Gå til innhold

Masse feilmeldinger 2006 BMW E60 530D


Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff og huff :(

Har fått ein masse feilmeldinger:

Engine Fault Redused Power

DBC Failure

Drive Control System

Start Assitant Inactive

Er det noen andre som har hatt dette som kan fortelle kva som er galt?

Bilen starter og går, men det er ikkje full power. Går det å kjøre med disse feila uten at motoren tar skade?

To veker ventetid på verksted

Mvh

Audun

Skrevet

Du har godt med strøm på bilen? Disse har vel en tendens til å komme med masse rare feilmeldingen når batteriet ikke er helt i toppform.

Skrevet

Ja, ingen problemer med støm, den starter lett, men skal sette lader på den i natt, sjå om det hjelper.

Satte på laderen no, og den viste 75%, krysser fingrene for at det er det som er feilen.

Resetter feilmeldingene seg når det er nok strøm på batteriet?

Skrevet

Har bilen vært inne på verksted i det siste? Det kan være noe med eksosen. Kanskje en ventil som ikke har det så bra eller noe. Bør vel kanskje sjekkes opp på verksted asap. Når bilen går på reduces power så vil jeg tro den er i nødmodus? usikker her.

Skrevet

Ere batteriet gammelt? Hvis det er 5 år + har det en tendes til og miste lagringskapasitet. Da viser den 75% eller 100% men når du bruker det forsvinner all strømmen fordi en/to celler er døde. Da skjer det mye gøy på disse modellen.

Sjekk batteriet hvis det er gammelt :D

Håper det løser seg raskt :D :D

Skrevet

Hmm, er litt forvirra no, av det eg leser her på forumet og svara frå 2 forskjellige BMW mekanikere.

Har et vanligt 90Ah kvitt BMW blybatteri i bilen-

Mekaniker 1:

Jo du kan bytte batteri selv, men er det ein annen type så som Agm, gel eller ein annen størrelse (95, 100, 110Ah), så må bilen programeres om. Viss du setter inn ett 90Ah blybatteri så må det bare registreres.

Mekaniker 2:

Jo du kan bytte batteri selv, spiller ingen rolle kva type det er, bare det har samme Ah som det som står i bilen, det må bare registres i bilen. Viss du setter større batteri inn, så må bilen programeres.

Leser eg her på forumet er det mange forskjellige svar.

Er det noen som har satt inn Agm batteri, som hadde vanligt blybatteri, uten å programmere bilen?

Synspunkt???

Mvh

Audun

Skrevet

Vet at noe må gjøres ved skifting av batteri ja...søk på e60 batteri...så ser du mange tråder om emnet :) (jeg har 90AH og vurderer skifte til 110ah...si gjerne hvordan forandringer du merker...)

Skrevet

Jeg skiftet batteri, måtte inn og programere :D Satte i Sønnac? tror jeg :D og det likte den dårlig :( Masse feilmeldinger og ting som ikke funka som det skulle :( Inn og programmere litt og ok.

Skrevet

Ein liten oppdatering.

For å sleppe å programmere bilen, så kjøpte eg et Sønnak SC900, altså et 90Ah blybatteri likt det som stod i bilen.

Koblet på et batteri med startkabler i motorommet for å eventuelt slippe fleire feilmeldinger, (om ein trenger å gjøre det, veit eg ikkje).

Så byttet eg batteri, koblet i frå startkablene, og startet bilen.

Feilmeldingene var der fortsatt.

Så stod bilen over natta, og då eg starta opp dagen etterpå var alle feilmeldinger borte :D

Må visst bestille meg ein time hos BMW, for å få registrert batteriet. (om det er nødvendig, veit eg ikkje)

Mvh

Audun

Skrevet
:( Tilbake til start.

Feilmeldingane poppa opp igjen i dag.

Så dumt, da!

Er batteriet toppladet? Hvis det har stått et døgn i 20 kalde (som det har vært her), og kanskje du har hatt et par korte kjøreturer, så kan det hende at det har ladet seg ut litt. Nye batterier er vel ikke nødvendigvis helt toppladet når du kjøper dem?

Skrevet

Når en skal skifte batteriet selv må en vist koble strøm på via sigaretttenner uttaket i bilen - det var den beskjeden jeg fikk, men ikke gjorde :(:D:(

Ellers forsvinner det strøm fra noen av komponentene inne i bilen som da gir feilmeldinger :D

Når det er glemt som meg så var det bare å kjøre innom bmw og kode bilen litt - da var alt ok :D

Lykke til :D

Skrevet

Jeg har koblet av batteriet mitt to ganger. Fikk et par feilmeldinger ved oppstart, men ble borte med en gang jeg hadde kjørt 100 meter. :) koblet av ettersom jeg skulle ha av rattet og ikke ville ha feilkoder på airbag.

Skrevet

Hei

Begynner å lure på om dynamoen er dårlig, ladet opp batteriet og feilmeldingene forsvant, kjørte 5 mil, startet og stoppet den 4 ganger, 5te gangen poppet feilmeldingene opp igjen.

Får bestille meg ein diagnose.

Audun

:) Nå har eg kjørt 3 dager uten ein einaste feilmelding, får håpe det varer. Skal forresten til BMW og legge inn batteri og slette eventuelle feilkoder neste torsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...