Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag en E39 530dA som jeg kar skiftet girkasse på for kort tid siden, var ikke mulig å få tak i bytte kasse i Norge Eller Tyskalnd, Så satte inn splitter ny! :) Opperer i dag med 240 HK og 510 NM, så tenker meg om to ganger før jeg flater fjøla.. Siden girkassa ikke tåler en dritt :)

Kassa girer ganske fint.. men lurer på om den girer ennda mjukere og finere på E60 (530dA) Disse girkassene skal vel tåle en god del mer enn de gjorde på E39, 390 NM er ikke all verda for en diesel motor...

Håper her er noen som har sammenlignet og/eller kan gi en tilbakemelding.. Er litt skeptisk på automat kasser etter havariet jeg hadde i sommer..

Manuell er helt klart tingen, men det er jo bort i mot umulig å finne tak i..

På forhånd takk :)

Skrevet

Automatkassene som var på E39 og E46 hadde problemer med at revers røyk og andre problemer. På E60 gikk de over til en ny kasse, som jeg ikke husker navnet på.

Men denne fungerte bedre og hadde ikke disse feilene som E39 hadde. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye om det :)

Skrevet
På E60 gikk de over til en ny kasse, som jeg ikke husker navnet på.

Men denne fungerte bedre og hadde ikke disse feilene som E39 hadde. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye om det :)

På 520 og bensinmotorene var det vel samme ZF kasse som E39 bare med litt annen styring?

Skrevet

Ligger da mange overhalte kasser på ebay i tyskland? :-)

Hva heter kassa på 03 530d? :-)

Er den vanskelig og bytte? Eller er det som og bytte på eldre biler? :-)

Skrevet
Ligger da mange overhalte kasser på ebay i tyskland? :-)

Hva heter kassa på 03 530d? :-)

Er den vanskelig og bytte? Eller er det som og bytte på eldre biler? :-)

Det er mulig, Var GS jeg var i kontakt med.. Så de skaffet ny:)

Var vel GM kasse som står der, vet at Noen få E39 ble levert med ZF kasser. Men de fleste er leveert med Opel kasser ( GM)..

Jeg ville sette inn ZF men det var vist en del som ikke stemte over enns sa de på GS, og man kunne risikere at det ikke ville fungere opptimalt..

Var meget enkelt å bytte:) var i grunnen plugg and play, huske å resette kasse til slutt :)

Skrevet
Automatkassene som var på E39 og E46 hadde problemer med at revers røyk og andre problemer. På E60 gikk de over til en ny kasse, som jeg ikke husker navnet på.

Men denne fungerte bedre og hadde ikke disse feilene som E39 hadde. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye om det :)

Men chipping/bytte software er vel uaktuellt hvis man ønsker at dette skal holde??

har jeg 5-600 Nm og en 250 dieselHK, er jeg interrisert å å bruke allt sammen etter at driftstemperaturene er på plass:) Ingen grunn til å daffekjøre :)

Skrevet
250hk? Ladetrykk på 3 bar eller? Var jo veldig hvor mye power du fikk av en chip :P

hehe :) om utgangspunktet er en 530d E60, er det jo ikke fryktelig langt vekk da :)

Har oppgradert software på Min E39 og gjekk fra 193 til 240 da så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...