brakky Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Gjelder e92 2009 modell... Når bilen har stått i ro over lengre tid (les: flere timer), er bremsepedalen veldig hard når bilen er AV, mens når jeg starter den blir den helt fint og bremsene funker som normalt.. Hva kan dette være?
2000Touring Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Det er vel slik det skal være. Med en gang bremsekraftforsterkeren får vakum, når motoren er startet, så får pedalen den hjelpen den trenger og blir "normal"
sexeren Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Det er vel slik det skal være. Med en gang bremsekraftforsterkeren får vakum, når motoren er startet, så får pedalen den hjelpen den trenger og blir "normal" Helt riktig, er sånn det skal være. Er på den måten du sjekker om bremsekraftsforsterkeren din virker. Pumpe 2-5 ganger til den er stein hard, hold trykk å start bilen. Glir da pedalen 1-2cm inn er den i orden
brakky Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Skrevet Februar 9, 2011 Ja, det er greit nok..det med å teste bremsekraftforsterkeren kan jeg hehe Men pedalen er stein hard før jeg får trykket en eneste gang på den..
TRF Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 skjønner ikke hva du spør om her. les ditt eget innlegg, og les svaret til 2000touring. hvis ikke alt er klinkende klart da så må du omformulere spørsmålet ditt.
Otis Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Hvordan vet du at den er hard før du har trykket på den en eneste gang?
KalMar Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Han mener nok at den er hard med første trykk.
kimzor Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Det er da bedre at den er for hard enn for mjuk!
brakky Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Skrevet Februar 11, 2011 Ok, prøver å omformulere litt da.. Når bilen har stått i ro lenge, er bremsepedalen like hard ved 1. pump, som den på en annen bil ville vært etter 3-4-5 pump...
Otis Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 Vakuumet forsvinner over tid. Det er neppe totalt forseglet. Eller kanskje jeg tar feil...
JENSSEN Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 det er ikke noe problem,, noen biler er sånn,, er ikke noe farlig!
Fliid Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 Tap av vakùum. Er ikke umulig at enveisventilen slipper ut igjen. At det skal være sånn er en annen sak. Verken min eldgamle E30 eller min stein gamle E39 er slik som trådstarter sin E92. I enden av Nr.8 http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/29051.gif
username Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 Det er da bedre at den er for hard enn for mjuk! Det sier jentene også, hmm kanskje ikke så bilrelatert haha ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå