Gå til innhold

kjøpsråd: 2008 E61 BMW 520dA eller 525dA (Kjøpt 525dAT!!)


Labbestuss
 Share

Anbefalte innlegg

Har sett ut et par 2008 facelift 520dA og 525dA touring som jeg kommer til å gå for til uken.. med max km 50-60.000

Største forskjellen er jo selvsagt motorvolumet og antall HK, lurer på diverse erfaringer og tips ift kjøp.. Er usikker på hva jeg egentlig skal gå for?

Hva med "vanlige" problemer 520dA VS 525dA?

Takker for alle tips og råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 525da med stort sett alt og m pakke for hånd..Hvordan er forbruket på disse? er en som sier at det er problemer med at turboen ryker? Er en facelift med den nye girkassa..

Les dieseltråden til TRF-Racing.

Turbo KAN ryke ved manglende vedlikehold av olje eller veivhusventilasjon. Turboene er ikke direkte dårlige..

Forbruk rundt 0.8 - 1.2 på blanda kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart valgt 525d, personlig synes jeg kjøregleden blir større med en 3 liters 6er kontra 2 liters 4er... Og med den nye 8trins automaten bruker den mindre drivstoff en med manuell kasse!! Vet ikke om det er samme motor som i min 525da F10 (204hk/450nm) men den bruker 0,49 på langkjøring og 0,7-0,8 på bykjøring/småkjøring, bruker akkurat det samme etter chipping også.... Det har også vært noen tillfeller av register havari på n47 motorene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart valgt 525d, personlig synes jeg kjøregleden blir større med en 3 liters 6er kontra 2 liters 4er... Og med den nye 8trins automaten bruker den mindre drivstoff en med manuell kasse!! Vet ikke om det er samme motor som i min 525da F10 (204hk/450nm) men den bruker 0,49 på langkjøring og 0,7-0,8 på bykjøring/småkjøring, bruker akkurat det samme etter chipping også.... Det har også vært noen tillfeller av register havari på n47 motorene!!

Ja, jeg tror nok det blir en 525dA :) Bare finne ut av hvilken av de jeg har funnet jeg kjøper..

facelift 2008 modellen har vel 6trinnskasse, eller? F10 har vel fått en helt ny type motor tror jeg?

N47motorene, fra hvilken årsmodell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart valgt 525d, personlig synes jeg kjøregleden blir større med en 3 liters 6er kontra 2 liters 4er... Og med den nye 8trins automaten bruker den mindre drivstoff en med manuell kasse!! Vet ikke om det er samme motor som i min 525da F10 (204hk/450nm) men den bruker 0,49 på langkjøring og 0,7-0,8 på bykjøring/småkjøring, bruker akkurat det samme etter chipping også.... Det har også vært noen tillfeller av register havari på n47 motorene!!

Ja, jeg tror nok det blir en 525dA :) Bare finne ut av hvilken av de jeg har funnet jeg kjøper..

facelift 2008 modellen har vel 6trinnskasse, eller? F10 har vel fått en helt ny type motor tror jeg?

N47motorene, fra hvilken årsmodell?

Uten at jeg er sikker så mener jeg å ha lest et sted at det er N47 fra 2008, 8 trins automaten og N57D30kom vel til 7 serie (F01) i 2008, så trodde du fikk den de siste årene med E60/61 også, har ikke sjekket dette noe sted men det finnes vel noen som kan svare på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våres 525dAT er ikke mye tørst, kontra vekt og motorvolum. Har ikke hatt noen negative ting å sette fingeren på enda.

Herlig motor og NM i massevis til vanlig bruk. Husker ikke hva forbruket ligger på, men den er ikke tørst.

Dette er snakk om en 2007 modell. Facelift. Er heller ikke 8trinns på den. Eller 7 trinns. Det er en 6 trinns kasse på våres bil.

Ville gått for en facelift 525dA. Får en del mer kjøreglede, og sikkert lettere å få solgt senere i tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen E60/E61 som er levert med noe høyere enn seks gir, foruten M5 som hadde SMG kasse med syv gir (seks gir med manuell girkasse).

Er de aktuelle bilene identiske foruten motor? Hva med utstyrsspesifikasjoner, farge, km. stand etc? Dersom du har en annonse eller to å henvise til ville det vært lettere å komme med innspill.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk snakker veldig mye om at de heller hadde kjøpt en 525dat kontra en 520dat, men tenkes det på pengene da eller?

Om begge bilene er helt like, men det kun er motor som er forskjellen, så blir det en stor prisforskjell på de to bilene.

Så jeg støtter Saltkjelen og etterlyser mer spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har jeg kjøpt en 525dA Touring! (Import) 520`en ble faktisk 20.000 dyere med mindre utstyr fordi den var litt nyere og kjørt 15.000 mindre. 520`en hadde navi Proff, men valgte altså en 525dA med grommere motor og mer utstyr.

2008 modell

M-pakke

Advantage, innovasjonspakke(?)

Komfortseter med ventilasjon

El.seter m/memory seter foran

Navi Business

Panorama tak

Hifi

Antrasitt tak

+ noe annet småstæsj til..

Og før jeg får levert bilen blir det Ditec behandling og mørke ruter bak i Tyskland!

Bilen kommer et par uker :)

Saltkjelen: Du er her inne på bimmers enda ja ;) Jim fra lørenskævven her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...