AngryBird Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Hei, har en e39 og lurer på om motoren på denne oppnår god tempratur. Ved vanlig kjøring ligger den vanligvis litt over første strek, men den står ikke rett opp. Ved motorveikjøring hender det at den er under første strek. Motoren har ingen problem med å komme seg over blått område. PS. Måleren en inndelt slik, BLÅTT område, svart strek til venstre for midten, svart strek til høre for midten og rødt område Er det noe galt eller fungerer alt som det skal? Ca 10 minus ute her nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Defekt termostat. Skift den og du vil få nåla rett opp etter ca 7-10 min kjøring. Nåla SKAL stå rett opp når alt er i orden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 På min er det slik: slutten på blått felt er ca 50 grader, første streken er 60 grader, nåla rett opp fra 75 grader til ihvertfall 100 grader. Så som Otis allerede har sagt: Nåla skal stå rett opp når ting er på stell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Mitt innlegg forutsetter at du har bensin motor, og at det er på vinteren. 530/525d vil nok bli nesten like varm, men litt avhengig av kjørestil. Bensin motor blir bare varm uansett nesten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AngryBird Skrevet Februar 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2011 Ok, hvor mye koster det for en termostat, og er det noen bi effekter av å ikke oppnå høyere motortempratur enn det jeg har? bensinforbruk, slitasje etc Edit: Er det noen av disse delene? http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... gsbildeler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Motoren bør ha rett arbeidstempratur, men det er ikke noe fare om den ligger under. Bakdelen er du ikke vil få full effekt av varmapperat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Den koster 407,- hos GS, OEM vare. Termostathuset koster 256,- OEM vare. Dette gjelder for M52. GS eller BMW vil uansett gi deg de korrekte delene som det var noe som manglet. Ja, du sliter mer på motor. Ja, du bruker mer bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AngryBird Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2011 Takk alle svar, har funnet en engelsk DIY på dette, men hvis noen kunne ha slengt på en link til en norsk DIY (med bilder) ville jeg ha vært svært takknemlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Hvilken motor er det i bilen din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AngryBird Skrevet Februar 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2011 Har en BMW 523 med 170 hk, fra 1998 Vet ikke eksakt navn på selve motor, men håper dette hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Ther ... tstat.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ollie78 Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 Kan og klare å løsne termostathuset uten å fjerne radiator, men det er jævlig trangt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 En kamerat av meg hadde samme problem på sin e39 520. der måtte han bytte termostat og i tillegg måtte de på bmw butikken inn på dataen å stille noe slik at arbeids tempen skulle bli høyere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 En kamerat av meg hadde samme problem på sin e39 520. der måtte han bytte termostat og i tillegg måtte de på bmw butikken inn på dataen å stille noe slik at arbeids tempen skulle bli høyere. Det hørtes mildt sagt veldig rart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 hvet. men kan være de måtte inn på dataen for å stille noe på aircondition også, for den blåste nesten bare kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå