Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Begynt å se Prison Break igjen, skøy :P

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Jeg er fortsatt sur over slutten, selv om det var forventet. En ufattelig bra serie som jeg ikke nøler med å se igjen. Husk at det er en utvidet slutt og viss du ikke har sett den.

Sent fra min D5503 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så lei jeg er av sigøynere nå, bor i sentrum og her er de overalt… tiggende øyne og tannløse smil mens de strekker ut en skitten neve og ber om penger, etterfulgt av hatefulle gloser når du går forbi dem...

Dette minner jo veldig om da pakistanerne kom til Norge. Jeg sakser dette fra www.rights.no:
Våren og sommeren 1971 var pakistanske turister et mye omtalt tema i Oslo-pressen. Unge og middelaldrende pakistanske menn på turistvisum drev gatelangs, nærmest på sultegrensen. Vi hadde den gang en liberal innvandringspolitikk, eller sannsynligvis mer korrekt: vi hadde en lite gjennomtenkt politikk på dette feltet og myndighetene ble tatt på sengen. Dagbladet skrev: «INGEN KAN HJELPE PAKISTANERE I OSLO. Ikke et eneste menneske - ikke en eneste organisasjon, absolutt ingen! - kan hjelpe de stakkars pakistanske turister' i Oslo. Problemet skyves vekk - ikke av motvilje - så langt derifra, alle vedkjenner seg problemet... Kan ikke Oslo kommune gjøre noe?» Dagbladet stiller spørsmålet direkte til sosialrådmann Hans Cappelen: - Gjøre og gjøre, svarer han. - Vi kunne naturligvis gi dem mat. Ellers kan vi vanskelig gjøre noe. - Men har ikke Oslo et eget kontor for fremmedarbeidere? - Nei, problemet er jo nettopp dette at de pakistanske mennene som daglig vandrer rundt i Oslos gater befinner seg her som turister'» (8. juni 1971). Røde Kors tok affære, og hjalp pakistanerne med innkvartering, og myndighetene lempet på reglene om arbeids- og oppholdstillatelse: De pakistanske mennene fikk dispensasjon til å søke slik tillatelse etter at de ankom Norge. Det samme problemet ble taklet på en annen måte i Finland: Myndighetene sendte pakistanere på turistvisum med charterfly tilbake til Pakistan (Dagbladet 24. september 1971).
Pakistanerne vandret ikke i Oslos gater for å nyte norsk sommer. De fleste ankom først Vest-Tyskland, også på turistvisum. De som ikke klarte å finne arbeid der, dro videre til andre europeiske land. Danmark innførte innvandringsstopp i 1970. Norge ble en av de siste mulighetene for innvandring. Og formalitetene ble ordnet av bakmenn som tok seg godt betalt. Arbeiderbladet skrev: «USMAKELIG HANDEL MED PAKISTANERE - Politiet varslet av norsk konsul. En av svartebørshaiene på fremmedarbeidermarkedet er på vei til Norge. Fremmedpolitiet i Oslo har fått navnet på mannen, som er pakistaner. Han mistenkes for «menneskehandel» med landsmenn. Mot klekkelig betaling skal mannen ha lovet fem pakistanere, som i øyeblikket venter spent i Hamburg, tilsagn om arbeid i Norge. Et slikt tilsagn er tvingende nødvendig for de fem pakistanerne om de skal få innreisetillatelse til Norge som arbeidstakere...» (9. juni 1971).
Daværende statsråd Odvar Nordli var meget oppbrakt over den påståtte handelen med først og fremst pakistanere. Som kommunal- og arbeidsminister nedsatte han en komité som skulle finne frem til løsninger på menneskehandelen med mer. I en artikkel i Arbeiderbladet 3. juni 1971, kommer det frem at Regjeringen hadde foreslått lovendringer for å forby privat arbeidsformidling. Dette for blant annet å forhindre at nordmenn på privat initiativ kunne drive arbeidsformidling i utlandet: «Et forbud av denne karakter kan således stanse den umenneskelige dirigeringen av fremmedarbeidere som det nå hevdes finner sted i Tyskland.»

Jaja. Det går vel med sigøynerne som det gikk med pakistanerne. De får bolig og trygd i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der med E90en, sto sånn ca midt på plassen med siden av en rød Z3M :) Så ikke din bil heller etter hva jeg kan huske, hvis ikke så måtte vi jo slått av en prat :) Høydepunktene må helt klart være X5en med "HIFI pakka", den gule M3en, E90 M3 CRT, mint condition E46 323I (Har aldri sett en så original og strøken E46), Isetta og en aldeles nydelig E9 3,0 :)

Jeg så mange Bimmersbiler der, men enten sto det opp til flere personer som gikk inn og ut av bilene eller så sto bilene alene så det var ikke lett ;)

Jeg så bilen din men jeg så ikke deg da jeg ikke er helt hundre prosent sikker på hvordan du ser ut, men jeg så flere pakistanere der men visste ikke hvem som var hvem. Husker bare de som kom i en feit F10 og han som satt og rusa Isettaen :P

Jeg satt og rusa isettaen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Kun én av tre i den første bølgen av arbeidsinnvandrerne fra Pakistan og Tyrkia er nå i jobb – resten mottar uføretrygd.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Innvandrere-etter-25-ar-i-landet-Halvparten-pa-trygd-5106754.html#.T1nE_DFdyoY

Ting går forøvrig igjen hos bl.a. pakistanere og folk fra land med tilsvarende kosthold. Diabetes og hjertesykdom. Den første syka kan jo lede til den andre. Mye av maten deres er dessverre ikke særlig sunn, og da blir de sjuke. Kolesterolproblemer, osv. I tillegg lite mosjon. Samme mønsteret går igjen i hjemlandet deres,- levealderen er ikke så forbaska høy. Folk fra f.eks Thailand derimot,- de har et sunt kosthold.
Det er mye myndighetene burde grepet fatt i for lenge siden om de ønsker god helse på befolkningen :-) Dette vet de nemlig, for det har vært gjort undersøkelser på kosthold, overvekt i ulike folkegrupper her i landet. Tyrkere og pakistanere kom dårligst ut når det gjelder overvekt fra 40årene og oppover.

for bare se på de pakistanske husmødrene som vagger rundt, breie som ei låvedør.
Klart det går mye på kosthold og vaner. Sikkert mye opplysning som kunne vært gitt,
men hvem skal gi det ?  Noen som har ansvar for det ?

Damene er jo stort sett analfabeter, og kan ingen ting...hva skal man bruke de til ? ja bortsett fra og sprute ut titalls unger da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Kun én av tre i den første bølgen av arbeidsinnvandrerne fra Pakistan og Tyrkia er nå i jobb – resten mottar uføretrygd.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Innvandrere-etter-25-ar-i-landet-Halvparten-pa-trygd-5106754.html#.T1nE_DFdyoY

Ting går forøvrig igjen hos bl.a. pakistanere og folk fra land med tilsvarende kosthold. Diabetes og hjertesykdom. Den første syka kan jo lede til den andre. Mye av maten deres er dessverre ikke særlig sunn, og da blir de sjuke. Kolesterolproblemer, osv. I tillegg lite mosjon. Samme mønsteret går igjen i hjemlandet deres,- levealderen er ikke så forbaska høy. Folk fra f.eks Thailand derimot,- de har et sunt kosthold.

Det er mye myndighetene burde grepet fatt i for lenge siden om de ønsker god helse på befolkningen :smile: Dette vet de nemlig, for det har vært gjort undersøkelser på kosthold, overvekt i ulike folkegrupper her i landet. Tyrkere og pakistanere kom dårligst ut når det gjelder overvekt fra 40årene og oppover.

for bare se på de pakistanske husmødrene som vagger rundt, breie som ei låvedør.

Klart det går mye på kosthold og vaner. Sikkert mye opplysning som kunne vært gitt,

men hvem skal gi det ?  Noen som har ansvar for det ?

Damene er jo stort sett analfabeter, og kan ingen ting...hva skal man bruke de til ? ja bortsett fra og sprute ut titalls unger da

Er en viss sannhet i det du skriver, men samtidig drar du de fleste over en kam ... :)

Nav har jo vært en katastrofe, spesielt på 70-80-90 tallet, da nærmest alle som ba om uføretrygd fikk det, nordmenn kan skylde på seg selv der, hvis dem er ufornøyde på det punktet. =)

Men hvem har skylden? Hvem kan rette opp i probleme du fremstiller?

Folkene? eller de som styrer landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og rusa isettaen....

Hehe, ja jeg burde egentelig ha visst at det var deg :P Sto rett bak deg ved Nautiluz X5en også, pokker at jeg ikke kjent deg igjen der og da for det hadde vært hyggelig hilst på deg personlig etter så mange år bak hvert vårt nick her på Bimmers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som liker folk som kan jobbe, men velger å ikke jobbe fordi de er late. Atlså: får gratis penger. Der er nok alle vi enige (utenom de som faktisk er de late folka som får gratis penger) Men hvis man er uføretrygda pga sykdom, skade, helse eller lignende så er det ikke noe problem.

De som styrer lande burde bli litt strengere på hvem som kan få det, og stille litt hardere krav enn hva de kanskje har gjort tidligere.

Enkelt og greit å si det, men har sikkert endel utfordringer ute i det praktiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nordmenn som går på nav også og det er helt jævlig er det en ting som irriterer meg er det slappe jævler som sitter på rævva si og håver inn penger.

Men nå skal jo frp prøve å få noen av dem ut srbeid mener jeg å ha hørt ihvertfall.

Ja mange etniske nordmenn går også på NAV, men innvandrere er i særklasse de største snylterne - og da må det gå ann å tørre å kalle en spade en spade - så får folk kalle meg en generaliserende rasist om de vil det ;)

Mine argumenter er bygget på statistikk, det går det ikke ann å snakke seg bort fra. Tallenes klare tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like så greit å liste seg i bakgrunnen i enkelte tilfeller Fredrik90. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vært litt rolig med hilsingen på biltreff, kan komme to tette og en badehette før du vet ordet av det ;)

Javel... Har inntrykket av at alle på disse treffene er meget hyggelige og ordentlige mennesker som alle har en ting til felles, BMW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...