Ghosterix Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Har litt småtteri som har begynt å slarke. Jeg tenker da på bare handle komplett understellskit? Noen som har prøvd ut disse kitene, eller kjenner til produkter fra HAMBURG-TECHNIC GERMANY som visstnok produserer dette kit'et. Verdt å prøve? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E39-540i-M5-FRONT-REAR-Control-Arm-Suspension-Kit-/140488484494?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20b5c4268e Hvis det fungerer bra blir det jo den rimeligste måten å gjøre det på... bytte alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Er mange tråder om disse settene både her og i utenlandske forum og det er vel som man sier, er noe for godt til å være sant er det som regel det. Opphengskuler som bare varer ett halvt år osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Februar 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2011 ja, det vil jo være den store risken. Hvis det er bare dritt har man jo rasert hele understellet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Jeg har kjøpt et sånt sett til min E38, og skal til å montere hele greia nå i løpet av uka. Kvaliteten skal visstnok være lik originalt står det, men det gjenstår jo å se. Får ofte det man betaler for Men jeg tenker sånn at dersom noe skulle gå i stykker etter urimelig kort tid, så erstatter jeg akkurat den delen med en original. Vil ikke tro at absolutt alle nye delene i understellet kollapser uansett om de er billige. Så dårlige deler er det vel ikke lov å selge? Man kan jo ta for deg hver enkelt del i dette settet og "legg i handlekurv" hos GS eller noe sånt. Prøvde det for moroskyld en gang, tror jeg passerte 20k dersom jeg husker rett, og da var ikke alle delene originale heller Jeg kjøpte hvertfall dette settet fordi jeg tenkte som antydet i første innlegg her, greitt å bytte alt når man først er i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Man kan vel være heldig ja, men tror ikke jeg ville gamblet på disse settene, det er jo viktige deler det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Leita mye på div. forum i forkant jeg også før jeg handla, og jeg ble hvertfall anbefalt å kjøpe fra den leverandøren det ble linket til i første innlegg, dersom jeg først skulle kjøpe et sånt billigsett. Tiden vil vise om dette var lurt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Februar 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2011 men hva med alternativ vare fra GS da, eller KOED for den saks skyld. Er det noe særlig da? original casterstag koster f.eks 1.941,- på GS alternativ vare koster 1.562 på GS på KOED koster staget 622,- vanvittige forskjeller ute å går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Leita mye på div. forum i forkant jeg også før jeg handla, og jeg ble hvertfall anbefalt å kjøpe fra den leverandøren det ble linket til i første innlegg, dersom jeg først skulle kjøpe et sånt billigsett. Tiden vil vise om dette var lurt Var det her du leste da? http://www.benzworld.org/forums/general ... usa-3.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 men hva med alternativ vare fra GS da, eller KOED for den saks skyld. Er det noe særlig da? Det kan man saktens spørre seg om ja Disse billigsettene er jo på en måte alternativ vare de også, så da er man jo like langt samme hvor man kjøper så lenge det ikke er originalvare. Var det her du leste da? http://www.benzworld.org/forums/general ... usa-3.html Har vel gått glipp av det forumet ja, hehe Var noen på bl.a. BMWCCN-forumet som hadde hatt gode erfaringer med DP, så satser jeg på at det går bra. Har to kompiser som har benyttet billigsett på sine E38`er, og jeg har ikke hørt at noe har falt av ennå hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Da tror jeg heller jeg ville valgt Tyskland: http://cgi.ebay.de/SATZ-QUERLENKER-VORN ... 1985113226 Billigere der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Februar 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2011 ja, så billig at det er mistenkelig. Hele settet med alle deler begge sider blir jo ikke dyrere enn kun bærearm på ene siden på GS. Det er jo ikke noen mellomting liksom Men det man vet er jo at delene som står på nå jaggu har holdt en del år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Prisene til GS er jo helt latterlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2011 det er det jeg også tenker. Hvordan i all verden kan et lite metallstag som casterstaget koste 2k ? Det er jo kun en opphengskule i det. man må jo kjøpe casterforingen i tillegg. Jeg får litt følelsen av at prisene hos GS er litt som dekkpriser... det er lagt til grunn at de som handler har 20-30% rabatt å skilte med Men jeg ble iallfall veldig usikker på disse komplette kit'ene nå med såpass dårlige tilbakemeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
visningsnavn1337 Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Fint hvis noen får kastet noe lys over det her, lurer mye på det samme selv. Dyre priser kan være fordi det bare er kvalitet, og da skal man ha ekstra betalt, litt som man betaler mye ekstra for BMW-emblemet, eller sjøutsikt fra et hus. MEN, så en fin dokumentar angående bolter i fly og at temmelig mange flyselskap brukte disse uoriginale boltene, som nesten alltid gikk bra, men hadde skapt problemer. Her var det snakk om bolter i halevingen hvor det er stor belastning, og det hadde skjedd at disse hadde røket. Isteden for bare "fake is a crime", så sjekket de mange bolter av original og uoriginal vare, presstestet og tok MR av metallet. Viste seg at de uoriginale var mye mer porøse og tålte vesentlig mindre press -altså dårligere metall (mindre rent metall, samt dårligere smidd/behandlet). Regner med at de originalene er laget ordentlig profft der, men man vet jo aldri. Men nå snakker vi ikke fly-press på BMW 520i uansett, så kunne vært kjekt å høre om delene faktisk duger og holder, fra noen med erfaring! Edit: Kan nevnes for sammenhengen at disse flyboltene kostet vel typ 2000 isteden for 80 000. Kvalitet koster fordi det er kvalitet og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2011 det har du nok mye rett i. Jeg har inntrykk av at mange E39 får slark i understell når bilene er gått 150"+. Hvis det stemmer er det jo utrolig lenge de har holdt. min har gått 179" nå. Jeg føler ikke at jeg trenger at nye deler holder i 150"+ km. Men skal absolutt ikke ryke etter 5". Så tanken min er at det er unødvendig å betale 2K per stag hos GS hvis stagene til 600 hos Koed er "tilstrekkelig". Nå er jeg ikke ute etter å ta GS for noe, de leverer originalvarer og de er kostbare. GS har også alternativ vare, men den er såpass lite rimeligere at da tar jeg heller original. Jeg liker å gjøre ting komplett når jeg holder på. her tenkte jeg altså på å bytte alle deler når jeg først er igang. det blir nok over 20K med orignaldeler. så det er ikke så aktuellt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå