Gå til innhold

Min 1979 323i


Orjan
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk mail fra tilsynet i dag angående registreringen.....

De har søkt om spesielt kjennemerke til deres bil.

Forskrift om bruk av kjøretøy § 2-6, pkt 4 som omhandler registreringsordningen gir oss dessverre ikke anledning til å innfri ditt ønske.

Regelverket er blitt innskjerpet og vi har ikke anledning til å gå ut over de retningslinjer som er gitt oss.

Vedtak: Søknad om ønsket nummerserie må dessverre avslås med bakgrunn i forskriften nevnt over.

Tror ikke jeg gidder å kjøre klageprosess på dette, så går nok for å få den registrert i Lakselv (ZZ)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs at jeg ville ha et skilt med tallserie fra 1979. Hos oss blir bilene i dag reg med XV 64xxx, mens i 1979 var det XV 19xxx og 20xxx. Derfor søkte jeg om XV 21000 - som aldri har vært i brukt, og er "historisk korrekt", men jeg må tydeligvis ta det neste ledige - hvilket betyr at bilen får et moderne reg.nummer... Derfor satser jeg på et nummer som ikke har noen historie fra mitt distrikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs at jeg ville ha et skilt med tallserie fra 1979. Hos oss blir bilene i dag reg med XV 64xxx, mens i 1979 var det XV 19xxx og 20xxx. Derfor søkte jeg om XV 21000 - som aldri har vært i brukt, og er "historisk korrekt", men jeg må tydeligvis ta det neste ledige - hvilket betyr at bilen får et moderne reg.nummer... Derfor satser jeg på et nummer som ikke har noen historie fra mitt distrikt :)

Der verste er at det er absolutt null problem for de å gjøre det, om de vil.

Hvis du bare prøver mer, så går det tilslutt :)

Registreringsnummeret må ikke være noe du kan komme til å angre på, da det er en del av bilen det er relativt umulig å endre på ved senere tidspunkt.

Du kan forresten referere til meg. Registrert bil i 2010 med regnr DB86868.

Hvis det ikke BARE er sure megger på stasjonen der nede, så kan du si at de skal skrive inn det registreringsnummeret du ønsker i ruten det skal skrives inn i på registreringsdokumentet.

Det er ikke mer som skal til, enn at de skriver det inn der. Du må bestille skilter selv, men allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registreringsnummeret må ikke være noe du kan komme til å angre på, da det er en del av bilen det er relativt umulig å endre på ved senere tidspunkt.

Relativt enkelt, spør du meg.

Jeg skrev tapsmelding på mine skilt, og når jeg da skulle få nye kunne jeg selv velge hvilke forbokstaver jeg ville ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er skiltene kommet på, vognkort er også kommet - uten anmerking som "bevaringsverdig kjøretøy" :D

Har fått kjørt noen mil også, og alt fungerer veldig bra 8)

Har også bestilt dekk til Alpina-felgene, men Conti har tydeligvis lang leveringstid på 195/50-15....

s7mosw6sd3ekj7b3ydf7.jpg

8wdv9ueelli6gv7xpdc4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...