Gå til innhold

Hvilket senkesett skal jeg kjøpe? E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jeg helt sikker på. skal se om jeg finner tuv papirene i mappa til bilen.

Vel, det er jeg ikke like sikker på. Ikke om du har gitt dem et lite snev av vedlikehold.

Bernhard som jobber hos oss kjører 6mil tur/retur Moss-Ås hver dag, på nedsalta E6.

Black Evo-settet ble satt på i høst før vinteren, eneste vedlikehold var at han sprayet på monteringspray (teflonspray) før har monterte...

Slik så det ut før vask:

IMG_0331.jpg

Etter lett avfetting og avspyling:

IMG_0332.jpg

IMG_0333.jpg

Hadde han giddet å skrubbet dem så hadde det blitt helt som nye.

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er jeg helt sikker på. skal se om jeg finner tuv papirene i mappa til bilen.

Vel, det er jeg ikke like sikker på. Ikke om du har gitt dem et lite snev av vedlikehold.

Bernhard som jobber hos oss kjører 6mil tur/retur Moss-Ås hver dag, på nedsalta E6.

Black Evo-settet ble satt på i høst før vinteren, eneste vedlikehold var at han sprayet på monteringspray (teflonspray) før har monterte...

Slik så det ut før vask:

IMG_0331.jpg

IMG_0332.jpg

IMG_0333.jpg

han som jeg kjøpte bilen sprutet ikke teflon på coilovers setter før han monterte og det ser ikke ut. men er jo helt dustete at man MÅ sprute på det før man monterer det for å slippe rust + det beviser nok for meg hvordan kvalitet det er.. da kunne de sprutet på det ved fabrikk da, men de er vel ikke laget for å kjøre i nordiske forhold. jeg skjønner også at dere kommer til å forsvare hvert eneste ord jeg sier. H&R coilovers mine har jeg ikke sprutet noen ting på, og ikke antyning til rust eller skadde.

Skrevet

Syntes det blir som å si at BMW fyller luft i dekkene på bilen din når den er ny, og du skal aldri trenge å etterfylle. Om det er ønskelig og drive å skru på det justerbare i eningen, så må man ta visse forholdsregler. Jeg har ikke gjort det, men forventer heller ikke at det skal være til å skru på senere. Justert en gang, ferdig med det. Mtp. kvalitet på dempere, så har pris alt å si. Billige sett er billige sett og kvalitet deretter.

Skrevet

Slik så det ut før vask:

IMG_0331.jpg

IMG_0332.jpg

IMG_0333.jpg

han som jeg kjøpte bilen sprutet ikke teflon på coilovers setter før han monterte og det ser ikke ut. men er jo helt dustete at man MÅ sprute på det før man monterer det for å slippe rust + det beviser nok for meg hvordan kvalitet det er.. da kunne de sprutet på det ved fabrikk da, men de er vel ikke laget for å kjøre i nordiske forhold. jeg skjønner også at dere kommer til å forsvare hvert eneste ord jeg sier. H&R coilovers mine har jeg ikke sprutet noen ting på, og ikke antyning til rust eller skadde.

Det bør du gjøre på uansett senkesett, rustfritt eller ikke. Problemet med rustfrie sett er at matrialet er mykere og at de har lettere for justeringsringene for å sette seg fast.

Man skal bruke monteringspray når monterer uansett justerbart senkesett, dette blir det samme som å fylle olje på motoren men du gjør kanskje ikke det heller?

Klart, H&R er et meget bra sett men ikke alle har råd til å koste 12 lapper på et justerbart understell, som regel er det billigste løsning som rår og da er Supersport BE det beste kjøpet.

Skrevet

For 2000,- til (+frakt fra Koed) så får du FK. Var kjempefornøyd med dette på min E39. Eneste ulempen var at det var FK dempere. Røyk på 2 år og 2 måneder om jeg ikke husker feil. Så fikk ikke noen ny demper på garanti.

Skrevet

12tusen for H&R. ga 8500 hos brake jeg... jeg juster kun coilovers en gang og det er så max lav det er lov å ha den. godkjenner den og lar den stå der. for når man først godkjenner ett coilovers kit. så tar BT mål fra senter av felg og opp til hjulbue. skriver opp måle + de tar bilde av det. så hvis feks du bil tatt inn i teknisk kontroll eller eu kontroll og du har justert dette. så får du mangel lapp. og de lager ett rent H..... for deg.

Skrevet
For 2000,- til (+frakt fra Koed) så får du FK. Var kjempefornøyd med dette på min E39. Eneste ulempen var at det var FK dempere. Røyk på 2 år og 2 måneder om jeg ikke husker feil. Så fikk ikke noen ny demper på garanti.

finner ikke til den prisen..

Skrevet

haha, snakker om å lese feil, trodde det var FOR 2000 så fikk man, men ser nå at det er+2000kr, hahahaha

• 3 weeks later...
Skrevet

Hiver meg på denne tråden. Jeg har orginalt M-sport 704 understell på min 2001 E39. Nå har fjæren på ene siden bak knekt. I tillegg begynner demperene å bli litt slappe, dykker godt ved kjøring over fartdumper etc.

Skal jeg gå for orginale dempere/fjærer eller kan det være en idé å gå for Bilstein B12 eller B14 PSS kit? Jeg syns forsåvidt det orginale m-sport understellet er fast og fint nok, men lurer på om det kan være noe å hente på et Bilstein kit?

Er det andre kit jeg bør vurdere? Jeg skal også skifte foringer rund baut med det samme jeg er under der.

Skrevet

Hold deg til OEM, det er faktisk det beste, mener nå jeg. Det har OK høyde og veldig bra komfort.

Eneste minuset med OEM er at høyde kan være litt for høy, men det er ikke mulig å få i både pose og sekk.

Skrevet
Hold deg til OEM, det er faktisk det beste, mener nå jeg. Det har OK høyde og veldig bra komfort.

Eneste minuset med OEM er at høyde kan være litt for høy, men det er ikke mulig å få i både pose og sekk.

Takk for svar, det var egentlig det jeg også kom frem til. :) Greit at bilen er kjørbar, også for kjærrrringa. Hadde vel ikke fått gjort annet enn å lakke opp frontspoiler etc... ;)

Skrevet

KW Street Comfort er et fantastisk sett til disse bilene. Senker fra 20-45mm, er rustfri coilover med rebound justering. Les mer under produktinfo på: senk.no :-)

Mvh

Lasse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...