Gå til innhold

Klakkelyd i motor bmw e36 m3!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jo fortelle alle ventil-gutta at det selvfølgelig var Rådebank. som det også hørtes ut som på videoen. Ventillyd er annerledes.

Men den har vært kjørt for lenge med rådebank, så veiven er ødelagt og lageret er kjevlet ut som en deig. Det har og løsnet og har gått rundt.

Plukket av råden ved siden av også, den var det også litt striper på lageret.

Betyr dette dårlig oljetrykk da? Eller tette kanaler eller noe?

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

faen dette her liker jeg ikke ! jeg var ute en tur med min 3.0l på motorveien i helga og kjørte litt hardt, når jeg kjørte av og roet turtallet litt og stoppet hadde jeg en helt identisk lyd som den her !... rådebank altså, det suger ! what to do ?

Skrevet
faen dette her liker jeg ikke ! jeg var ute en tur med min 3.0l på motorveien i helga og kjørte litt hardt, når jeg kjørte av og roet turtallet litt og stoppet hadde jeg en helt identisk lyd som den her !... rådebank altså, det suger ! what to do ?

Ikkje starte motoren mer ihvertall...................

Er vel best å ta ut motor.

Vi gjorde ikkje det, men kun pga vi skulle bytte forstilling også.

Så vi hang motoren opp i løftetalje og løsnet alt under.

men det er 2 skruer på bunnpannen du må ha av girkassen for å komme til. men di var ikkje skrudd i på vår.

Dette er noe drit ja.

• 1 year later...
Skrevet
Mener det er en distinkt forskjell mellom rådelager bank, skjørtebank og ventilklakking. Tørr vedde en femmer :P på at du har rådebank. Stor forskjell på tikke/KLAKKE lyd fra ventiler/ rasle skramlelyder og snekkedunklyden til ett defekt rammelager.

Hva ble gjort da? Mye skader utover lager med tanke på veiv osv? Ergelig slikt, men dere har vel fikset motoren nå? Desverre egenerfart dette.

P

Skrevet

Eg solgte bilen da eg fikk en grei pris på den! Ny eiger har byttet veiv og rådelager. Veiva måtte også byttes. Men etter eg solgte bilen fikk eg vite at det har vært byttet rådelager en 2-3 ganger før på den motoren som sto i. Men var nokk min feil at veiva røk siden eg startet den noen ganger med gåene rådelager.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...