Gå til innhold

Biler vi gjerne skulle sett i Norge


Erebus
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en liten tråd med et knippe biler vi ikke ser i Norge, men kunne tenkt oss her av ulike årsaker :)

Jeg får fyre i gang tråden med en personlig Favoritt:

Renaultsport Clio 200 Cup

2333133438-clio-renaultsport-200-cup-month-2.jpg?x=566&y=428&q=80&sig=7WJb6auKC9MemwiZzgIPDA--

1897970728-clio-renaultsport-200-cup-month-2.jpg?x=566&y=428&q=80&sig=Ho6POfbZ1kHTdz6lof2MKA--

Britiske forhandlere tilbyr denne nå ut av butikken for 12995,- pund i Cup spec.. eller rundt 120.000 norske..

Engangsavgiften ligger på rundt 220.000, og momsen på 25% eller 30.000 kroner...

På norske skilter kommer den da på rundt 370.000.. og det er før man begynner å legge på utstyr og forutsatt at man får rabatt.

Til veil.pris og med litt utstyr flyr denne greit over 420.000 - 430.000.. og er vel derfor uaktuell for de fleste norske kjøpere.. crying shame really, for i england får man denne for litt over hundretusenlappen...

FAEN TA DEN NORSKE STAT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En artig tråd... 8)

Det er sikkert mange bilmodeller, men umiddelbart tenker jeg på Porsche Cayman R. Den har en midtmontert boxersekser på 3436 cm3 som yter 330 HK ved 7400 rpm og 370 Nm ved 4750 rpm. 0-100 Km/t klarer den med PDK Sport+ på 4,7 sekunder og topphastigheten er 280 Km/t.

xhev52d86t4ihakk3xx8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag! Jeg har veldig sans for renaultsport sine modeller av en eller annen grunn. Spesielt R26.R er fantastisk - ypperlig trackdaybil rett ut av fabrikken - med bur og R888 hvis man vil det. :)

RenaultMeganeR26.R.jpg

Er så utrolig sulten etter en slik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche 924 Carrera GTS er fra den samme perioden som E30 333i. Motoren var en viderutvikling av 924 Turbo (931) og ytet 245 HK ved 6250 rpm og 335 Nm ved 3000 rpm. 0-100 Km/t klarte den på 6,2 sekunder og topphastigheten var 250 Km/t.

Walter Röhrl i Rally Deutschland anno 2008... 8)

stk72eg70cf1vvai2kng.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En artig tråd... 8)

Det er sikkert mange bilmodeller, men umiddelbart tenker jeg på Porsche Cayman R. Den har en midtmontert boxersekser på 3436 cm3 som yter 330 HK ved 7400 rpm og 370 Nm ved 4750 rpm. 0-100 Km/t klarer den med PDK Sport+ på 4,7 sekunder og topphastigheten er 280 Km/t.

xhev52d86t4ihakk3xx8.jpg

en flott bil uten tvil, men 10 hester mer og 55 kilo vektbesparelse hvorav mesteparten skyldes fjerning av Aircondition ( som de fleste vel slenger på igjen) er i mine øyne ikke en ekte R...

Chris Harris skriver mer inngående om emnet her :)

http://community.evo.co.uk/users/Monkey ... f-the-911R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris Harris skriver mer inngående om emnet her :)

http://community.evo.co.uk/users/Monkey ... f-the-911R

Det Harris glemmer er å skille mellom Cayman R og begrepet "911 R". Cayman er en helt annen bil... den har f.eks midtmotor istedenfor hekkmotor. Mye av den samme kritikken kom også da Porsche utviklet 924 Carrera GT... og senere GTS og ultimativt GTR. Porsches "fattigmannsmodell" kunne vel ikke ha skikkelige ytelser og tituleres "Carrera".

375 HK fordelt på små 945 Kg gjorde 924 Carrera GTR til et monster som klarte 0-100 Km/t på 4,7 sekunder og hadde en topphastighet på 295 Km/t. La meg si det slik... det var ikke mange 911´er på begynnelsen av 80-tallet som hadde slike ytelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verden går videre, som du liker å si ;)

Men det er ikke modellnavnet, men heller betegnelsen R, som porsche har vært svært sparsomme med å bruke opp til nå, som får en til å stusse..

Men det å vanne ut betegnelser har jo nærmest blitt en folkesport i de senere år, uten tvil som følge av den kommersialiseringen av de forskjellige merkene, og kanskje også det nye eierskapet i Porsche..

Man må knuse noen egg for å lage omelett, og med biler som Cayenne, X5/6 M og utallige SUV varianter på kryss og tvers, tar jeg ikke lenger navn som "M", "RS" osv som god fisk... jeg reserverer min mening til profesjonelle biljournalister som tar bilene fra hverandre...

Tradisjoner og prinsipper er dessverre Corporatedelens første ofre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så lenge Porsche lager biler som GT3 CS og manuell kasse har jeg enda ikke gitt opp håpet!

Nå, hvor blir det av den mekaniske diffen på Cayman.. med mindre man kontakter Quaife og gjør det selv da ;)

Hehehe... den diffen kommer ikke på Cayman´s standardmodeller før den alminnelige 911 modellen evt. får mer effekt. Det ville jo være synd hvis Cayman ble såpass kompetent at den banker innstegsmodellen i 911 programmet. Cayman R har imidlertid en mekanisk differensialsperre... 8)

Jeg er forøvrig helt enig med deg i begrepsinflasjonen når det gjelder R/Carrera/M etc. Blårussen har skylda... [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...