steinar84 Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Vaske gjør man for hånd... +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusea Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Å all vask skjer på eget ansvar, har man skiboks og ikke kjøper skiboks vask, så er det bilens eier sin feil at skiboksen blir ødelagt. Hvor er knappen for "frontfanger-vask" da? Når man vasker en bil i vaskehall så regner man med at hele bilen vaskes vell, å at den ikke kutter f.eks taket, frontfanger, en dør osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Betyr det at frontfangeren skal gå i stykker da? Jobbet lenge på bensinstasjon å det gikk ut noen erstatninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Jeg tror at reglene beskriver såkalt ettermontert og løst utstyr (skistativ, antenner etc.). Utstyr som er fabrikksmontert eller tilsvarende fabrikksmontert (speil, sideskjørt, frontfanger, lepper etc.) er bensinstasjonen erstatningspliktig for. Det er jo ikke meningen at vaskemaskinen skal rive av f.eks speilene på bilen uten videre heller. Ditt problem nå er å bevise forløpet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Vaske gjør man for hånd... Hva har det med saken å gjøre? Når man vasker en bil i vaskehall så regner man med at hele bilen vaskes vell, å at den ikke kutter f.eks taket, frontfanger, en dør osv? Nettopp. Man skal vel kunne regne med at hele bilen (inkl. frontfanger?) kan vaskes uten at den skal bli ødelagt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Vaske gjør man for hånd... Hva har det med saken å gjøre? Da slipper man flere sånne tråder Og resultatet, og ikke minst følelsen er mye bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 jeg vasker ikke for hånd når det er -20 grader ute og ikke har oppvarmet sted og stå. da vil en maskin vask være bedre enn ingen vask. man får av salt og dritt selv om resultatet ikke er like fint som om det gjøres for hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Vasker bilene min for hånd i 15 minus jeg.er ikke noe problem det.. Har med meg 4x1.5 L flasker med varmt vann,MG såpe,to bøtter og vaskehanske..Rett på esson,spyler hele bilen grundig med såpe.Så er det å dra frem bøttene og varmtvannet.Sett i gang med vasken..Så er det å spylle ferdig.Er noe som heter å være GODT kledd for været. Så det maskinvask greine er noe forbannet dritt og er bare latskap fra bilens eier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Her i Tønsberg har vi et lite parkerings hus med selv vask.Så er bare å vaske bilen å parkere i grei varm garasje å ta en shope runde så den tørker,trenger ikke masse klær eller å vaske bilen i -15/20 som er greit å drope. Men denne garasjen har jeg hørt blir borte,samme som butikkene over skal bort i gammle farman :/ (hvis det stemmer) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chipsenter1 Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 stå på om du har gratis advokat fikk ripet opp lakken på frem skjerm pga dette for lit siden men stasjonen sier dete ikke er deres problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Vasker bilene min for hånd i 15 minus jeg.er ikke noe problem det..Har med meg 4x1.5 L flasker med varmt vann,MG såpe,to bøtter og vaskehanske..Rett på esson,spyler hele bilen grundig med såpe.Så er det å dra frem bøttene og varmtvannet.Sett i gang med vasken..Så er det å spylle ferdig.Er noe som heter å være GODT kledd for været. Så det maskinvask greine er noe forbannet dritt og er bare latskap fra bilens eier. Det er riktig som du sier at det ikke er noe problem, men de aller fleste bensinstasjoner har retningslinjer for bruk av egne produkter (hvorvidt de praksiseres er en annen sak) og man kan derfor ikke forvente at man kan stå med egne produkter. Spesielt ikke dersom det kommer en annen å skal vaske - da må du pent flytte deg. I tillegg må bilen være tørr i det man kjører ut igjen av vaskehallen, hvis ikke fryser alt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 Kjenner sjefene som eier stasjonene jeg bruker.Er ikke lov nei,men jeg for lov..Hender jeg spyler bilene deres på sommeren,for deres egne penger. Tørker kun innvendig ved dørterskelen og gummilister.Spruter på litt silicon fra wurth på div steder.Og jeg har egen oppvarmet garasje hjemme,så ingenting som fryser her i gården. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 "Og jeg har egen oppvarmet garasje hjemme,så ingenting som fryser her i gården." Står bilen din alltid hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 Ja den gjør det tenk,har du et problem med det kanskje Kjell Z3?,du er kanskje en av de som ikke har egen garasje du kanskje?? Har det som en rutine at etter vask på vintern så skal bilen fort inn i garasjen,ikke noe ekstra råning eller noe.Der tar jeg en videre gjennomgang av bilen,peile oljen,fylle på spylevæske osv osv.Har varmpepumpe i min garasje som er på 85 kvm,der jeg både skrur på bilene mine,polerer de,glor på de,sitter i de og ja gjør endel der..Bor kun 5 min unna den nærmeste bensinstasjonen,så nok en gang,de står alltid i garasjen når det gjelder vask av bilene mine..Er glad i bilene mine jeg skjønner du,tar vare på de.Og har firmabil fra jobben,den må stå ute.Men det er ikke min eiendom,mine biler er det..Noe mer du vil vite eller Kjell Z3???????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 Du mener altså at vannet ikke fryser ila. en kjøretur på 5 minutter, i 15 minusgrader?? Uansett, det er ofte er bedre å vaske bilen i vaskehall slik at mesteparten av vannet under lister o.l. blåses vekk når vasken er ferdig. Det er allikevel ikke dét som er temaet i denne tråden, så vi sier oss ferdige på den fronten og snur oss og ser på det trådstarter faktisk spør om istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå