Ghosterix Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2011 tja. da ettermiddagen vært brukt til googling og jeg her lest gjennom mange innlegg/diskusjoner på bl.a bimmerforums.com. oppsummert er holdningen at man får det man betaler for (surprise) og at disse kjempebillige kit'ene er best å styre unna. Merkene som i hovedsak nevnes som bra er Meyle, Lemförder og TWR. Av disser er det Lemförder og TWR som fremstår som de beste valgene... topp kvalitet. OEM Men de anses som dyre og at man med å kjøpe Meyle gjør at bra kompromiss. Nå vil jeg tro at vi har en litt annen verden her da siden jeg faktisk vil si at f.eks Lemförder er relativt rimelig. Det kan jo ha noe med lønnsforskjeller kanskje. Hvis jeg klikker inn begge bærearmer, casterstag og støttestag blir det i underkant av 600$. Kurs nå er under 6. altså 3.600 + frakt og mva. samme pakke vil koste 9.000 + frakt hos GS. Et tips som går igjen er å bruke Meyle HD casterforinger i Lemförder casterstag. årsaken er at Meyle sine foringer ikke er væskefylte og skal holde lengre og være fastere. de kan jo skaffes hos schmiedmann.no Burde være mulig å spare noen lapper her og samtidig få bra komponenter.. kommentarer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Jeg har bare et lite spørsmål.. Hva menes med "Genuine OEM BMW Part" etterfølgene av orginalt delenummer? Vil det si at dette er orginale bmw deler? Hva menes med OEM? Er det orginalt eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Original_equipment_manufacturer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Original_equipment_manufacturer Aha! Takk Det vil da si at det er orginal deler, bare i en annen innpakning, men av samme produsent som leverer til for eksempel bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2011 ja, enten er de leverandører til originaldeler. eller de produserer varene med samme spesifikasjon. lemförder og TWR er visstnok leverandør av deler til BMW. Men når man kjøper f.eks lemförder er det ikke bmw-logo på delen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egilkv Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Pelican Parts er en seriøs amerikansk leverandør av deler til BMW og Porsche. De leverer ofte deler i flere kvalitets og prisklasser, så kan man velge hva man vil betale for. "OEM Supplier" betyr at det skal være samme leverandør som originaldel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2011 ja, jeg har fått inntrykk av at de skal være seriøse og som du sier er det fullt mulig å velge kvalitet. her er f.eks valg for casterstagene: Jeg kommer nok til å prøve meg på et komplett oppsett med Lemförder til forstillingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mars 1, 2011 Share Skrevet Mars 1, 2011 Jeg måtte ha ny nedre bærearm foran i hui å hast for et år siden på min 99 mod 530d touring. Verkstedet bestillte fra Meca, da delene kom neste morgen. Akkurat det endte med at jeg måtte inn å skifte samme delen etter 3000km, og deretter 2000km etter det. Da ble det bestillt ny bærearm fra BMW, og da holdt det gitt. Meca erstattet begge som røk, og det endte med at jeg betalte kun mellomlegg til den orginale delen. Så orginalt er vel best ja.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 1, 2011 Share Skrevet Mars 1, 2011 Her selger dem og OEM deler: http://www.ddetuning.com Tenkte og bestille dempere derfra Men en SMULE skeptisk på om det er helt orginale dempere Tenkte og bestille div deler til hjulstillinga om det blir nødvendig og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2011 da er det litt deler på vei, så får vi se om dette ble penger spart eller penger ut av vinduet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet April 2, 2011 Forfatter Share Skrevet April 2, 2011 Da er pakke fra pelicanparts kommet.. så da blir det spennende å se om kvaliteten er ok. Det visuelle inntrykket er iallfall bra prismessig ble det jo gunstig takket være fin dollarkurs. det kom på 5200 for begge sidene foran, da er frakt, mva og tollgebyr også betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimzor Skrevet April 2, 2011 Share Skrevet April 2, 2011 Du får holde hos oppdatert, denne kan nok bli nyttig for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520Msport Skrevet April 3, 2011 Share Skrevet April 3, 2011 Slapp du unna mva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet April 3, 2011 Forfatter Share Skrevet April 3, 2011 nei, mva og tollgebyr utgjorde i underkant av 1200,- delene i seg selv utgjorde drøyt 3900,- (688$) inkl. frakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå