Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Blodpriser jo, en fucking 525 e39 koster faktisk nesten 40 tusen i året. Det er faen meg halvparten av det bilen koster jo. 

Told you :P.

Å eie en 325i e93 som 19 åring (+om du er student) er ren galskap om du bor i Oslo :P

 

Bor i Oslo selv. Husker godt da jeg skulle prøve å forsikre bilen min på mitt navn som 18 åring. Var oppe i nesten 40 tusen. Per dags dato vil kasko hos gjensidige koste meg litt under 30 lapper i året. Men så er jeg så heldig som har en super snill far som tar den på sitt navn :) Koster 11 tusen å forsikre på hans navn.

Kommer selvfølgelig til å sette over bilen på mitt navn så fort jeg er 23. Det å starte å bygge bonus når du er under 23 år, og eier BMW... det kan du bare glemme med mindre du har en kjempe tykk lommebok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg selv har hatt forsikring på meg selv siden jeg kjøpte min første bil, å har i dag som 22 åring 70% på 3. året. Hadde jeg ikke hatt en rælbil til å begynne med å heller hatt forsikring på "papsen" kunne jeg aldri ha hatt Audi S4 i dag f.eks! ;)

 

En får igjen for det, kan man trygt si. Full bonus her, og 25 år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Forstår meg ikke helt på lading av bilbatteri ^^. 
Men, det lader normalt med 8 amper(?), men nå har det sunke ned til 2-3. Noen som kan forklare meg koffer :stupid:

 

Forsikring! Er jo slik at man kan bytte forsikringselskap og få 10% ekstra bonus, 1 gang i halvåret ? :P Så er du smart kan du bygge bonusen opp ganske fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å starte å bygge bonus når du er under 23 år, og eier BMW... det kan du bare glemme med mindre du har en kjempe tykk lommebok. 

Bare tull. Jeg er 22 år og har 70% bonus. Betaler 8000,- i året for full kasko på 2006 320D. Hadde en e34 525 før, og da betalte jeg vel ca 10.000,- i året for delkasko med 50% bonus.

Beste du kan gjøre er å undersøke alle selskapene. For min del var Dnb 4-5.000,- billigere enn det nest billigste.

 

Lite kult å sitte med skjegget i postkassen når man er 23 år og ikke har råd til å forsikre en 325 en gang. Det blir litt billigere, men du har fortsatt bare 20% bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Forstår meg ikke helt på lading av bilbatteri ^^. 

Men, det lader normalt med 8 amper(?), men nå har det sunke ned til 2-3. Noen som kan forklare meg koffer :stupid:

 

Forsikring! Er jo slik at man kan bytte forsikringselskap og få 10% ekstra bonus, 1 gang i halvåret ? :P Så er du smart kan du bygge bonusen opp ganske fort

 

Er det ikke vanlig at batteriladere spretter høyt opp på skalaen, og faller nermere null etterhvert som batteriet blir ladet opp? Mener det er slik på min vertfall, uten at jeg er helt sikker. Er jo bare å måle batteriet, så ser du jo om det har blitt ladet eller ikke ;)

 

Jeg har aldri bytta selskap, men har bytta bil en del, og tror jeg har fått 5-10% hver gang jeg ha bytta bil. Så har jo fått litt der, men det lønner seg stort å ha forsikring på seg selv fra dag 1. Som jeg skrev tidligere så er det å ha forsikring på sine foreldre bare å utsette problemet. ;)

 

Feil forum, jeg vet, men Audien kommer forøvring til salgs straks, så rop ut om noen vil ha seg en liten ulv i fåreklær! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æss4 ;) 2,7 V6 BiTurbo ;)

 

Litt trimmet av KRB-Trading, og har 340hk. Må på teknisk pga en eksoslekasje og 18" felger (står 17" i vognkort) og bytte skiver og klosser fram, så ryker den på finn :)

Byttes da den er litt for dyr å bruke som brukis, pluss at jeg skal ha bil med litt mer plass ;) Blir vel bytta ut med A8 ;)

 

Edit: Link til bilder om det er av interresse ;)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/16146-larsinnjs-audi-s4-b5-27-biturbo/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Told you :P.

Å eie en 325i e93 som 19 åring (+om du er student) er ren galskap om du bor i Oslo :P

Bor i Oslo selv. Husker godt da jeg skulle prøve å forsikre bilen min på mitt navn som 18 åring. Var oppe i nesten 40 tusen. Per dags dato vil kasko hos gjensidige koste meg litt under 30 lapper i året. Men så er jeg så heldig som har en super snill far som tar den på sitt navn :) Koster 11 tusen å forsikre på hans navn.

Kommer selvfølgelig til å sette over bilen på mitt navn så fort jeg er 23. Det å starte å bygge bonus n%

Kødda seg jævli bra til den quoten her da..

Men betaler far din 11k får en e46 320i? Må ha elendig avtale da :P Jeg betaler vell ca 13k i året for min e46 328i regga og forsikra på meg som er 19! Med 20 000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanlig at batteriladere spretter høyt opp på skalaen, og faller nermere null etterhvert som batteriet blir ladet opp? Mener det er slik på min vertfall, uten at jeg er helt sikker. Er jo bare å måle batteriet, så ser du jo om det har blitt ladet eller ikke ;)

Okei, har ikke peiling, men tanken var der  8-[

Men takker! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull. Jeg er 22 år og har 70% bonus. Betaler 8000,- i året for full kasko på 2006 320D. Hadde en e34 525 før, og da betalte jeg vel ca 10.000,- i året for delkasko med 50% bonus.

Beste du kan gjøre er å undersøke alle selskapene. For min del var Dnb 4-5.000,- billigere enn det nest billigste.

 

Lite kult å sitte med skjegget i postkassen når man er 23 år og ikke har råd til å forsikre en 325 en gang. Det blir litt billigere, men du har fortsatt bare 20% bonus.

Det er ikke tull. Jeg er 21 år, og får opp 29.286 kr pr år, altså 2.441 kr pr mnd, hos Gjensidige. 

Da har jeg kasko,  ingen leiebil, laveste egenandel, 20% bonus, og 16.000 km pr år. Er snakk om en 320i 2000 2,0 150hk. Er som regel dyrere å forsikre biler her i Oslo.

Endrer jeg på bonusen min til 70% får jeg opp 13.201 kr pr år.

 

 

Av ren nysgjerrighet: hvordan fikk du 70% bonus så fort? Tar ikke det som regel en god del år før man er der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vits med kasko på en 14 år gammel 320i da?

 

I sparebank 1 feks begynner man med 30%, så er fullt mulig å ha 70% når man er 22 :P

 

Gjensidige er dyre da, skulle ha 35k får min med delkasko og 16 000km. Har bra rabatter igjennom jobben så gikk ned til 25k, men fortsatt alt for dyrt.

 

Har forsikra min 328i i DNB, uten tvil billigst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tull. Jeg er 21 år, og får opp 29.286 kr pr år, altså 2.441 kr pr mnd, hos Gjensidige. 

Da har jeg kasko,  ingen leiebil, laveste egenandel, 20% bonus, og 16.000 km pr år. Er snakk om en 320i 2000 2,0 150hk. Er som regel dyrere å forsikre biler her i Oslo.

Endrer jeg på bonusen min til 70% får jeg opp 13.201 kr pr år.

 

 

Av ren nysgjerrighet: hvordan fikk du 70% bonus så fort? Tar ikke det som regel en god del år før man er der? 

Det høres veldig dyrt ut, og jeg lurer på om du har sjekket alle forsikringsselskapene? Jeg husker at Gjensidige var en av de dyreste når jeg skulle forsikre e34 min. Må også tenke på om det er verdt å ha full kasko på en så gammel bil.

 

Jeg byttet selskap hver 6. mnd, og fikk dermed økning på 20% i året. 

 

En annen ting som mange ikke vet om er at hvis du har kjørt bil i yrkessammenheng, så er det noen selskaper som kan gi deg høyere startbonus. Hvis du feks har jobbet som bilmekaniker i to år, og ikke hatt bonus på deg selv, så kan du begynne på 40%. Eneste du trenger er underskrift fra sjefen din på at du har kjørt en del bil i yrkessammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også merka at DNB har ganske rimilige priser på forsikring !

DnB var billigst for meg med mange tusenlappers margin når jeg hadde litt mindre bonus. Nå har det jevnet seg litt mer ut. Tingen med DnB er at du må være bankkunde der mener jeg, og da er det mange som ikke får sjekket priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...