene tåler bra dem, en kompis av meg driver med om606 trimming.

 

Kjører vell 3.5 bar ladetrykk på original innmat mener jeg å huske.

 

ombygget rekkepumpe ja

 

Holset lastebil turbo og eaton m90 presse med dynamo ladehjul  på :P

 

Røyk riktignok noen veivlager og greier i sommer, men dette var originale lager på motor med x antall km bak seg, så nå er den isammen igjen med nye org lager og veiv. 

 

Bør klare 500hk.

 

Mercedes kan ikke lage girkasser da :P så blir omsveisa 530D kasse(samme som står i min) Skal visst glatt tåle 1000nm dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuell eller automatkasser? Manuell kasse til Mercedes er søppel.. Automat er greit nok om man går for 722.3 med noen modifikasjoner.

 

Når det gjelder blacksmokeracing og girkasse kjører han med automat med selvlaget styring med et Arduinokort(75 kroner og programmeres i C-språk) med en Atmega 328p microcontroller om jeg ikke tar feil.. Altså er styringen selvprogrammert og selvlaget i aller høyeste grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på nye felger, og har lyst på andres meninger!

 

Bilen er en mysticblau/mystic blue metallic e46 coupe, med shadowline lister!

 

Hvilken ville dere gått for? Vil det passe med gunmetal felger på en blå bil?

 

Heller litt mot gs performance d22!

 

http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/221/2279061

 

http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/221/1981064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuell eller automatkasser? Manuell kasse til Mercedes er søppel.. Automat er greit nok om man går for 722.3 med noen modifikasjoner.

 

Når det gjelder blacksmokeracing og girkasse kjører han med automat med selvlaget styring med et Arduinokort(75 kroner og programmeres i C-språk) med en Atmega 328p microcontroller om jeg ikke tar feil.. Altså er styringen selvprogrammert og selvlaget i aller høyeste grad.

Ja var sånn kasse han hadde før med egen styring, fra w210.

 

Fungerer jo, men mye kjekkere med manuell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater å stadig bli oppringt av indiske damer med særdeles dårlig engelsk som skal prakke på meg company info about this new great idea for green power. Faen heller. Har bedre ting å bruke tiden på.

 

Kos med perm da wicky :P Ser fram til den tiden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...