kosl Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Heisann Har en 06´525DAT som hovedenheten til iDRIVE´n røk på etter 3 år. Den ble byttet og nå etter ytterligere 1,5 år og 16.000km ble den svart igjen. Har ikke tatt kontakt med verkstedet enda, men frykter at den må byttes på ny og jeg blir 15.000,- fattigere igjen... Tenkte å lufte mine tanker på dette forumet da det åpenlyst er flere "erfarne" BMW eiere Det jeg undres over bunner vel i allefal ut i et par spørsmål: Er det en generell svakhet ifbm. det iDRIVE systemet på denne årsmodellen, evt. generelt? Siden det er snaut 2 år siden den ble byttet sist, er det noe garanti som evt. strekker til her? På forhånd takk!! Kosl
sondre Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Er det ikke 2 års garanti? Var i hvert fall det på bremseskivene jeg byttet på et BMW verksted, og fikk kast i 2 foran som ble byttet på garanti rett før det var gått 2 år.
Kennethe34 Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Det er 2 års delegaranti, så om dette er samme feilen skal det bli fikset kostnadsfritt
Leo Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Det er to år garanti ja. Men jeg hadde et problem med min hovedenhet og media. Da var det jordledningen som ikke var festet....... Tok BMW i trondheim flere besøk og lange over 3 mnd Men det enkle er vanskligst vettu!
kosl Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Skrevet Februar 21, 2011 Leverte bilen på verksted nå, uten å ha sett på bilen konstaterte kundemottager med at om det hadde vært tilkoblet en "universal diagnosetester" var det nok denne som hadde knekt CCD enheten. Stilte meg noe undrende til den påstanden, men slik var det!!! kun BMW´s egen diagnose verktøy som kunne kobles til vistnok. Noen som har erfaringer eller hørt om dette? Kosl
Otis Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 Høres ganske frekt ut, dessuten så skal ikke en universell diagnosetester ødelegge alt av elektronikk helt uten videre.
Mikael-B Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 Leverte bilen på verksted nå, uten å ha sett på bilen konstaterte kundemottager med at om det hadde vært tilkoblet en "universal diagnosetester" var det nok denne som hadde knekt CCI enheten.Stilte meg noe undrende til den påstanden, men slik var det!!! kun BMW´s egen diagnose verktøy som kunne kobles til vistnok. Noen som har erfaringer eller hørt om dette? Kosl Det var litt av en konklusjon uten å ha feilsøkt selv? Har du hatt en diagnosetester tilkoblet? Aldri hørt om en universal diagnosetester (regner med han mener Carsoft osv.) som har fucka opp noe av styresystemene, uten at du spesielt prøver på det selv..
kosl Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Skrevet Februar 21, 2011 Leverte bilen på verksted nå, uten å ha sett på bilen konstaterte kundemottager med at om det hadde vært tilkoblet en "universal diagnosetester" var det nok denne som hadde knekt CCI enheten.Stilte meg noe undrende til den påstanden, men slik var det!!! kun BMW´s egen diagnose verktøy som kunne kobles til vistnok. Noen som har erfaringer eller hørt om dette? Kosl Det var litt av en konklusjon uten å ha feilsøkt selv? Har du hatt en diagnosetester tilkoblet? Aldri hørt om en universal diagnosetester (regner med han mener Carsoft osv.) som har fucka opp noe av styresystemene, uten at du spesielt prøver på det selv.. Har hatt service på bilen hos en ex. BMW forhandler, så jeg er usikker på hvilket utstyr de har i dag da det er et par år siden de sluttet å forhandle BMW. Om dette skal bli det avgjørende, så må jeg i allefall nøste litt videre i det.
SIG Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 Hvis denne bilen er solgt ny i Norge, burde feil på iDrive dekkes av 5 års reklamasjonsrett begge gangene den har feilet.
kosl Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Skrevet Februar 21, 2011 Hvis denne bilen er solgt ny i Norge, burde feil på iDrive dekkes av 5 års reklamasjonsrett begge gangene den har feilet. Den er sideimportert, så der er det nok ikke noe å hente.
Leo Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 Det er nok litt av bevisets stilling. Det er jo et bmw verksted som har gjort service så de kan ikke komme med den. De må også bevise at det er det som har skjedd det er bare og nekte på at det er noe uorginalt bmw utstyr som har vært koblet til og kreve garanti på delen og arbeidet Stå på å vær litt på høgget og ikke la dem komme med dri..
chipsenter1 Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 om BMW mener att det blitt feil pga tillkobling til ikke org BMW diag verktøy burde vel BMW vurdere om hjernen i bilen er til og spare på?!? dette høres temelig frekt ut og er dette fakta burde vel alle vi på bimmers streike og fortelle en eller 2 sannheter
Leo Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 + chipsenter1 Det skal ikke bli feil av den grunn. Mest sannsynlig inkompotent montering...... av en som ikke følger med på hva han holder på med.
kosl Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Skrevet Februar 21, 2011 Fikk satt inn bilen i dag på verksted, og konklusjonen var at det hadde vert benyttet en motortester som ikke var gjennkjennbar i følge kundemottager, så pga. det hadde det blitt lagt til "noe grums" i softwaren som gjorde at de måtte programere opp igjen CCD´n, så jeg skulle få ny time. Dette var vist ikke første gangen de opplevde dette. Merkelig? Tilleggsinfo: Var i kontakt med verkstedet som hadde siste service på bilen, de benytter en Bosch KTS 650 tester. De hadde kjørt diagnose test på bilen, samt nullstillet etter olje, diesel og klimafilter bytte.
Otis Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 Høres fremdeles veldig merkeligt ut! Ved en diagnose så skal det jo ikke slettes noe. Men såklart det er jo en teoretisk mulighet for dette da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå