Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er gode på regler i forbindelse med førerkortbeslag?

Var som jeg skrev tidligere uheldig og ble målt av laser i forbindelse med en forbikjøring.

116 i 80 sonen. Fikk beskjed om 3 mnd + 10k i bot.

Ringte politijuristen idag for å forhøre meg om hvordan det lå an.

Fikk da beskjed om at jeg fikk mest sannsynlig 3mnd + 3mnd ekstra pga jeg har 2 prikker fra før?! Er dette vanlig?

Har prøvd meg på det jeg kan; Ekstra fart-rabatt i forbindelse med forbikjøring, trenger sertifikatet i jobbsammenheng.

Noe mer jeg har krav på?

Skrevet

Har enda ikke fått noen avgjørelse, 3 uker til sa han. 

Så jeg aner desverre ingenting om prikker i denne saken.

Gah kjenner jeg begynner å bli veldig lei. Og ikke minst skuffet av meg selv.. 

Skrevet

Direkte førerkortbeslag gir ingen prikker. Om du derimot hadde fått 6 prikker nå, og dermed mistet lappen pga ditt totale antall prikker, så skulle du hatt 6 mnd uten.

Skrevet

Dette er direkte førerkort beslag i hovedsak, med mindre jeg får mer avslag.

I forbindelse med direkte førerkortbeslag, får jeg da 3 mnd ekstra for 2 prikker?

Skrevet

§ 5.Forholdet til tap av førerett etter vegtrafikkloven § 33 nr. 1

Gir overtredelsen i seg selv grunnlag for tap av førerett etter vegtrafikkloven § 33 nr. 1, skal tidligere registreringer etter § 3 være med i vurderingen ved fastsetting av rettighetstapets lengde.

Med andre ord; Har du prikker på førerkortet, så skal de være med i vurderingen når lengden skal settes.

Ett raskt google-søk viser at du absolutt ikke er den eneste som har fått 3 mnd ekstra pga prikker. Flere har fått samme straff pga bare en prikk ;)

Skrevet

Takk for svar :)

Da er det vel bare å selge bil og alt og spare penger til leilighet og alkohol :lol:

Kjedelig kan man si, men har igrunn bare meg selv å takke. Ser fram til juletider når jeg endelig kan kjøre bil igjen!

Noen som vil ha en fint priset E46 330ci manuell med kun 160k km på telleren? Vurderer alle bud over gjenstående lån (ca 120)

Skrevet

Takk for svar :)

Da er det vel bare å selge bil og alt og spare penger til leilighet og alkohol :lol:

Kjedelig kan man si, men har igrunn bare meg selv å takke. Ser fram til juletider når jeg endelig kan kjøre bil igjen!

Holdte på og si, bare å ringe vis du skal bli kjørt noe sted, men du bor så jævli langt unna  :lol:

Skrevet

Holdte på og si, bare å ringe vis du skal bli kjørt noe sted, men du bor så jævli langt unna  :lol:

Hahaha, ja litt langt å kjøre for deg for å kjøre meg på butikken :mrgreen:

Har fått samme straff selv, 3+3 mnd pga prikker. Jeg kjørte 88km/t i 60-sone. Søkte, å da slo de av 1 mnd, så ble 5 måneder tilsammen.

Får prøve meg på alle triksene i boken så får jeg kanskje 1-2mnd av :) Takker så mye for informasjon, dette var nytt for meg.

Spurte tilogmed politimannen som stoppet meg om det hadde noe å si. Neida det hadde det ikke, ble 3mnd sa han. Han sa og at behandlingstiden var 4 dager, når jeg fortalte det til politijuristen så brøt han ut i latter og spurte om det var en bonde som hadde fortalt meg dette :lol:

Skrevet

ahhh forsikringssaker er så stressfulle... har ikke hørt en shit fra storebrand angående bmwen og når jeg ringer får jeg heller ikke et godt nok svar. 

Skrevet

ahhh forsikringssaker er så stressfulle... har ikke hørt en shit fra storebrand angående bmwen og når jeg ringer får jeg heller ikke et godt nok svar.

Få se et bilde av vraket ?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...