Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Eller så kjenner man folk i forsikringsbransjen som gir deg "startbonus" på 60%...også sparer man masse penger fra dag 1 :P

I følge min far, som har 40 år i bransjen så er ikke det "lov". Seriøse firmaer øker heller ikke bonusen din ved selskapshopping. Alt ligger i et nasjonalt felles register, og man SKAL ikke gjøre det, egentlig.

Selv har jeg forsikring i et seriøst selskap, om det kanskje er 500 kroner dyrere i året, så får jeg hvert fall igjen noe den dagen det smeller. Lurer på om jeg skal kjøpe meg noe skikkelig rått etter hvert, helt greit med full bonus :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min far, som har 40 år i bransjen så er ikke det "lov". Seriøse firmaer øker heller ikke bonusen din ved selskapshopping. Alt ligger i et nasjonalt felles register, og man SKAL ikke gjøre det, egentlig.

Selv har jeg forsikring i et seriøst selskap, om det kanskje er 500 kroner dyrere i året, så får jeg hvert fall igjen noe den dagen det smeller. Lurer på om jeg skal kjøpe meg noe skikkelig rått etter hvert, helt greit med full bonus :)!

Du har vel jbf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne hatt og har hatt, har ikke det nå. Har blitt totalkunde i IF, synes det er greit å ha superforsikringen dems da jeg først kjøpte en så dyr familiebil som Passaten. Skulle turboen rase, så er det bare å glise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jbf på 116i´en min, og de var forsåvidt grei å ha med å gjøre da den ble påkjørt av en som ikke hadde forsikring.. På 320d`en har jeg  Dnb Best om jeg ikke husker helt feil, med motorhavari forsikring. veldig greit om man er så uheldig å oppleve turboras osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

If er rått om du er totalkunde ;). Pappa får superforsikring på Audien til en latterlig lav pris.

 

Husker jeg hadde noe kalt "Bedre bilbytte forsikring" hos IF (skrives når du kjøper bilen). Siden pappa er medlem hos IF fikk vi utvidet bilbytte forsikringen fra 6 mnd til 1 år. 

I løpet av det ene året sparte jeg litt over 50.000 i verkstedkostnader. Husker for eksempel dynamo bytte. Kostet opp mot 8000 hos Bavaria for hele jobben. Selve dynamoen kostet litt over 5000 om jeg husker feil. Betalte 1600 for dynamobytte + selve dynamoen.  Ikke galt det nei! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Seriøse firmaer øker heller ikke bonusen din ved selskapshopping. Alt ligger i et nasjonalt felles register, og man SKAL ikke gjøre det, egentlig.

Da lurer jeg på hvilke selskap som er seriøs.. Har hoppet innom de fleste store ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det! Hva er det du jobber med? Mulig jeg har hørt det før og glemt det :P

Jeg jobber i bilbransjen, type administrasjon, tidligere mekaniker.

Faren min var økonomidirektør i Jernbaneverket tidligere, så derfor jeg har jbf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for et dillemma :P kjøpe en bra bil for å deretter bli pult av forsikringspenger eller  kjøpe en middels bra bil for å ha den forsikret på meg selv :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for et dillemma :P kjøpe en bra bil for å deretter bli pult av forsikringspenger eller  kjøpe en middels bra bil for å ha den forsikret på meg selv :(

Eller hva med bare å kjøpe en bil, betale det det koster, eller rett og slett holde kjeft og kjøp deg månedskort på bussen!

Da har du ihvertfall en fast sum og forholde deg til, så slipper du å kjøpe noe dritt å ha på verksted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...