Gå til innhold

Min 1979 323i


Orjan
 Share

Anbefalte innlegg

Endelig er den hjemme :D Hentet den på onsdag i Trondheim, ble 80 mil tur/retur men jaggu var det verdt det. Bilen er nesten like pen som på bildene, og jeg er utrolig fornøyd.

Jeg må gjøre en liten jobb med håndbrekk og noe annet smått før godkjenning, men alt i alt er bilen tilnærmet strøken 8)

Bilen er altså en E21, produsert og registrert i september 1979 (facelift på E21 kom da). Fargen (155 Karneolrot) er ganske unik da den kun ble levert fra januar til september 1979 og dermed offisielt ikke en "facelift" farge.

Første eier hadde bilen i 23 år (1979 - 2002) og bilen ble ikke brukt fra 1984!!! I 2003 ble bilen kjøpt og satt i stand; bremseledninger, bensintank og masse annet ble byttet pga den lange stillstanden. Likeledes ble motoren "overhalt"; nye veivlager og alle tettinger ble byttet.

I 2006 fikk bilen nok en gang ny eier som blandt annet byttet diverse kromdetaljer og annet småtteri.

Så ble bilen solgt fra "das Vaterland" og havnet langt oppi nord hos en som har ønsket seg 323 i 25 år :lol:

Bilder tatt i dag (det ligger både Alpina- og BBS-frontspoiler inni bilen; en av dem kommer på når det blir sommer...)

karneol013.jpg

karneol006.jpg

karneol007.jpg

karneol010.jpg

karneol011.jpg

karneol017.jpg

karneol014.jpg

karneol020.jpg

karneol029.jpg

karneol030.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...