Gå til innhold

kjøpe komplett understellskit til E39 ?

Ghosterix
 Share

Anbefalte innlegg

tja. da ettermiddagen vært brukt til googling og jeg her lest gjennom mange innlegg/diskusjoner på bl.a bimmerforums.com.

oppsummert er holdningen at man får det man betaler for (surprise) og at disse kjempebillige kit'ene er best å styre unna.

Merkene som i hovedsak nevnes som bra er Meyle, Lemförder og TWR.

Av disser er det Lemförder og TWR som fremstår som de beste valgene... topp kvalitet. OEM

Men de anses som dyre og at man med å kjøpe Meyle gjør at bra kompromiss.

Nå vil jeg tro at vi har en litt annen verden her da siden jeg faktisk vil si at f.eks Lemförder er relativt rimelig. Det kan jo ha noe med lønnsforskjeller kanskje.

Hvis jeg klikker inn begge bærearmer, casterstag og støttestag blir det i underkant av 600$. Kurs nå er under 6.

altså 3.600 + frakt og mva.

samme pakke vil koste 9.000 + frakt hos GS.

Et tips som går igjen er å bruke Meyle HD casterforinger i Lemförder casterstag. årsaken er at Meyle sine foringer ikke er væskefylte og skal holde lengre og være fastere.

de kan jo skaffes hos schmiedmann.no

Burde være mulig å spare noen lapper her og samtidig få bra komponenter..

kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pelican Parts er en seriøs amerikansk leverandør av deler til BMW og Porsche. De leverer ofte deler i flere kvalitets og prisklasser, så kan man velge hva man vil betale for. "OEM Supplier" betyr at det skal være samme leverandør som originaldel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har fått inntrykk av at de skal være seriøse og som du sier er det fullt mulig å velge kvalitet.

her er f.eks valg for casterstagene:

m4ymn1sxxyvqjit3jlms.gif

Jeg kommer nok til å prøve meg på et komplett oppsett med Lemförder til forstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ha ny nedre bærearm foran i hui å hast for et år siden på min 99 mod 530d touring.

Verkstedet bestillte fra Meca, da delene kom neste morgen.

Akkurat det endte med at jeg måtte inn å skifte samme delen etter 3000km, og deretter 2000km etter det. Da ble det bestillt ny bærearm fra BMW, og da holdt det gitt.

Meca erstattet begge som røk, og det endte med at jeg betalte kun mellomlegg til den orginale delen.

Så orginalt er vel best ja.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da er pakke fra pelicanparts kommet.. så da blir det spennende å se om kvaliteten er ok.

Det visuelle inntrykket er iallfall bra :mrgreen:

prismessig ble det jo gunstig takket være fin dollarkurs.

det kom på 5200 for begge sidene foran, da er frakt, mva og tollgebyr også betalt.

ixw3u67r25yac91tbsjz_thumb.jpg

e88vgpvrpw9gn5ce73f6_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...