Gå til innhold

Nyterns fornuftige E87 116i

Nytern
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

brukt m sport fanger fra feks ebay går for ca 1000-1500kr, + ac schnitzer splittere som får fronten til å se heilt annerledes ut koster rundt 3000-4000k. performance front er vel noe dyrare enn m sport samt splittere koster jo flesk!

Hmm, tror jeg bare hadde holdt ett øye eller to med markedet og kjøpt det første som dukket opp til en grei penge. Synes begge alternativene er kule igrunn :)

Jeg liker konseptet med bilen og jeg liker skvettlappene... :)

Tusentakk! Er virkelig ikke mange som skjønner greia med dette prosjektet, skjønner det vel bare tidvis selv :lol: Har aldri vært bortskjemt med mye effekt og trives igrunn bedre i en bil jeg må jobbe litt med enn i en som skjuler mangel på kjøreferdigheter ved økt hastighet på rettstrekkene. Ikke at ferdighetene er helt på topp enda, men det kommer seg vel bare jeg får med meg noen banetreff fremover. Jeg ble virkelig ydmyk mht egne ferdigheter når jeg prøvde bilen på Vålerbanen i fjor. Tror de fleste ville hatt godt av en dag på bane!

Jeg tror mange med motorsterke biler føler seg presset til å kjøre over evne, spesielt på bane. Med 116'en vet jeg veldig godt at ingen forventer noe som helst, det gjør det litt lettere for meg å ta ting i mitt eget tempo. Bokstavelig talt :wink:

Hvor kjøpte du skvettlappene hen? tenker jeg skal få det montert så snart jeg får på de brede felgene, er redd for steinsprut langs siden av bilen

Skvettlappene er handlet hos min yndlingspusher når det kommer til bmw-deler. GS bildeler!

Delenr er: 82160309650 foran og 82160309652 bak. Dette er org bmw deler.

Mener de kostet rett over 500kr totalt. Disse vil utgjøre en stor forskjell, ikke bare på steinsprut men også på å holde bilen ren litt lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen bilder av møkkete bil i stad, litt for å dokumentere den siste dagen med gammel fanger :)

IMG_0168.jpg

IMG_0173.jpg

IMG_0161.jpg

Ett bilde for å illustrere hvordan 8.5" felg med ET40 blir på 1-serie

IMG_0167.jpg

Litt "lave" bilder, var dverg i gjerningsøyeblikket :wink:

Edit: Du ser ihvertfall skvettlappene godt på bildene, HPVL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok ikk til å kjøpe noe front før august, er sommar å skal på ferie da er det heller bedre å bruke peng på fruen og pils enn bildeler. Likte bilen din godt! Åssen er det med 1.6l bensin? Har bare hatt ein bil før med 90hk å ein med 125, resten med 180-330:P kunne anbeffalt spoiler kanskje? Har handlet ein sjøl. Billi kina greier med OK- passform men skal gå greit med lim å tvinger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, viktig å prioritere rett! :wink:

Synes 1.6 literen klarer seg overraskende godt igrunn! Bilen er jo klart undermotorisert, men det blir aldri plagsomt. Spoiler og blackline baklykter har jeg hatt oppe til vurdering, men det viktigste er ikke utseendet på denne bilen. Neste på lista nå er duct'ene fra fanger til innerskjerm, låsebolter til felgene og disse #(=#&/% M3-armene jeg har sikla på :)

Har du en tråd jeg kan snoke litt i? Hadde vært kult å se ett bilde av spoileren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen bilder av møkkete bil i stad, litt for å dokumentere den siste dagen med gammel fanger :)

%7Boption%7Dhttp://i50.photobucket.com/albums/f322/MR2Nytern/IMG_0168.jpg[/img

%7Boption%7Dhttp://i50.photobucket.com/albums/f322/MR2Nytern/IMG_0173.jpg[/img

%7Boption%7Dhttp://i50.photobucket.com/albums/f322/MR2Nytern/IMG_0161.jpg[/img

Ett bilde for å illustrere hvordan 8.5" felg med ET40 blir på 1-serie

%7Boption%7Dhttp://i50.photobucket.com/albums/f322/MR2Nytern/IMG_0167.jpg[/img

Litt "lave" bilder, var dverg i gjerningsøyeblikket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være noe problem, en jeg prater med endel på babybmw.net har m-sport og disse skvettlappene.

De festes med en kombo av skruer og en slags dobbeltsidig tape. Ingen varige inngrep som synes visuelt, sitter godt og tåler masse snø osv gjør de og :)

bmwgreg90: Ahh, tråden din har jeg jo snoka i før! Da gleder jeg meg til å se resultatet med spoiler!

I morra blir det montering av fanger takket være kjapt lakkverksted :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...