Gå til innhold

Klakkelyd i motor bmw e36 m3!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. Er en skive med grader og en pigg til å feste et sted på motoren slik at den holdes i ro.

Ang. lyden din. Jeg ville fått en erfaren mekaniker til å høre på den først. På lydklippet du har lagt ut høres det ut som ventiltikk, ikke rådebank.

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hører nå at det ikke er rådebank(som jeg nevnte tidligere). Hydraulisk ventilløfter som har hengt seg opp?

Hadde samma lyden på en S4 i høst, ene ventilløfter som viste seg å være gåen.

Bytta ut den og bilen gikk som et uvær igjen :)

Skrevet

Har hatt fleire stykk og sett på bilen no. Men dei fleste meiner det er rådebank. Men ville ikkje den klakkelyden komt når eg turner motoren? Spesielt uten komp på stemplene og ventilane går rundt sånn som dei skal. Då var det ingen lyd og høyre ifrå toppen. Men når eg starter bilen so kjem lyden igjenn? ingen i hordalands området som har anledning til og ta seg ein tur og sjå/høyre? Bur 15 min køyring ifrå arna mot voss.

Skrevet
Hører nå at det ikke er rådebank(som jeg nevnte tidligere). Hydraulisk ventilløfter som har hengt seg opp?

S50 har ikke hydrauliske venitler, men den har shimsa ventiler.

Skrevet
Har hatt fleire stykk og sett på bilen no. Men dei fleste meiner det er rådebank. Men ville ikkje den klakkelyden komt når eg turner motoren? Spesielt uten komp på stemplene og ventilane går rundt sånn som dei skal. Då var det ingen lyd og høyre ifrå toppen. Men når eg starter bilen so kjem lyden igjenn? ingen i hordalands området som har anledning til og ta seg ein tur og sjå/høyre? Bur 15 min køyring ifrå arna mot voss.

Du hører ikke dette når du turner motor for da går den alt for sakte rundt og "klakke" lyden får du ikke fram.

Men jeg synes lyden ikke høres ut som rådebank akkurat, litt for veik lyd.

Mulig jeg tar feil men synes frekvensen på lyden er halvparten av frakvensen til råden?

Uansett, dette går ikke over av seg selv. Så for all del ikke test denne noe mer.

Du kan jo f eks ta av toppen om du ikke vil rive ut motoren med en gang. Da får du sett ventiler osv, jeg holder en liten knapp på at det er noe galt her. Så kan du dreie motor, er det rådebank kan du klare å se at ett av stemplenen står stille når de andre beveger seg 1 mm eller 2 om du er nøye.

Skrevet

S50 har ikke hydrauliske venitler, men den har shimsa ventiler.

Hehe, det visste jeg ikke #-o:P

Skrevet

Det er det jeg har sagt hele tia, det er ventilene, hvis du for frakta motoren din til en som har peiling i ditt område, så er vel det en fordel, ksn vel ikke regne med at dette blir billig, men billigere enn at du knekker en ventil/er

Skrevet

er rimelig sikker at dette ikke er rådebank men heller en ventil som har hengt seg, ettersom lydne er vedlig skarp tikkende. men rådebank er lit mer hul og dyp

Skrevet

Såg ganske nøye på oppsida av ventilane men såg ingen skade og alle bevegde seg sånn som dei skulle då.. Men Kan vel kansje være skade uten og sjå det ifrå oppsida? Nokon som har hint til ka eg skal gjera? lure på og ta ut motoren no snart..

Skrevet

Okai. Var ute og starta den no då ein såg på den. (ja sjølv om eg ikkje skulle gjera dette) Då gjekk den i 20 sek på tomgang uten ein eineste lyd. So med litt rusing kom klakkelyden. Høyrest nesten ut som noko løsner. Med rusing meiner eg ifrå tomgang og øking av turtallet med 500 rpm for deko som lurte på dette.

Skrevet

Før du gjør NOE som helst må du få en erfaren person til å diagnostisere feilen.

Det ikke meningen å være kjip, men sånn som trådstarter ordlegger seg i noen innlegg får meg til å tro at han ikke aner hva han er oppe imot, spesielt når det kommer til rådebank-reprasjon. Man gjør det metodisk, som Fliid er inne på. Bytte rådelager på S50, måle og passe inn; Det er ikke for hvermansen! Det krever utstyr, peiling. Husk at du skal huke av dobbelt registerkjede også, og merke de korrekt for sammenmontering. Råden må kanskje tas ut og maskineres også er du riktig uheldig, evt byttes.

Og 5000kr for sliping av veiv er bare å glemme. Kjøp deg brukt veiv i god stand. Ligger en til salgs her på bimmers for 2500kr som er kontrolmålt.

Og man bestiller jo følgelig ikke rådelager før man vet klaringen, og hva som evt må gjøres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...