Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Takker for svar :) Jeg har kun hørt gode ord om 2.2t. Valget står mellom den og 4.2 V8 (prismessig) og V8ern har jeg hørt mye negativt om. Skader i sylindervegger, dårlige stempelringer som skaper skyhøyt oljeforbruk. Gjenspeiler seg i finn-annonsene også, alle nevner oljeforbruk.

 

Blir enten det eller E39 540, men frister særdeles lite med automat igjen etter et par uheldige tilfeller med min. Og 540 med manuell er det jo drømmepriser på.

Det jeg egentlig er ute etter er en bil med grei størrelse på som gir mye effekt for pengene. Og grom rekkefemmer med turbo er jo ikke helt feil..

Blir jo såklart en pen Bmw på siden. E28 står høyt på ønskelisten her som godværsbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører MYE negativt om 2.2 turboen som sto i gamle S4. Det er visst en møkkamotor.

Du kan klemme like mye ut av 1.8TSQ'en, og den får litt bedre kritikk.

 

Om du skal ha S4, så er "the word on the street" at du må gå for 2.7 biturboen.

 

har hatt nesten alle motorene, med unntak av ajl (1.8TSQ), har dog hadd aeb 1.8tq.

 

hadde ikke noen spesielle problemer med 2.2t (aby i en s2), annet enn at den brukte olje, men det gjør alle gamle motorer.

 

2.7t er et helvete å skru på så lenge motoren står i bilen, byttet dynamo i sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) Jeg har kun hørt gode ord om 2.2t. Valget står mellom den og 4.2 V8 (prismessig) og V8ern har jeg hørt mye negativt om. Skader i sylindervegger, dårlige stempelringer som skaper skyhøyt oljeforbruk. Gjenspeiler seg i finn-annonsene også, alle nevner oljeforbruk.

 

Blir enten det eller E39 540, men frister særdeles lite med automat igjen etter et par uheldige tilfeller med min. Og 540 med manuell er det jo drømmepriser på.

Det jeg egentlig er ute etter er en bil med grei størrelse på som gir mye effekt for pengene. Og grom rekkefemmer med turbo er jo ikke helt feil..

Blir jo såklart en pen Bmw på siden. E28 står høyt på ønskelisten her som godværsbil.

Går vel ikke så mange E39 540i manuell sedan i Norge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316, var de du som linket til den bluetooth aux dingsen? Steik, den var genial :D fikk min i posten igår! Var ganske bra rekkevidde på den og :) Blir digg å slippe å koble opp med aux på mobilen i bilen, hver gang jeg setter meg i bilen :)

Sent from my C6903 using Tapatalk

 

Kan jeg få linken jeg også? På jakt etter bluetooth mottaker til min aux jeg også :smile:

 

 

post-52827-0-97649200-1392908389_thumb.j

 

Har et par slike liggende. Kompakte, og uten fysiske brytere. Du kobler den bare til en usb som er styrt av tenningen (usb på en spiller, eller ladder i sigarettenneruttak) så slår den seg på og kobler seg til hver gang du starter bilen. Kobler du deg fra så går den i paringsmodus igjen og er klar for neste mobil. Den har en usb hannkontakt på ene siden og en minijack hunn på den andre siden. 

 

Og siden den ikke har noen knapper som må trykkes på, kan den i kombinasjon med denne (som jeg også har et par stk liggende av):

post-52827-0-90023100-1392909848_thumb.j

(12V til USB)

Gjemmes hvor som helst, f.eks bak spilleren, koblet til jord og remote. 

 

Modulen er mest populær blant sunnmøringer med billig uorginal spiller, med usb og aux i front, men uten bluetooth. Da plugges denne enkelt inn i usb inngangen, og aux'en rett i aux inngangen. En installasjon som tar knappe 10 sekunder, og som ikke krever mer enn det som følger med i pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var en e38 740 eller 750 elns med veeldig mye km på finn for en stund siden.

 

Ang mercedes, så har jeg vurdert litt på å handle en W212 med kjedelig e220 cdi motor. Er ikke dette ganske bra biler som tåler litt km? Må være noe med rundt 200 000km da jeg ikke gidder å ta så enormt lån. Virker som det vill være mye lettere å selge videre enn feks en e60 med mye km?

 

Synspunkt på w212 fredrikE24 og wicky? Dere som er mercedes kongene her, hehe.

 

Har kjørt w204 som var forsåvidt ganske fin å kjøre, bortsett fra at den var kjip inni. Kjørt GLK, den likte jeg ikke i det heletatt :P Fæl bil på alle vis. X3 er 100 ganger bedre ennå jeg ikke liker de heller spessielt godt :P Har bare vært passasjer i w212 etter hva jeg husker, har ikke mer enn flyttet på en vertfall. Virka som helt annen kvalitetsopplevelse enn c klassen. 220 cdi motoren virka OK i den bilen, langt ifra noe fly da. 

 

Den blå 728 har nå rulla 518tusen km mener jeg å huske...ble solgt sist på finn for 15tusen kr...

 

w212 med litt km på tellern er absolutt ett godt kjøp! 220cdi motoren er faktisk ikke kjip...170hk 400nm er helt ålreit på en bruksbil...Liten omprogrammering så har du fint 204hk og 490nm...da går den veldig godt.. forbruket ligger på (med original hjerne) på rundt 0,55 på blanda kjøring (egen erfaring) bilene er komfortable, slitesterkt interiør og understell (spess om man har taxi-version som er forsterket i understell og gulvtepper etc..) Hva er prisklassen du skal ha deg bil i da? Man kan som regel kjøpe en merce med høy km, bruke den ett år, og selge den for tilsvarende pris...

 

w204 er faktisk mye bedre enn folk tror...artig å kjøre med avantgarde pakken, delskinn og naviskjerm (min egen) og stor stereo så er den faktisk ett meget godt alternativ til mange andre biler i samme prisklasse... 220cdi motoren i denne er faktisk raskere da bilen veier noe mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt og litt smått dumt spørsmål... Er girkassene lik på 325 og 320? gjelder E36..

Edit: fant ut om mellomaksling er forskjellige pga 168 diff på 320 og 188 diff på 325..

Sent from my C6903 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan foregår aksjehandel egentlig? har lyst til å melde meg inn på aksje NM. 

Jeg er med i Aksje NM, har nå 6,78% avkastning, så har totalt 106 340 kr. :)

Det går greit det, er morro å drive med "leke aksjer" men med ekte selskap, kurser osv.

Har ikke så peil, følger pittelitt i nyhetene om div selskap, men man betaler ikke gebyrer ved å handle aksjer i nm, noe man gjør i real life,

så hadde ikke hatt like mange kjøp/salg av aksjer som man evt. har i spillet, noe som gjør det noe urealistisk. Men for all del, er morro å spille ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i Aksje NM, har nå 6,78% avkastning, så har totalt 106 340 kr. :)

Det går greit det, er morro å drive med "leke aksjer" men med ekte selskap, kurser osv.

Har ikke så peil, følger pittelitt i nyhetene om div selskap, men man betaler ikke gebyrer ved å handle aksjer i nm, noe man gjør i real life,

så hadde ikke hatt like mange kjøp/salg av aksjer som man evt. har i spillet, noe som gjør det noe urealistisk. Men for all del, er morro å spille ^^

høres morsomt ut, skal prøve meg der :) men er det noe premier for de som har høyest profitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå 728 har nå rulla 518tusen km mener jeg å huske...ble solgt sist på finn for 15tusen kr...

 

w212 med litt km på tellern er absolutt ett godt kjøp! 220cdi motoren er faktisk ikke kjip...170hk 400nm er helt ålreit på en bruksbil...Liten omprogrammering så har du fint 204hk og 490nm...da går den veldig godt.. forbruket ligger på (med original hjerne) på rundt 0,55 på blanda kjøring (egen erfaring) bilene er komfortable, slitesterkt interiør og understell (spess om man har taxi-version som er forsterket i understell og gulvtepper etc..) Hva er prisklassen du skal ha deg bil i da? Man kan som regel kjøpe en merce med høy km, bruke den ett år, og selge den for tilsvarende pris...

 

w204 er faktisk mye bedre enn folk tror...artig å kjøre med avantgarde pakken, delskinn og naviskjerm (min egen) og stor stereo så er den faktisk ett meget godt alternativ til mange andre biler i samme prisklasse... 220cdi motoren i denne er faktisk raskere da bilen veier noe mindre..

Onkelen min har en w212 med 220 cdi motoren og full amg pakke med bremser, han fikk faktisk bilen levert fra fabrikk med 204hk :P

 

Men har ikke satt i den bilen siden han fikk den helt ny får noen år siden(når modellen kom ut) så husker egentlig ikke helt hvor mye fart det var i den.

 

Men stasjonsvogn med samme motor uten chip har jeg vært borti for ikke så lenge siden. Gikk greit nok for brukis. Er sånn sett like så greit at det ikke går så enormt bra. Sedan vil jo gå noe bedre pga vekt så.

 

Var nokså kjip den w204 jeg kjørte da, c200 cdi med manuell gir og rimelig standard bortsett fra sånn fancy førerstol. Manuell kassa var veldig fin til mercedes å være da, har dårlig erfaring med eldre manuell kassene til mers så.

 

Tenker rundt 200k, virker som man får grei bil til den prisen, blir ikke kjøp før i sommer uansett vil jeg tro(tidligest mai), så har nok gått ennå mer ned i pris innen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...