Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

I følge min far, som har 40 år i bransjen så er ikke det "lov". Seriøse firmaer øker heller ikke bonusen din ved selskapshopping. Alt ligger i et nasjonalt felles register, og man SKAL ikke gjøre det, egentlig.

Selv har jeg forsikring i et seriøst selskap, om det kanskje er 500 kroner dyrere i året, så får jeg hvert fall igjen noe den dagen det smeller. Lurer på om jeg skal kjøpe meg noe skikkelig rått etter hvert, helt greit med full bonus :)!

Då lurer eg på hvilkent firma han jobber for. Alle dei største firmaene innenfor forsikring gjør dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for et dillemma :P kjøpe en bra bil for å deretter bli pult av forsikringspenger eller  kjøpe en middels bra bil for å ha den forsikret på meg selv :(

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg nedgradert til en bil med mindre motor. Det er ikke særlig økonomisk smart å forsikre en moro bil som første bil. Husk også at e93 325i/330i har høye vedlikeholds- og verkstedavgifter. Er alt for mange som kjøper seg dyre biler, men som ikke klarer å vedlikeholde dem. 

Ville gått for en e46 316i med 1,9 116hk om jeg var deg. Hadde en slik bil før. Den er billig å forsikre, billig å kjøre, fin å se på og ikke minst behagelig å kjøre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen regler på det. Vet at det er mange motorsyklister som plugger inn ørepluggere. 

Personlig synes jeg det er farlig :P.

godt å vite, da slipper jeg bot hvis jeg blir tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1999 740. Full kasko. 6000 egenandel. 12 000 km i året. 50%. DNB. Ca 16 000 i året.

Var et helvete å forsikre bilen da jeg ikke var over 30 år

 

Må være noe med statistikken for 740er. Jeg betaler mer i delkasko for en 94' 740i, enn for full kasko på 99' 750i.

Riktignok bare 60% på 740 og 75% på 750, men likevel. Betaler rundt 7k for full kasko på 750 med 12k km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...