325icab_88 Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Lyden betyr vel at du ikke bør starte motoren noe mer Anders92 reagerte på dette 1
FredrikE24 Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Dette høres skummelt likt ut som rådebank ja, typisk rådebank er banking som øker med belastningen du gir motoren, hadde ikke startet motoren noe mer, jo mindre du kjører en motor som har rådebank jo mer kan reddes. Rådebank ender med at råden skytes ut av blokka, på tur ut kan den slå istykker andre deler på motor(dynamofeste feks.) og evt. bulke panseret ditt. Rådebank skyldes som oftest mye varving og dårlig smøring(lite olje). Var med på et sladdetreff med en gammal sjuer, det var dritgøy det, gikk som bare det helt til vi kontra nedover hele sletta på Gardermoen Raceway på tørr asfalt og masse turtall. Endte med at råden skjøyt ut av blokka. Da står du igjen med en ubrukelig blokk. Rådebanken begynner stille og rolig avhengig av belastning, så øker det mer og mer, etter min erfaring kan bankingen gi seg en stund og plutselig ende opp i et smell og at råden kommer flyvende. Om du absolutt skal starte motoren så anbefaler jeg deg å ikke stå med kroppen lent over motoren og ruse på..
325icab_88 Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Rådebank ender med at råden skytes ut av blokka, på tur ut kan den slå istykker andre deler på motor(dynamofeste feks.) og evt. bulke panseret ditt. Her kan du se hva det til slutt ender med. Plukket denne ut for hånd av hull i blokka:
John90 Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Skrevet Mars 1, 2011 Har sjølv hatt råden hengende ut av blokka på eine fiestaen min. So har vært borti det. Bilen blei slept heim i garasjen og har ikkje gått på meir enn tomgang i maks nokon min der ute. So får plukke motoren ut eindag og sjekka. Nokon i hordaland som kan slipe veiva mi? Har deko nokon tips til eventuelt ka rådelager eg ska bruka?
halteck Skrevet Mars 2, 2011 Skrevet Mars 2, 2011 sliper på auto23 i bergen, ellers så gjør vi det her på sørlandet.
John90 Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Skrevet Mars 2, 2011 Okai. Får ta og ringe til dei imårgo for og høyra om eventuell pris. Men når eg fyst tar ut veiva so må eg vel bytte dei lagra som holder veiva på plass i samme slengen? Er vel nokon tetninger i kver ende og? Nokon som veit om nokon som selger desse delane? div lager, og tetninger. Helst forsterka rådelager?
John90 Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Skrevet Mars 3, 2011 Ringte til dei ista og dei skulle ha 5000 kr for sliping av veiva!
John90 Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Skrevet Mars 4, 2011 Ingen her inne som veit kor eg får kjøpt forsterka rådelager til ein rimelig penge då?
LarsBMW Skrevet Mars 4, 2011 Skrevet Mars 4, 2011 Orginale BMW lager er igrunn mer enn godt nok om motoren får det stellet den skal med skift av olje og korrekt mengde, samt ikke hærje før olja er varm. 5000,- for å slipe en veiv er ran forresten.
John90 Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Skrevet Mars 4, 2011 Synts det var litt dyrt eg og! Har hatt oljeskift på bilen kver 5000 km no. Bytta oljefilter anakver gong då bilen blir køyrd mykje langkøyring med. Har kjøyrd valvoline vx1 heiter den. lurer på om det var 20 w 60. Og so har eg køyrd på castrol 10w 60. Har vært ca halvparten på peilepinnen kver gong. Men har vel ikkje vært godt nokk alikavel då.. Men du meiner det er godt nokk og bytte til orginale råder når eg fyst gidder og ta ut motoren? Såg rådelager på koed.no men såg det var mange forskjellige?
M|Fjeld Skrevet Mars 4, 2011 Skrevet Mars 4, 2011 Oslo sylinderservice tar 3200,- for sliping av veiv Forsterka rådelagre koster rundt 1700,-
M|Fjeld Skrevet Mars 4, 2011 Skrevet Mars 4, 2011 Det er bare å ringe å høre det Like greit å ha forsterka når man først skal bytte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå