RamNit Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Jeg har nettopp kjøpt meg en 1997 520ia touring der airbag lampa lyste. Selger skal gjennom EU kontrollen med bilen før han leverer den til meg, spørsmålet da er om han får godkjent den på EU kontroll mens den airbag lampa lyser ?
2000Touring Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Lampa på bilen min har lyst siden jeg kjøpte den i 2005, har fortsatt ikke fått feil på EU på den. Hva som er riktig vet jeg ikke, men har alltid hatt den på EU på NAF.
Morty999 Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 skal egentlig få feil på det. men ta ut pæra
RamNit Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 Det var dumt! håpet nesten han jeg kjøper bilen av måtte fikse airbagen siden dette kan koste opp til 4000.-! hehe
wagon Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Standard feil på disse når det lyser er sensor i passasjer-sete, bytta samme på min E39 når jeg hadde den.
RamNit Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 hva var prisen på og bytte den sensoren da ?
wagon Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Gjorde det selv, så kostet vel 8-900kr for matta/sensor´n. Er litt jobb så regner med de tar par tusen minst for å gjøre det på BMW-verksted..
TRF Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Du skal egentlig IKKE få feil på airbag lampe.. kun butikker som vil tjene penger som gir feil på det. Med mindre nye føringer allerde har kommet (siden sommeren 2009), så finnes det ikke belegg for å anmerke dette (som 2er feil hvertfall), dette ble også bekreftet av "BT". (statens vegvesen).
2000Touring Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Du skal egentlig IKKE få feil på airbag lampe.. kun butikker som vil tjene penger som gir feil på det. Med mindre nye føringer allerde har kommet (siden sommeren 2009), så finnes det ikke belegg for å anmerke dette (som 2er feil hvertfall), dette ble også bekreftet av "BT". (statens vegvesen). Så fint for meg Jeg skal ha bilen til kontroll i Mai. Vanligvis er jeg sterk tilhenger av at hvis ting ikke er i orden så SKAL det fikset, men jeg har byttet sensormatta og repsettet på ledningene til beltestrammeren, og beltestrammern og boksen under setet. Prøvde også en slik dummie-plugg uten at det hjalp. I tillegg er konsekvensen veldig liten dersom det skulle smelle at jeg bare har latt den være - konsekvensen er vel bare at passasjerairbagen går av selv om det ikke sitter noen i setet(om det smeller)(?)
bmwkizn Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Det er IKKE en Eu feil nei. Er slik p min bil også pga feil slepering på M3 rattet som står i nå. Til meg hadde de skrevet det under merknader bare
korny Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 problemet er, når denne lyser kommer alle bagga når du bulker.. og det er dyrt og fikse. prøv først og resette airbag systemet.(du må ha vertøy)
Evenol Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Du skal egentlig IKKE få feil på airbag lampe.. kun butikker som vil tjene penger som gir feil på det. Med mindre nye føringer allerde har kommet (siden sommeren 2009), så finnes det ikke belegg for å anmerke dette (som 2er feil hvertfall), dette ble også bekreftet av "BT". (statens vegvesen). Så fint for meg Jeg skal ha bilen til kontroll i Mai. Vanligvis er jeg sterk tilhenger av at hvis ting ikke er i orden så SKAL det fikset, men jeg har byttet sensormatta og repsettet på ledningene til beltestrammeren, og beltestrammern og boksen under setet. Prøvde også en slik dummie-plugg uten at det hjalp. I tillegg er konsekvensen veldig liten dersom det skulle smelle at jeg bare har latt den være - konsekvensen er vel bare at passasjerairbagen går av selv om det ikke sitter noen i setet(om det smeller)(?) Ja, passasjerairbagen vil gå av uansett om det sitter noen i setet eller ikke. Men den dummie-pluggen du kjøpte, husket du å resette med diagnosesystem etter at du hadde satt den i? Fordi det skal funke.
bmwkizn Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 problemet er, når denne lyser kommer alle bagga når du bulker.. og det er dyrt og fikse. prøv først og resette airbag systemet.(du må ha vertøy) Feil! Når lampa lyser så er HELE systemet utkoblet, så det er ingen av de som løser ut ved evt kræsj
Tronstad Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 jeg kræsja min e36, hadde selvfølgelig lysende airbag lampe, og ingen av mine alle 2 airbager løste ut da ihvertfall..
Bimmerfører Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Fikk en 1er feil en gang på denne lampa, men ellers så har den alltid gått igjennom uten anmerkning siden verkstedet er klar over denne følerfeilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå