GeirAndre Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 arbeidstempen blir ikke forandra hvis man ikke har byttet til en termostat som åpner tidligere/senere eller noe. så det gjorde dem nok ikke på verksted xD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AngryBird Skrevet Februar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2011 Har nå funnet årsaken. Termostaten er stilt inn på 70 grader fordi bilen er fra Tyskland. Er det likevell bare å bytte termostaten eller er det flere ting som må byttes/endres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Holder med å bytte termostaten. Kjøper du fra Koed eller GS får du en som er innstilt på kaldere vær (husker ikke helt eksakt hvilke temp. den er, men tror det er rundt 87-92 grader) Men det anbefales alltid og bytte termostathuset og pakning i samme slengen, det har en tendens til å lekke derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AngryBird Skrevet Februar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2011 Ok, anbefales det å kjøpe den "orginale termostaten, eller vil den alternative varen som er til halve prisen av orginale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Finnes det termostater så lave som 70 grader? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Finnes det termostater så lave som 70 grader? Har vanskelig for å tro det selv, trodde ikke de gikk lavere enn 80 grader. Jeg har uoriginal termostat fra Koed på min bil, har fungert knirkefritt i 3 måneder nå hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Det finnes ikke noe annet fra BMW som er kaldere enn 92 grader. Ref http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... hermostat/ Ergo, så tror jeg vi kan si med veldig stor sikkerhet at det heller ikke finnes noen uoriginal termostat på 70 grader. Det er vel mer sannsynlig at termostaten er defekt og dermed åpner for tidlig. Termostaten er ikke noe man kan stille inn verken i Tyskland eller Sverige for den saks skyld. Den er utelukkende styrt av varme, pga en voksklump i senter på termostaten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AngryBird Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2011 Har nå noen nye opplysninger anngående termostat. Kjørte bilen når det var rundt en 5-10 pluss grader her Trondheim og full sol. Opplevde at tempraturen på motoren var på 90 grader og nålen stod rett opp. Mens jeg oppdager dette ser jeg nålen er på vei ned igjen og stopper ikke før den er like under 70 grader. Det virker også som at bilen kommer nermere 90 raskere når den står i ro enn når sen er på farta. Er det fortsatt termostaten eller kan det være ett annet problem her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Seigemann Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 Det virker også som at bilen kommer nermere 90 raskere når den står i ro enn når sen er på farta. Er det fortsatt termostaten eller kan det være ett annet problem her? Det er fortsatt termostaten som står i åpen stilling. Bil i bevegelse = vind = avkjøling av motor = lav temp i ditt tilfelle. Bil i ro = ingen vind = ingen avkjøling av motor = normal temp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Skjønner ikke hva du gnåler etter? Nå har en rekke personer sagt at det er termostaten som feiler. Bytt den, luft og etterfyll kjølekretsen -> alt ok. Finner sikkert 10-12 DIY på dette temaet dersom du søker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Skjønner ikke hva du gnåler etter? Nå har en rekke personer sagt at det er termostaten som feiler. Bytt den, luft og etterfyll kjølekretsen -> alt ok. Finner sikkert 10-12 DIY på dette temaet dersom du søker. Du sier det alle tenker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AngryBird Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Skjønner ikke hva du gnåler etter? Nå har en rekke personer sagt at det er termostaten som feiler. Bytt den, luft og etterfyll kjølekretsen -> alt ok. Finner sikkert 10-12 DIY på dette temaet dersom du søker. Grunnen til at jeg la ut ny info var at motoren nå kom opp til 90 grader, det hadde jeg ikke opplevd før. Jeg var derfor usikker på om det var termostaten, ville ikke kaste bort penger på termostat om den ikke var problemet. Ellers tusen takk til de som har svart på mitt spørsmål, nå blir det innkjøpt ny termostat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Motoren vil jo bli varmere ettersom været blir varmere. Men den faller fort igjen ved rolig kjøring/trilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå