Labbestuss Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Har sett ut et par 2008 facelift 520dA og 525dA touring som jeg kommer til å gå for til uken.. med max km 50-60.000 Største forskjellen er jo selvsagt motorvolumet og antall HK, lurer på diverse erfaringer og tips ift kjøp.. Er usikker på hva jeg egentlig skal gå for? Hva med "vanlige" problemer 520dA VS 525dA? Takker for alle tips og råd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 520da er steinknuseri, direkte stygg lyd utenifra. 525d har jevnere drag, mye finere lyd og er en mye større motor, er jo en 3 liter. Ville lett brukt litt ekstra på en 525d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Ville lett valgt 525d hvis jeg hadde hatt valget og pengene til det. Mye bedre lyd og drag som sagt, og kun en liten chip fra å bli like sterk/rask som en 530d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Labbestuss Skrevet Februar 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2011 Har en 525da med stort sett alt og m pakke for hånd..Hvordan er forbruket på disse? er en som sier at det er problemer med at turboen ryker? Er en facelift med den nye girkassa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Vil tro den ikke bruker så allverdens, vi har en 06 530d, og den bruker 0,5/0,6 på langkjøring. og 0,9 liter på mila ved bykjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Har en 525da med stort sett alt og m pakke for hånd..Hvordan er forbruket på disse? er en som sier at det er problemer med at turboen ryker? Er en facelift med den nye girkassa.. Les dieseltråden til TRF-Racing. Turbo KAN ryke ved manglende vedlikehold av olje eller veivhusventilasjon. Turboene er ikke direkte dårlige.. Forbruk rundt 0.8 - 1.2 på blanda kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 bruker 525d mer en 530d?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Hvertfall det forbruket jeg har opplevd selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Hadde helt klart valgt 525d, personlig synes jeg kjøregleden blir større med en 3 liters 6er kontra 2 liters 4er... Og med den nye 8trins automaten bruker den mindre drivstoff en med manuell kasse!! Vet ikke om det er samme motor som i min 525da F10 (204hk/450nm) men den bruker 0,49 på langkjøring og 0,7-0,8 på bykjøring/småkjøring, bruker akkurat det samme etter chipping også.... Det har også vært noen tillfeller av register havari på n47 motorene!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Labbestuss Skrevet Februar 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2011 Hadde helt klart valgt 525d, personlig synes jeg kjøregleden blir større med en 3 liters 6er kontra 2 liters 4er... Og med den nye 8trins automaten bruker den mindre drivstoff en med manuell kasse!! Vet ikke om det er samme motor som i min 525da F10 (204hk/450nm) men den bruker 0,49 på langkjøring og 0,7-0,8 på bykjøring/småkjøring, bruker akkurat det samme etter chipping også.... Det har også vært noen tillfeller av register havari på n47 motorene!! Ja, jeg tror nok det blir en 525dA Bare finne ut av hvilken av de jeg har funnet jeg kjøper.. facelift 2008 modellen har vel 6trinnskasse, eller? F10 har vel fått en helt ny type motor tror jeg? N47motorene, fra hvilken årsmodell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Hadde helt klart valgt 525d, personlig synes jeg kjøregleden blir større med en 3 liters 6er kontra 2 liters 4er... Og med den nye 8trins automaten bruker den mindre drivstoff en med manuell kasse!! Vet ikke om det er samme motor som i min 525da F10 (204hk/450nm) men den bruker 0,49 på langkjøring og 0,7-0,8 på bykjøring/småkjøring, bruker akkurat det samme etter chipping også.... Det har også vært noen tillfeller av register havari på n47 motorene!! Ja, jeg tror nok det blir en 525dA Bare finne ut av hvilken av de jeg har funnet jeg kjøper.. facelift 2008 modellen har vel 6trinnskasse, eller? F10 har vel fått en helt ny type motor tror jeg? N47motorene, fra hvilken årsmodell? Uten at jeg er sikker så mener jeg å ha lest et sted at det er N47 fra 2008, 8 trins automaten og N57D30kom vel til 7 serie (F01) i 2008, så trodde du fikk den de siste årene med E60/61 også, har ikke sjekket dette noe sted men det finnes vel noen som kan svare på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Våres 525dAT er ikke mye tørst, kontra vekt og motorvolum. Har ikke hatt noen negative ting å sette fingeren på enda. Herlig motor og NM i massevis til vanlig bruk. Husker ikke hva forbruket ligger på, men den er ikke tørst. Dette er snakk om en 2007 modell. Facelift. Er heller ikke 8trinns på den. Eller 7 trinns. Det er en 6 trinns kasse på våres bil. Ville gått for en facelift 525dA. Får en del mer kjøreglede, og sikkert lettere å få solgt senere i tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Det er ingen E60/E61 som er levert med noe høyere enn seks gir, foruten M5 som hadde SMG kasse med syv gir (seks gir med manuell girkasse). Er de aktuelle bilene identiske foruten motor? Hva med utstyrsspesifikasjoner, farge, km. stand etc? Dersom du har en annonse eller to å henvise til ville det vært lettere å komme med innspill.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Folk snakker veldig mye om at de heller hadde kjøpt en 525dat kontra en 520dat, men tenkes det på pengene da eller? Om begge bilene er helt like, men det kun er motor som er forskjellen, så blir det en stor prisforskjell på de to bilene. Så jeg støtter Saltkjelen og etterlyser mer spesifikasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Labbestuss Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2011 Vel, da har jeg kjøpt en 525dA Touring! (Import) 520`en ble faktisk 20.000 dyere med mindre utstyr fordi den var litt nyere og kjørt 15.000 mindre. 520`en hadde navi Proff, men valgte altså en 525dA med grommere motor og mer utstyr. 2008 modell M-pakke Advantage, innovasjonspakke(?) Komfortseter med ventilasjon El.seter m/memory seter foran Navi Business Panorama tak Hifi Antrasitt tak + noe annet småstæsj til.. Og før jeg får levert bilen blir det Ditec behandling og mørke ruter bak i Tyskland! Bilen kommer et par uker Saltkjelen: Du er her inne på bimmers enda ja Jim fra lørenskævven her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå