325-turbo-charged Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Noen som har prøvd Xenon-Eftermontering fra koed? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325-turbo-charged Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2011 Ingen som har prøvd dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MERN Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Ser du kjører e34 så er vel til det du skal ha? Og tenker du nær eller fjærn lys? Jeg hadde ettermontert xenon i nærlys i min e34 535 frem til jeg ble stoppet i teknisk for ca en måned siden. Det var montert da jeg kjøpte bilen i høst, så jeg vet ikke hvor det var kjøpt. Når jeg ble stoppet så måtte det selvfølgelig fjernes. Satte i org pærer igjen og konklusjonen etter det var faktisk at jeg ikke kommer til å montere xenon igjen.. Synes ikke xenon var så mye bedre enn lyset i de vanlige pærene til den bilen (Lyser jo sikkert sterkere, men fungerer ikke bedre i praksis synes jeg), og ved kjøring med fultlys så virket det nesten som at xenon lyset ødela for fjernlysa (i og med nærlys fortsatt er på ved bruk av fjernlys på e34). Det ble så hvitt lys rett foran bilen kontra lengre frem, så fjernlysa mistet mye av effekten sin på lengre avstander fordi du nesten ble blendet av det hvite lyset kontra det noe gulere i org pærer. MYE bedre følelse å kjøre med org. lys. Xenon i fjærnlys og evt i begge kan jo kanskje fungere? Det har jeg ingen anelse om hvordan blir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Eg hadde 50w xenon i fjernlysa på min e34. Var halogen i nærlysa. Dette fungerte meget bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sparky23 Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Ser du kjører e34 så er vel til det du skal ha? Og tenker du nær eller fjærn lys?Jeg hadde ettermontert xenon i nærlys i min e34 535 frem til jeg ble stoppet i teknisk for ca en måned siden. Det var montert da jeg kjøpte bilen i høst, så jeg vet ikke hvor det var kjøpt. Når jeg ble stoppet så måtte det selvfølgelig fjernes. Satte i org pærer igjen og konklusjonen etter det var faktisk at jeg ikke kommer til å montere xenon igjen.. Synes ikke xenon var så mye bedre enn lyset i de vanlige pærene til den bilen (Lyser jo sikkert sterkere, men fungerer ikke bedre i praksis synes jeg), og ved kjøring med fultlys så virket det nesten som at xenon lyset ødela for fjernlysa (i og med nærlys fortsatt er på ved bruk av fjernlys på e34). Det ble så hvitt lys rett foran bilen kontra lengre frem, så fjernlysa mistet mye av effekten sin på lengre avstander fordi du nesten ble blendet av det hvite lyset kontra det noe gulere i org pærer. MYE bedre følelse å kjøre med org. lys. Xenon i fjærnlys og evt i begge kan jo kanskje fungere? Det har jeg ingen anelse om hvordan blir. hvordan oppdager de at det er ettermontert xenon og ikke orginal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Ser du kjører e34 så er vel til det du skal ha? Og tenker du nær eller fjærn lys?Jeg hadde ettermontert xenon i nærlys i min e34 535 frem til jeg ble stoppet i teknisk for ca en måned siden. Det var montert da jeg kjøpte bilen i høst, så jeg vet ikke hvor det var kjøpt. Når jeg ble stoppet så måtte det selvfølgelig fjernes. Satte i org pærer igjen og konklusjonen etter det var faktisk at jeg ikke kommer til å montere xenon igjen.. Synes ikke xenon var så mye bedre enn lyset i de vanlige pærene til den bilen (Lyser jo sikkert sterkere, men fungerer ikke bedre i praksis synes jeg), og ved kjøring med fultlys så virket det nesten som at xenon lyset ødela for fjernlysa (i og med nærlys fortsatt er på ved bruk av fjernlys på e34). Det ble så hvitt lys rett foran bilen kontra lengre frem, så fjernlysa mistet mye av effekten sin på lengre avstander fordi du nesten ble blendet av det hvite lyset kontra det noe gulere i org pærer. MYE bedre følelse å kjøre med org. lys. Xenon i fjærnlys og evt i begge kan jo kanskje fungere? Det har jeg ingen anelse om hvordan blir. hvordan oppdager de at det er ettermontert xenon og ikke orginal? Bilen må ha automatisk høydejustering av lys og det må være linselykter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 eg monterte xenon i lysa mine i sommar å synest de hjalp veldig mykje menst på lang lyst. trur korleis lysresultate er kjem ann på kor streke pere du har og kva slags farge du får-- eg hadde k6000 å de var heil Knal synest eg har de og i grøftelysa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MERN Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Ser du kjører e34 så er vel til det du skal ha? Og tenker du nær eller fjærn lys?Jeg hadde ettermontert xenon i nærlys i min e34 535 frem til jeg ble stoppet i teknisk for ca en måned siden. Det var montert da jeg kjøpte bilen i høst, så jeg vet ikke hvor det var kjøpt. Når jeg ble stoppet så måtte det selvfølgelig fjernes. Satte i org pærer igjen og konklusjonen etter det var faktisk at jeg ikke kommer til å montere xenon igjen.. Synes ikke xenon var så mye bedre enn lyset i de vanlige pærene til den bilen (Lyser jo sikkert sterkere, men fungerer ikke bedre i praksis synes jeg), og ved kjøring med fultlys så virket det nesten som at xenon lyset ødela for fjernlysa (i og med nærlys fortsatt er på ved bruk av fjernlys på e34). Det ble så hvitt lys rett foran bilen kontra lengre frem, så fjernlysa mistet mye av effekten sin på lengre avstander fordi du nesten ble blendet av det hvite lyset kontra det noe gulere i org pærer. MYE bedre følelse å kjøre med org. lys. Xenon i fjærnlys og evt i begge kan jo kanskje fungere? Det har jeg ingen anelse om hvordan blir. hvordan oppdager de at det er ettermontert xenon og ikke orginal? Bilen må ha automatisk høydejustering av lys og det må være linselykter. Pluss at dert er enkelt og se at det er xenon lys på fargen og styrken, pluss at e34 er en gammel bil og ble vel aldri levert med xenon. Og de så under panseret og så spenningsboksene og koblinger osv til xenon lysa. Xenon i fjernlys tror jeg nok er bra, men i nærlys synes jeg ikke det var verdt det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 De fleste er sauder nok til at de monterer de blåeste de finner. Selv har jeg 5000k i alle lys, på dagen er de så og si gule når man ser utenfra og om natta er det så vidt blåskjær. Jeg anbefaller Xenon på det sterkeste, er 300% sterkere lys enn halogen bare husk å kjøre innom ett verksted og stille inn lyktene på nytt så sliper du å blende andre bilister. Vil også anbefalle 4300 i kjørelys og 5000k i langlysene. Da blir du ikke tatt i teknisk og har skikkelige lys. Vil også anbefalle å handle fra www.vvme.com, får ett sett for rundt 500kr der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Har 4300k i både nær- og fjernlys på min e34. Har stilt inn lyktene og dette funker optimalt bra. Stor forskjell. Blei stoppa i teknisk men dette så de ikke, pga att 4300k er det "hviteste" du kan få tak i. Og på min e34 så blei det gult når du ser på det i lampen (ser ut som halogen) men på kvelden er hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Funker faen meg ikke bra for oss bilister som møter dere med ettermontert Xenon i Reflektorlykter. Da blir jeg så forbannet at hadde jeg hatt en Lada eller noe skulle jeg søren meg ha presst dere alle av veien, sorry men jeg synes ikke det er noe festlig å bli blendet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 jeg syns ikke det er så gale så lenge lyktene er innstilt Jeg opplever faktisk at biler med originalt levert xenon blender litt jo blåere lys de har, er sånn skjær fra lyset..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 19, 2011 Share Skrevet Februar 19, 2011 Funker faen meg ikke bra for oss bilister som møter dere med ettermontert Xenon i Reflektorlykter.Da blir jeg så forbannet at hadde jeg hatt en Lada eller noe skulle jeg søren meg ha presst dere alle av veien, sorry men jeg synes ikke det er noe festlig å bli blendet. Ey! Jeg kjører Lada og har ca like mye imot xenon som deg. Bra platetykkelse på disse Ladaene, 2.2mm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Februar 19, 2011 Share Skrevet Februar 19, 2011 Funker faen meg ikke bra for oss bilister som møter dere med ettermontert Xenon i Reflektorlykter. Det er jeg helt enig i! Reflektorlykter er ikke laget for xenon og sprer lyset overalt slik at møtende biler blir blendet.. Selv hadde jeg 6000k xenon i E36 med linselykter og ble aldri blinket på av møtende bilister (men da var lyktene stilt skikkelig inn også). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
touring850 Skrevet Februar 19, 2011 Share Skrevet Februar 19, 2011 hvordan oppdager de at det er ettermontert xenon og ikke orginal? Bilen må ha automatisk høydejustering av lys og det må være linselykter. Det stemmer ikke helt, Må ikke ha linselys(Kommer nye biler med xenon org uten linse) Men man må ha automatisk høydejustering og lyktespylere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå